Daha Fazla E-Ticaret Satışı İçin Temel Stratejiler

Teklifiniz ister ticari bir ürün ister son derece özelleştirilmiş bir hizmet olsun, çevrimiçi satış yapıyorsanız, etkili e-ticaret pazarlaması işletmenizin başarısında önemli bir faktördür. Bazı denenmiş ve doğrulanmış pazarlama en iyi uygulamaları dijital çağa tercüme edilse de, işletmeleri silo satış kanallarından markanızı sorunsuz bir şekilde en iyi şekilde sunan entegre bir stratejiye taşıyan bir dizi yeni ve temel yaklaşım vardır.

En iyi 17 e-ticaret pazarlama ipucumuzu ve satışları nasıl hızlandırabileceğinizi ve karınızı nasıl artırabileceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

etkili eticaret pazarlaması için öneriler

E-ticaret Pazarlama Nedir?

E-ticaret pazarlaması, herhangi bir işletme için çevrimiçi satışları artırmaya yönelik en iyi uygulamaları içerir. Ürün veya hizmetlerin tanıtılması ve satılması gibi pazarlamanın temel unsurlarını dijital kanallara genişletir ve uyarlar. Çevrimiçi satın alma popülerlik kazanmaya devam ettikçe e-ticaret pazarlamasının önemi yalnızca artıyor: Araştırmacı Digital Commerce 360 ​​tarafından yapılan bir araştırmaya göre, 2020'de ABD'li tüketiciler çevrimiçi olarak 861 milyar dolardan fazla harcadı ve 2019'a kıyasla %44 arttı. 2021 için e-ticaret kanallarından gelen satışların yüzdesi.

E-ticaret pazarlaması, diğer faaliyetlerin yanı sıra alıcı araştırmasını, reklamcılığı ve web tasarım optimizasyonunu içeren bütünsel bir uygulamadır. Stratejiniz üzerinde çalışırken, pazarlamanın “dört P'sini” göz önünde bulundurun: ürün, yer, fiyat ve tanıtım.

Nasıl bir meşrubat şirketi ürününün trend olmasını, market kapaklarında belirgin bir şekilde yer almasını, müşteriler ve şirketin karlılığı için doğru fiyatlandırılmasını ve kazanan bir pazarlama kampanyasıyla desteklenmesini istiyorsa, dijital şirketler de benzer bir formüle çok dikkat etmelidir.

E-ticaret pazarlama türlerini, bir e-ticaret pazarlama stratejisinin nasıl oluşturulacağını ve web tarayıcılarını alıcılara dönüştürmek için en iyi e-ticaret pazarlama uygulamalarını keşfedelim.

E-Ticaret Pazarlama Türleri

Birçok e-ticaret pazarlaması türü vardır. Başarılı olmak için ürününüzü veya teklifinizi doğru zamanda doğru kitleye sunmalısınız. Fikir, marka tanınırlığı oluşturmak ve hedef müşterinizin, ürün veya hizmetinizin çözebileceği bir istek veya ihtiyacı fark etmesine yardımcı olmaktır.

Bu hedefe ulaşmanıza yardımcı olacak e-ticaret pazarlaması türlerine örnekler:

Sosyal medya pazarlaması: Sosyal medya pazarlama stratejileri, diğerleri arasında Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest veya TikTok gibi sosyal ağları kullanır. Başarı, kendi içeriğinizi yayınlamayı ve mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşim kurmayı gerektirir. Bir B2B sosyal pazarlama kanalı olarak LinkedIn'i unutmayın — beş LinkedIn kullanıcısından dördü iş kararlarını yönlendirmeye yardımcı olur.

Influencer pazarlama: Büyük çevrimiçi takipçilere sahip kişiler ve markalarla ortaklık yapmak, marka mesajınızı güçlendirebilir. Örneğin giyim, yiyecek veya içecek markaları, ürünlerini sergilemek için kayda değer bir Instagram hesabı için ödeme yapabilir.

İçerik pazarlaması: İçerik pazarlaması, kitlenizi eğlendirmek ve eğitmek için kendi faydalı blog gönderilerinizi, makalelerinizi, videolarınızı veya podcast'lerinizi oluşturma stratejisidir. Kaliteli, etkili içerik faydalıdır, uzmanlığınızı gösterir, markanızı parlatır ve satışı teşvik eder. Yararlı içerik oluşturursanız, diğer web siteleri tarafından paylaşılabilir ve yönlendirilebilir.

