Yapay Zeka Hangi Meslekleri Bitirecek?
Yapay zeka daha akıllı hale geldikçe, giderek daha fazla insan "İşim güvende mi?" diye sormaya başladı
Bu o kadar büyüyen bir soru ki, “Robotlar İşimi Alacak mı?” Adlı bir web sitesi bile var. Web sitesinin adı kendisini anlatıyor. Bir iş unvanına bakabilir ve yapay zeka kaynaklı bir kıyamet olasılığını görebilirsiniz.
Bununla kendi işlerimizi aramaya başladığımızda, pazarlama yöneticilerinin işlerimizin otomatikleştirilmesi veya robotlar ve yapay zeka ile değiştirilmesi ihtimalinin yalnızca %1,4 olduğunu öğrenince çok heyecanlandık. Ve yazmanın otomatikleşme şansının yalnızca %3,8 olması rahat bir nefes almama rağmen, bu bana o kadar şanslı olmayan iş rollerini düşündürdü.
Ancak işlerini yapay zekaya kaptırma yüzdesi daha yüksek olanlar henüz paniğe kapılmamalı. Bu web sitesi, yeri doldurulabilecek ve değiştirilemeyecek işler hakkında daha derin düşünmenizi sağlasa da, mükemmel değildir.
Tıpkı diğer AI tahminlerinde olduğu gibi, muhtemelen %100 doğru değildir - çünkü iş unvanlandırma her zaman herkese uyan tek bir yaklaşım değildir. Bir tür yazar maceralı romanlar hazırlayabilirken, diğerleri haber hikayeleri veya blog gönderileri yazabilir. Ve bir pazarlama yöneticisi sosyal medya pazarlamasını yönetebilirken, bir başkası içeriği yönetebilir.
Bu siteyi keşfetmesi oldukça eğlenceli olsa da, gelecekteki kariyer kararlarınızı uzman tavsiyelerine dayanarak vermenizi önemle tavsiye ederiz. Bu, yapay zekanın kariyerinize zarar vermek yerine yardımcı olabileceği durumlarda gereksiz yere paniğe kapılmanızı önleyecektir. Ve tehlikede olan birkaç işten biriyseniz, uzmanlar size hangi becerilerin kariyerinizi gerçekten geleceğe hazırlayacağını gösterebilir.
Size hangi işlerin en savunmasız ve hangilerinin güvenli olabileceği konusunda bir fikir vermek için, uzmanların tavsiyelerine, yukarıda belirtilen web sitesindeki istatistiklere ve diğer araştırmalara dayanarak yapay zekanın değiştirebileceği ve değiştiremeyeceği işlerin listelerini derledik.
Yapay Zeka Bozulması Zaten Başlıyor
Yapay zekanın iş kesintisinin montaj hatlarıyla sınırlı olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünün: Yapay zeka, satış ve pazarlamanın bazı yönlerinde de insanlardan daha iyi bir iş çıkarıyor.
AI, satış görüşmelerini herhangi bir satış müdürünün yapabileceğinden çok daha hızlı analiz edebilir - aslında, bir insanın rekabet etmesi için dokuz yıl kesintisiz satış görüşmesi analizi gerekir ve bu, eğer tatile çıkmamış veya uyumamışsa. Ve AI, pazarlamacıların içerik stratejilerini ve e-posta pazarlama oyun kitaplarını geliştirmek için zaten kullanılıyor - süreçte daha büyük bir rol oynaması sadece an meselesi.
Gerçek muhtemelen bu kampların ortasında yatıyor -- birçok durumda yapay zeka, işlerimizi kolaylaştırmaya hizmet edecek ve bizi daha etkili ve veri odaklı yapacak. Ancak bazı işlerin yerini makinelerin alacağı gerçeği devam ediyor - bu, herhangi bir endüstriyel veya teknolojik devrimin özüdür. İyi haber şu ki; bazı işler kesin olarak değiştirilmeyecek - sadece yeni teknolojilerin "kariyerlerini" hesaba katacak şekilde ayarlanabilirler.
"Robotlar İşimi Alacak mı?" önümüzdeki birkaç yıl içinde yerini robotların ve yapay zekanın alması muhtemel olan bazı pazarlama ve satış rollerini bir araya getirdik.