E-posta pazarlaması: E-posta pazarlamacıları, hedef kitlenizle etkileşim kurmak ve satışları teşvik etmek için e-postayı kullanır. Bu strateji özen gerektirir - e-postalarınızın alıcılarının spam düğmesine basmasını ve mesajlarınızın gelen kutularına düşmemesi riskini almalarını istemezsiniz.

Yerel pazarlama: Yerel pazarlama, işletmenizi yerel arama sonuçlarında görünecek şekilde optimize eder. Bu, sizi Google Haritalar, Yelp veya TripAdvisor gibi uygulamalarda birinci sınıf bir konuma yerleştirir ve yerel halkı veya turistleri kapınıza getirebilir. Pazarlamacılar ayrıca yerel medyayla ilişki kurarak iyi bir başarı elde edebilirler.

Arama motoru pazarlaması: Arama motoru pazarlaması (SEM), arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak için web sitenizin içeriğini optimize etmeyi gerektiren bir stratejidir. Yürütülmesi zor olsa da SEM, reklam için ödeme yapmanıza gerek kalmadan web sitenize çok fazla trafik çekebilir. Arama motoru optimizasyonu SEO uzmanlarına bu kadar talep olmasının nedeni budur.

Ücretli Arama ve Sosyal Reklamcılık: En büyük teknoloji şirketlerinden birkaçı paralarını reklamcılık yoluyla kazanıyor. Reklamlarınızı kullanıcı akışlarına ve kenar çubuklarına yerleştirmek için Facebook, Instagram, Google ve diğer web sitelerine ödeme yapabilirsiniz. Ancak, pazarlama çalışmalarınızın beklenen kitleye ulaşmasını sağlamak için reklam harcamalarından elde ettiğiniz getiriyi takip ettiğinizden emin olun.

Bu doğrultuda, e-ticaret pazarlama kampanyaları, daha geleneksel reklamlar kadar doğrudan ve ölçülebilir bir YG'ye sahip olmayabilir, ancak KPI'ları izlemek önemlidir.

Bir E-Ticaret Pazarlama Stratejisi Oluşturun

Artık e-ticaret pazarlamasının neleri içerdiğine dair bir fikriniz olduğuna göre, kendi başarılı stratejinizi oluşturmak için şu adımları göz önünde bulundurun:

Hedef kitlenizi anlayın: Biraz müşteri swot analizi yaparak başlayın. Ürününüzü veya hizmetinizi en yararlı kim bulur? Planınızı hedeflemenize yardımcı olması için bir pazarlama kişiliği - yani ideal müşterinizin tamamen ayrıntılı bir profili - geliştirmeyi düşünün.

Müşterilerinizin çevrimiçi ortamda nerede vakit geçirdiğini belirleyin: Kitlenizi anladıktan sonra, çevrimiçi ortamda nerede vakit geçirdiklerini anlayabilirsiniz. Bu ister bir sosyal ağ, ister oyun uygulaması veya başka türde bir web sitesi olsun, pazarlama çabalarını hedeflemek için iyi bir yerdir.

Etkileyici bir web sitesi kurun: Birisi web sitenize geldiğinde hemen ayrılmasını istemezsiniz. "Hemen Çıkma Oranı", sitenizden neredeyse anında ayrılan ziyaretçi sayısını sitenizde kalan ziyaretçi sayısına kıyasla hesaplayan bir KPI'dır. Sitenizi eğitici, eğlenceli ve/veya faydalı hale getirmek, kullanıcıları etrafta tutacak ve onları gelecekteki ziyaretleri için tekrar gelmeye teşvik edecektir.

Satış için optimize edin: Birisi sitenizde bir blog gönderisi bulursa, bunun tamamen ürününüzle ilgili olması gerekmez. Aslında, içerik pazarlamasının bir ilkesi, promosyon olmaması gerektiğidir. Ancak, sayfada bir ziyaretçinin bir listeye abone olmak, ürün turu yapmak veya satın al düğmesini tıklamak için seçebileceği bir yer bulunmalıdır. Süreci doğal hale getirin ve bir e-posta adresi karşılığında ücretsiz gönderim veya bazı premium içerikler gibi bir ödül sunmayı düşünün.

Satın almayı kolaylaştırın: Birisi ödeme yapmak istediğinde, alışveriş sepetiniz ilk denemede çalışmalı ve çeşitli ödeme yöntemlerini kabul etmelidir. Kafa karıştırıcı veya kötü yapılandırılmış ödeme süreçleri birçok satış kaybına neden oldu. Birisi nasıl ödeme yapacağını çözemediği için doların bir rakibe gitmesini istemezsiniz. Müşteriler alışveriş sepetlerini terk ettiklerinde, e-ticaret platformunuz, onlara sınırlı bir süre için geçerli olduğunu düşündükleri ürün için bir kupon göndermek veya bir dizi e-posta gönderen bir damla pazarlama kampanyasını takip etmek gibi harekete geçmenizi sağlamalıdır. müşteri satın alma işlemini tamamlayana kadar.

Güveni ön plana ve merkeze koyun: Yatırımcı Warren Buffett bir keresinde şöyle demişti: "İtibar kazanmak 20 yıl, onu mahvetmek ise beş dakika sürer." İnternette güven önemlidir. Kendi yüzünü göstermekten, ekibini göstermekten ve işini kişiselleştirmekten korkma. Dürüstlük ve şeffaflık, çevrimiçi bir toplulukta güven oluşturmada uzun bir yol kat eder.

Daha Fazla E-Ticaret Satışı İçin Genel Bakış ve Stratejiler

Yüksek performanslı şirketlere bakarsanız, farklı sektörlerde işe yarayan yaygın en iyi uygulamaları fark edeceksiniz. E-ticaret pazarlamasını hızlandırırken bu eylem ögelerini dahil etmeyi düşünün:

Sosyal medyayı entegre edin: Web sitesi ziyaretçilerine "beğen" düğmesine basmaları için kolay seçenekler sunun. Web sitenizi ve video içeriğinizi aktif sosyal ağlarınızda paylaşmak için otomatik platformları kullanın.

Ek satış ve çapraz satış: Birisi satın almakla ilgilendiğinde, müşterinin önüne en iyi ek satış veya çapraz satış seçeneğini koyun. Kısa bir ürün listeniz varsa, bunu manuel olarak yapabilirsiniz. Aksi takdirde, o kişiye hitap edecek hedefli promosyonları beslemek için kişiselleştirme yeteneklerine ihtiyacınız olacaktır.

E-posta abone listenizi büyütün: Bir e-posta abone listesi, size potansiyel müşterilerin gelen kutularına doğrudan erişim sağladığından, bir e-ticaret pazarlama programının baş tacıdır. Kaydolmayı kolaylaştırın ve liste büyümesini teşvik etmek için otomasyonu kullanın.

Pazarlama kampanyalarınızı iyileştirin: Modern e-ticaret pazarlama sistemleri, hedef müşterileriniz için hangi mesajlaşmanın veya tasarımın en iyi sonucu verdiğini bulmak için A/B testleri yapmayı kolaylaştırır. En yüksek sayıda aboneyi müşteriye dönüştürmek için pazarlama kampanyalarınızı optimize edin ve ince ayarlar yapın.

Çevrimiçi alışveriş deneyimini basitleştirin: Kıvrımlı satış süreçleri, müşterilerin kafasını hızla karıştırır ve kaybeder. Ödemeyi basit ve kolay hale getirin.

Çevrimiçi alışveriş deneyimini kişiselleştirin: Çerezler ve kitle hedefleme, web sitesi deneyimini özelleştirmenize ve kişiselleştirmenize olanak tanır. Büyük sosyal ağlar, geldiğinizde sayfanın üst kısmında adınızı ve fotoğrafınızı gösterebileceği gibi, müşterileriniz için de kişiselleştirebilirsiniz.

Bir müşteri sadakat programı oluşturun ve tanıtın: Sadakat programları, müşterilerin ürününüz hakkında heyecan duymasını sağlar. Müşterilerinizi evangelistlere dönüştürmek ve tekrarlanan işler için onları ödüllendirmek, sadık bir müşteri tabanı oluşturmanın kanıtlanmış bir yoludur.

Teknolojiye yatırım yapın: Yüksek teknolojili sistemleri dahil etmek, kişiselleştirmeye daha fazla yardımcı olabilir ve satışları ve marjları artırabilir. Örneğin, güçlü bir e-ticaret platformu, daha iyi sipariş ve envanter yönetimi, satış ve pazarlama için silo halindeki e-ticaret ve mağaza içi sistemleri entegre edebilir.

İdeal müşterilerinizi hedefleyin: Müşterileriniz öncelikle 50'li yaşlarındaki kadınlarsa, pazarlama kaynaklarınızı 20'li yaşlarındaki erkeklere hitap eden sitelere harcamamalısınız. E-ticaret pazarlaması, yüksek oranda hedeflenmiş kampanyalara izin verir.