Bu çalışma, bir işin yerini otomasyon ve bilgisayarlaşmaya bırakma olasılığını analiz ediyor - esas olarak bir işin sahip olduğu rutin düzeyine ve onu tamamlamak için gereken özel eğitim ve sosyal zekaya bağlı olarak. Kapsamlı bir liste değil, ancak birkaç yıl içinde hayatınızın nasıl görünebileceği hakkında size bir fikir veriyor.
Yapay Zekanın Değiştirebileceği 10 İş
1. Telefonla pazarlamacılar
Olasılık: %99
Neden: Muhtemelen zaten çeşitli ürün ve hizmetler adına otomatik aramalar alıyorsunuz ve telefonla pazarlama alanındaki kariyer büyümesinin her yıl %3 oranında düşmesi bekleniyor. Bu, kısmen başarılı olmanın gerekliliklerinden kaynaklanıyor: Diğer satış rollerinde, telefonla pazarlamacılar başarılı olmak için yüksek düzeyde sosyal veya duygusal zekaya ihtiyaç duymazlar. Bir düşünün -- bir telefonla pazarlamacıdan satın alma olasılığınız var mı? Doğrudan telefon satışları için dönüşüm oranları genellikle %10'un altındadır ve bu da bu rolü otomatikleştirilmesi için olgun bir fırsat haline getirir.
2. Muhasebe Memurları
Olasılık: 98%
Neden: Bu roldeki işlerin her yıl %8 oranında düşmesi bekleniyor ve bunun nedeni hiç de şaşırtıcı değil -- hâlihazırda yapılmadıysa bile çoğu defter tutma otomatik hale geliyor. QuickBooks, FreshBooks ve Microsoft Office, bir kişinin maaşından çok daha uygun bir fiyata sizin için muhasebe yapan yazılımlar sunuyor, bu nedenle bu işin bu kadar yüksek bir olasılık olması şaşırtıcı değil.
3. Ücret ve Yan Haklar Yöneticileri
Olasılık: 96%
Neden: Bu şaşırtıcı çünkü iş büyümesinin 2026'ya kadar %7 artması bekleniyor. Ancak sadece talep olması sizi otomasyona karşı güvende yapmaz. Şirketlerin boyutu büyüdükçe - özellikle çok uluslu pazarlarda - insan ve kağıt tabanlı bir sistem daha fazla engel, zaman gecikmesi ve maliyet sunabilir. Otomatik yan hak sistemleri, çok sayıda çalışana fayda sağlamak için zamandan ve emekten tasarruf sağlayabilir ve Ultipro ve Workday gibi şirketler şimdiden geniş çapta benimseniyor.
4. Resepsiyonistler
Olasılık: 96%
Neden: Pam, The Office'te bunu önceden tahmin etmişti, ancak hayranı değilseniz, otomatik telefon ve planlama sistemleri, özellikle ofis çapında telefonu olmayan modern teknoloji şirketlerinde geleneksel resepsiyonist rolünün yerini alabilir.
5. Kuryeler
Olasılık: 94%
Neden: Kuryeler ve teslimat görevlilerinin yerini şimdiden dronlar ve robotlar alıyor, bu nedenle bu alana otomasyonun tamamen hakim olması an meselesi. Aynı zamanda, bu alanın 2024 yılına kadar %5 büyümesi bekleniyor, bu nedenle düşündüğünüz kadar hızlı olmayabilir.
6. Düzelticiler
Olasılık: %84
Neden: Düzeltme yazılımı her yerde ve biz onu BulutPress'de çok kullanıyoruz. Microsoft Word'ün basit yazım ve dilbilgisi kontrolünden Grammarly ve Hemingway Uygulamasına kadar, kendi yazınızı kendi kendine kontrol etmeyi kolaylaştıran birçok teknoloji var.
7. Bilgisayar Destek Uzmanları
Olasılık: %65
Neden: Alanın 2027 yılına kadar %12 büyüyeceği tahmin ediliyor, ancak internette talimatlar, adım adım kılavuzlar ve bilgisayar korsanlığı içeren çok fazla içerik varken, gelecekte çalışanlardan ve müşterilerden gelecek destek sorularına şirketlerin yanıt vermek için botlara ve otomasyona daha fazla güvenmeleri şaşırtıcı değil.
8. Pazar Araştırması Analistleri
Olasılık: %61
Neden: Pazar araştırması analistleri mesajlaşma, içerik ve ürünlerin geliştirilmesinde inanılmaz derecede önemli bir rol oynar, ancak otomatik yapay zeka ve anketler bu bilgileri giderek daha kolay bir şekilde derleyebilir. Örneğin GrowthBot, basit bir Slack komutuyla yakındaki işletmeler ve rakipler hakkında pazar araştırması yapabilir.
9. Reklam Satış Elemanları
Olasılık: %54
Neden: Reklamcılık, basılı ve TV'den web tasarım ve sosyal medya ortamına doğru kayarken, insanların reklam alanı satın almak isteyen pazarlamacılar için bu satışları yönetmesine gerek kalmıyor. Daha fazla sosyal medya platformu, satış görevlisini ortadan kaldırmak ve kullanıcıların daha hızlı ve daha kolay para kazanmasını sağlamak için ücretsiz uygulama programı arayüzleri (API'ler) ve self-servis reklam pazarları aracılığıyla insanların alan satın almasını kolaylaştırıyor ve bu, öngörülen Sektörde yüzde 3 düşüş olması yönünde.
10. Perakende Satış Görevlileri
Olasılık: 92%
Neden: Son zamanlarda bir alışveriş merkezini, araba galerisini veya mobilya mağazasını ziyaret ettiyseniz, baştan sona bir satış görevlisi size hiç yardımcı olmamış olabilir. Şirketler, otomatik ödeme gibi özelliklerle alışveriş deneyimini demokratikleştiriyor ve modern alıcı internet konusunda çok daha bilgili ve internette araştırma yapma ve kendi başına satın alma kararı verme olasılığı daha yüksek.
Yapay Zekanın Değiştiremeyeceği 10 İş
1. İnsan Kaynakları Yöneticileri Olasılık: 0.55%
Neden olmasın: Adından belli -- ama şirketinizin İnsan Kaynakları departmanı, bilişsel olmayan ve muhakeme becerilerinin yardımıyla kişiler arası çatışmayı yönetmek için muhtemelen her zaman dümende bir insana ihtiyaç duyacaktır. Şirketler büyüdükçe ve çalışanları desteklemek ve onlara yardımcı olmak için daha sağlam yapılara ihtiyaç duydukça, alanın 2027 yılına kadar %9 büyüyeceği tahmin ediliyor.
2. Satış Yöneticileri Olasılık: %1.3
Neden olmasın: Satış yöneticilerinin her ay kotalarını doldurmak, müşterilerle ağ kurmak ve işbirliği yapmak ve daha büyük satış ekibini motive etmek ve teşvik etmek için yüksek düzeyde duygusal zekaya ihtiyacı vardır. Yöneticiler ayrıca verileri analiz etmek ve trendleri yorumlamak zorundadır ve gerekli olan yüksek düzeyde zeka - artı sürekli olarak yeni durumlara uyum sağlama ihtiyacı - bu rolü otomasyondan güvenli kılar.
3. Pazarlama Yöneticileri Olasılık: 1.4%
Neden olmasın: Pazarlama yöneticilerinin verileri yorumlaması, trendleri izlemesi, kampanyaları denetlemesi ve içerik oluşturması gerekir. Ayrıca, şirketin geri kalanından ve müşterilerden gelen değişikliklere ve geri bildirimlere çevik bir şekilde uyum sağlamaları ve yanıt vermeleri gerekiyor, bu da bu başka bir insan-ileri kariyer yapay zekasını kopyalamaya pek hazır değil.
4. Halkla İlişkiler Yöneticileri Olasılık: %1,5
Neden olmasın: Başarılı halkla ilişkiler yöneticileri, temsil ettikleri şirketler için basın yerleşimleri ve fısıltı gazetesi sağlamak için bir ilişkiler ve iletişim ağına güvenir ve bu da bunu tamamen güvenli bir rol haline getirir. Bir konu veya misyon etrafında farkındalık yaratmak zorunda olan halkla ilişkiler yöneticilerinin, para toplamak veya insanları bir kampanyaya katılmaya ikna etmek için özellikle insani bir dokunuşa ihtiyacı var ve işlerin 2027 yılına kadar %7 artması bekleniyor.