İncelemeleri dahil edin: İncelemeleri, ister platformunuzda yerleşik ister üçüncü taraf eklentileri olsun, ürünler için sosyal kanıt olarak dahil etmeyi düşünün. Mükemmel olmayan bazı değerlendirmelerin basit varlığı bile, ürün veya hizmetinizin meşru ve iyi bir değer olduğuna ve puanlarınızı yapay olarak şişirmediğinize dair güven oluşturabilir.

Sitenizi arama için optimize edin: E-ticaret SEO stratejinize zaman ayırın, böylece Google'da ve diğer arama motorlarında arama yapan kişiler, ilgili anahtar kelimeleri yazarken ürününüzü veya hizmetinizi bulacaktır.

Sosyal medyanızdan para kazanın: Instagram artık kullanıcı hesabından çıkmadan satın alabileceğiniz güçlü araçlar içeriyor. Müşterilerin mantıklı olduğu yerlerde doğrudan Instagram'dan alışveriş yapabilmeleri için Instagram Alışveriş özelliklerini açın.

Alışveriş sepetini terk etmeyi azaltın: Alışveriş sepetini terk etme oranları, izlenmesi gereken önemli bir KPI'dır. Yüksek oranlar, müşterilerin satın almaya çok yakın olduklarını ve vazgeçtiklerini gösteriyor. Ödeme sürecinizi optimize etmenin yanı sıra, yanlış vergi hesaplamaları veya pahalı nakliye gibi bir müşterinin kefalet ödeyebileceği diğer nedenleri düşünün.

İade politikalarını netleştirin: Müşteriler gerçek mekanda faaliyet gösteren bir mağazayı ziyaret edemediğinde, bir şeyler ters giderse ne olacağını bilmek isterler. Kargo ücretini kimin ödediği de dahil olmak üzere iade politikasını web sitenizde veya satış sayfalarınızda bulmayı kolaylaştırın.

Müşteri desteğine erişim sağlayın: Birinin yardıma ihtiyacı olduğunda gerçek yardıma ulaşmasını kolaylaştırın. SSS sayfaları ve kitaplıklar birçok müşteri sorusunu yanıtlarken, alışveriş yapanları bir insana çeken bir telefon numarası, e-posta adresi veya canlı sohbet seçeneği, müşteri deneyimini iyileştirmek için uzun bir yol kat eder.

Güveni sağlayın: Birisi işletmenize güvenemezse veya başka yollarla güvenilir olduğunu doğrulayamazsa, gelirinizi kaybedebilirsiniz. İnsanların güvenebileceği bir markanız olduğunu gösterin. Güveni kaybetmek, yeniden kazanmaktan çok daha kolaydır, bu nedenle şirketinizin dürüstlüğünü ve itibarını asla kaybetmeyin.

Gördüğünüz gibi, çevrimiçi satışta birçok hareketli parça var. Zengin müşteri profilleri oluşturabilen, kişiselleştirilmiş teklifler ve öneriler sağlamaya yardımcı olan ve e-posta pazarlaması ve KPI izleme konusunda yardımcı olan bir e-ticaret pazarlama platformu arayın.

Unutmayın, her yerde çevrimiçi olmak zorunda değilsiniz ve her şeyi yapmak zorunda değilsiniz. Pazarlama planınızı hedef müşterilerinize odaklamak ve stratejinizi sürekli olarak geliştirmek, sizi e-ticaret pazarlama başarısı için doğru yola koymalıdır.

E-ticaret Pazarlama SSS

S: E-ticaret pazarlaması ile e-ticaret reklamcılığı arasındaki fark nedir?

C: E-ticaret pazarlaması, çevrimiçi satışlar oluşturmaya yönelik stratejiler için her şeyi kapsayan bir terimdir. Arama veya sosyal medya daki reklam yerleşimleri için ödeme yapan e-ticaret reklamcılığı, e-ticaret pazarlamasının bir parçasıdır.

S: E-ticaret işimi nasıl pazarlarım?

C: E-ticaret pazarlaması, stratejilerin bir kombinasyonunu gerektirir. E-ticaret pazarlaması için başlangıç ​​noktaları olarak arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlaması ve çevrimiçi reklamcılığı kullanmayı düşünün.

S: Arama motoru pazarlamacılığı, e-ticaret işinizi yönlendirmenize nasıl yardımcı olabilir?

C: Arama motoru pazarlamacılığı, e-ticaret işinize çeşitli şekillerde yardımcı olur. Web sitenize yeni ziyaretçiler getirmeye ve marka bilinirliği oluşturmaya yardımcı olabilir. Ziyaretçiler geldiğinde, markanızla etkileşim kurma ve satın alma yapma olasılıkları daha yüksektir.

Facebook Twitter E-Mail Whatsapp