5. Baş Yöneticiler Olasılık: %1,5
Neden olmasın: Liderliği otomatik hale getirmek neredeyse imkansız -- sonuçta bunu öğretmek yeterince zor. Üst düzey yöneticiler geniş stratejiler hakkında bilgi vermeli, şirketlerin misyon ve hedeflerini temsil etmeli ve onlar için çalışan büyük insan ekiplerini motive etmelidir. Şirketler, bir robotun kendilerine bir kazanç raporu vermesini muhtemelen istemeyecek olan paydaşlara ve yönetim kurullarına cevap verebilir.
6. Etkinlik Planlayıcıları Olasılık: %3,7
Neden olmasın: Etkinlik planlama büyüyen bir alandır ve etkinlik ekibimizden herhangi birine çalışanlar, müşteriler için bir etkinlik mi yoksa on binlerce katılımcının olduğu bir sektör etkinliği mi planladığınızı sorarsanız, planlama süreci birçok, birçok hareketli parça dahil. Planlamacılar, işleri bir araya getirmek için satıcılar, yükleniciler ve serbest çalışanlarla koordinasyon ve müzakere yapmak zorundadır ve ilgili organizasyon ve insan becerileri, bunu otomatikleştirilmesi neredeyse imkansız olan başka bir rol haline getirecektir.
7. Yazarlar Olasılık: %3,8
Neden olmasın: Yazarlar orijinal yazılı materyali düşünmek, yaratmak ve üretmek zorundadır. Yapay zekalar bunun bir kısmını başlık önerileri, yazma istemleri ve otomatik sosyal medya mesajları ile yapabilir, ancak blog gönderileri, kitaplar, filmler ve oyunlar büyük olasılıkla öngörülebilir bir gelecekte insanlar tarafından yazılacaktır.
8. Yazılım Geliştiriciler Olasılık: 4.2%
Neden olmasın: Yazılım mühendisliği ve geliştirme, insanlar için yeterince zordur ve uygulamalar, yazılımlar ve web siteleri oluşturmak için gereken zaman ve beceri yatırımının aynısını yapmak zor olacaktır -- özellikle geliştiricilerin mükemmel ürünler oluşturmak için mükemmel şekilde yürütmesi gerektiğinden doğal zekaya ihtiyaç çok fazladır. Yazılım sektörünün 2027 yılına kadar %19 büyümesi bekleniyor, bu nedenle bir yazılım geliştiricisiyseniz şimdilik iyi durumdasınız.
9. Editörler Olasılık: %5.5
Neden olmasın: Daha önce bahsedilen otomatik redaksiyon teknolojisi ile editörlerin üzerindeki yükün bir kısmı kaldırılabilirken, editörlerin yazarların sunumlarını netlik, doğruluk, kapsamlılık ve özgünlük açısından gözden geçirmesi gerekir. Netlik için yerinde kontrol yapabilen ve intihal taraması yapabilen bazı yazılımlar olsa da, çalışmayı başka bir insanın yapacağı gibi okuyabilmek için editör rolünün bir insan tarafından gerçekleştirilmesi gerekir.
10. Grafik Tasarımcılar Olasılık: %8,2
Neden olmasın: Grafik tasarım alanında küçük (ve biraz ürkütücü) adımlar atan bazı AI'lar olsa da, grafik tasarım hem sanatsal hem de tekniktir, bu da onu bir insanın gerçekleştirmesi için ideal bir rol haline getirir. Yazmak gibi, tüm çalışmaların orijinal olması ve müşterinin isteklerine göre oluşturulması gerekir, bu nedenle grafik tasarımın bir insan sanatçı ve hepsi bir arada editör ile oluşturulması gerekir. Ancak son zamanlarda çıkan dall-e ve leonardo gibi grafik oluşturan yapay zeka teknolojileri bu tahminleri yerle bir etmek üzere.
Yapay Zekada Gezinme
Şu anda pazarlamacılar ve satış liderleri, kişiselleştirme ve potansiyel müşterilere sunulacak içerik seçimi gibi üst düzey genel durumlara yapay zeka uyguluyor. Başka bir harika örnek, insanların e-postaları ne zaman açtıklarını bilmek ve bu bilgileri o zamanlarda göndermek için kullanmak gibi daha akıllı e-posta pazarlamasıdır.
Bu uygulamanın harika yanı, daha iyi sonuçlar üretmesi ve bu da daha akıllı yapay zeka destekli pazarlamanın hedefi olmalıdır. Yapay zekanın pazarlama ajanslarının tavsiyelerini, rehberliğini ve önerilerini tamamlaması kuvvetle muhtemeldir.
Örnek olarak, bugün danışmanlar şirketlerin ne yapacaklarını, ne zaman yapacaklarını ve nasıl yapacaklarını bilmelerine yardımcı oluyor, ancak yakında yapay zeka destekli içgörüler ve öneriler yazılımı, pazarlamacılara yapılacaklar listesini verecek ve bu listeye onların özel hedeflerine göre öncelik verilecek. Bu uygulama, her gün program performansını iyileştirmelerine yardımcı olacak.
Yapay zekanın yerini alamayacağı roller ve görevler söz konusu olduğunda O'Neill, duygusal zeka gerektiren işlerin yakın gelecekte daha güvenli olacağını açıklıyor.
"Bu, sürekli hareket eden bir hedef olacak, ancak şimdilik yapay zekanın iyi yapamadığı şey, duygusal zekayı kullanmak, durumsal bağlamı anlamak, yargı kararları vermek ve genellikle bizim yaptığımız gibi nüansları ve anlamı görmek," diyor.
"Bu, bu tür insan niteliklerinden yararlanan her türlü işin bir insan tarafından yapılmasının daha iyi olduğu anlamına gelir. Bir bilgisayar veya robot, verimli bir şekilde çalışmanıza yardımcı olabilir, ancak şimdilik, nasıl yapılacağı konusundaki uzmanlığı ekleyen sizsiniz. uygun şekilde gerçekleştirin" diye ekledi.
Ancak bunun uzun vadede değişebileceğini açıklıyor.
"Makineler giderek daha karmaşık hale gelecek ve örneğin, insanlar için mutlu ve üzücü durumları, çocuklarla veya yetişkinlerle etkileşimi veya hangi mesajda hangi tonun kullanılacağını vb. ayırt edebilecek. Buzdağının zirvesi."
Ancak, bazı işler yakın veya uzak gelecekte büyük ölçüde değişebilse de, yapay zekanın insanların zaman alıcı görevlerden ziyade tutkulu oldukları işlere daha fazla zaman ayırmalarına izin vereceğini vurguluyor.
"Bunun heyecan verici yanı, önümüzde insanlar için daha anlamlı işler yaratabileceğimiz ve aynı zamanda makinelerin bağlamsal olarak uygun etkileşimler sunma konusunda daha yetenekli hale gelmesine yardımcı olabileceğimiz bir geliştirme aşamasına sahip olduğumuz anlamına geliyor."
Kariyerinizi Geleceğe Nasıl Hazırlarsınız?
Yapay zeka daha küçük, daha fazla zaman alan görevleri üstlenecek olsa da, müşterilerin ve izleyicilerin özdeşleştiği insan duygularının ve davranışlarının yerini kolayca alamaz. Bugün bile, bazı müşteriler bir sorunları olduğunda botlar yerine insan müşteri hizmetleri temsilcileriyle konuşmayı tercih ediyor.
Ek olarak, bir şirket her zaman güçlü bir duygusal zekaya veya diğer ekip çalışmasına yönelik becerilere sahip bir baş yöneticiye veya yöneticilere ihtiyaç duyabilir.
Benzer şekilde, AI, çalışanların kutunun dışında düşünmesini veya henüz yapılmamış bir şeyi denemesini gerektiren yaratıcı bir rolün veya hizmetin yerini kolayca alamayabilir.
Robotları savuşturmanın en iyi yolu, yeri doldurulamaz beceri ve özellikleri belirlemek, onlara odaklanmak ve mümkün olduğunca onları geliştirmektir.
Örneğin, işiniz bir robot tarafından yapılabilecek birçok görevi gerektiriyorsa, size yönetim veya liderlik hakkında bilgi verecek bir projeyi üstlenmeyi düşünebilirsiniz.
Şirketiniz profesyonel gelişim sunuyorsa, topluluk önünde konuşma, yazma veya grafik tasarım gibi daha yaratıcı bir beceri kursu da alabilirsiniz. Bu şekilde, işiniz değişirse, lojistik ve yaratıcı becerilerinizin benzersiz kombinasyonu nedeniyle kolayca başka bir role geçebilir veya bir işe alım müdürü için daha değerli görünebilirsiniz.