Para Kaybettiren Web Sitesi

web siteniz size para kaybettirmesin

Web siteniz sizin için günün 24 saati, haftanın 7 günü, yılın 365 günü çalışan tek varlık olabilir. Peki hiç onun performansını hiç ölçtünüz mü? Kötü bir web tasarımı size müşteri kaybettirebilir, işletmenizin gelişimini yavaşlatabilir ve yeni iş taleplerinin gelmesini azaltabilir. Para kaybettiren web sitesi olur mu? Olur. Gelin birlikte inceleyelim.

Web Sitenizin Hedefleri Neler?

Web Sitenizden Daha Fazla Para Kazanmak İçin Ne Yapmalısınız?

Web sitenizden ne istediğinize karar vermek için zaman ayırdınız mı? Web siteniz yalnızca işletmenizin online kartviziti olması için mi tasarlandı yoksa daha fazlası için mi? Şu an sahip olduğunuz web sitesi işletmenizi gerçek anlamda temsil edebiliyor mu?

Bir web sitesinden beklediğiniz hedeflerin net olarak tanımlanması oldukça önemli.

  • E-mail abone sayısını arttırmak: Çoğumuzun sabah kalkar kalkmaz yaptığı şey nedir? Genel cevap kesinlikle mailleri kontrol etmek olacaktır. Abone listenizi geliştirmek potansiyel müşterilerinize haber verebilmenizi ve işletmenizin daima müşterilerinizin aklında kalmasını sağlar.
  • Belirli arama terimlerinde görünmek: Müşterilerinizin sorguları için arama motorlarının sonuçlarında görünüyor musunuz? Müşterilerinizin kullandığı arama terimlerini bildiğinizi varsaymak yeterli değil. Hangi arama terimine odaklanmanız gerektiğini öğrenmek için bir profesyonelden yardım alabilirsiniz.
  • İletişim kurmak: Müşterileriniz sizinle web siteniz aracılığıyla mı bağlantı kuruyor? Eğer sizinle bağlantı kuruyorlarsa mümkün olduğu kadar onları duyabiliyor musunuz?

Web Sitenizin Düzgün İşlemediğini Nasıl Anlarsınız?

Web sitenizin işleyip işlemediğini anlamanın en iyi yolu kullanıcı verilerini toplamak ve dikkatle incelemektir. Bunu yapmak için takip edebileceğiniz yollar ve kullanabileceğiniz araçlar mevcut. Örneğin Google Analytics size web sitenizin sıçrama oranlarını, davranış akışlarını ve kullanıcı edinimlerini görme imkânı sunar.

Web Sitenizde Para Kaybetmenize Sebep Olacak Şeyler Nelerdir?

Web Siteniz Mobil Cihazlara Uygun Değil

Artık çoğu insan web sitelerini ziyaret etmek için mobil cihazlarını kullanıyor. Eğer mobil dostu web siteniz yoksa web sitesi ziyaretçilerinizin neredeyse yarısını kaybediyor olabilirsiniz.

Uzun İletişim Formlarınız Var

Birçok giriş alanı olan uzun formlar çoğu insanın web sitenizden ayrılmasına sebep oluyor. Verilere göre kısa formlar daha iyi dönüşüm getiriyorlar. Uzun formlar içeren sayfaların analitik verilerinde kullanıcıların neredeyse %60'ının bu uzun formlarla karşılaştıklarında web sitesini terk ettiğini görebilirsiniz.

Bu formlar tamamen kullanıcıların işletmelerle bağlantı kurabilmesi için vardır ama ziyaretçiler bu formlarla karşılaştığında sayfayı terk ediyorlar. Web siteniz kullanıcılarınızın sizinle rahatlıkla iletişim kurmasına olanak veriyor mu?

Ucuz Hosting Kullanıyorsunuz

arama motorları web sitenizin yüklenme süresine dikkat eder

Herkes para harcamayı minimumda tutmayı sever. Peki kullandığınız kalitesiz bir web hostinginin arama motoru sonuçlarını nasıl etkileyebileceğini biliyor musunuz?

Web sitelerinin yüklenme süresinin uzun olması sıçrama oranlarının yüksek olmasına ve sayfada geçirilen ortalama sürenin daha kısa olmasına sebep olur. Google arama motoru sonuçları sıralamalarını belirlemek için sayfaların yüklenme sürelerine bakıyor. BulutPress® hosting yapısı oldukça gelişmiş amazon web servisleri bulut mimarisini kullanmakta ve kaliteli hosting hizmetini size çok uygun fiyata sunmaktadır.

Web Sitenizde Eylem Çağrısı Yok (Call To Action)

Kullanıcılarınız web sitenizde ne yapmaları gerektiğini biliyorlar mı? Kullanıcılarınızın istenilen davranışları göstermelerini istiyorsanız eylem çağrılarını (call to actions) kullanmanız gerekiyor. Etkili bir eylem çağrısı tıklanılan butonun veya linkin kullanıcılarınızı istenilen veya ihtiyaç duyulan şeye götüreceğini bildirmeli. Kötü bir tasarım size para kaybettiriyor olabilir.

En İyi Web Siteleri Neyi Farklı Yapıyor?

başarılı web tasarımları kullanıcılara önem verir

  • Mesajı net veriyorlar: Pazarlama metinlerinizin ve ana başlıklarınızın (HTML h1) kullanıcılarınıza nasıl yardım edebileceğini net olarak göstermesi gerekiyor. İlk izlenimler oldukça hızlı şekillenir. Manşetiniz ve test sonuçlarınız net olsun. Bunları anlamak için sayfa denetleme sistemimizi kullanabilirsiniz.
  • Kısa formlar kullanıyorlar: Formlarınızı yalnızca gerekli alanlarla sınırlayın. Kullanıcılarınızın zamanına ve sabrına saygı gösterin. Kimse sizden dönüş alabilmek için 20'den fazla alan doldurmak istemez. Kullanıcılarınız sizinle iletişime geçmek istiyorlar. Bunu yapabilmeleri için durumu mümkün olduğu kadar kolaylaştırın.
  • Mobil kullanıcılarını ciddiye alıyorlar: Ziyaretçilerin yaklaşık %80'si web sitelerine mobil cihazlardan ulaşmaya başladığından beri çoğu tasarım mobil kullanıcılara öncelik veriyor. Eğer size mobil cihazlarından ulaşan kullanıcılara istediklerini vermiyorsanız, onlardan markanız için bir şey isteyemezsiniz.
  • Profesyonellerle çalışıyorlar: Herkes kullanıcı verilerini incelemeyi bilmez ve çoğu insan web trendlerini yanlış kullanır. İşletmenizin en önemli araçlarından biri web sitesidir ve kötü yapıldığında size çok şey kaybettirebilir. Birlikte çalışacağınız web uzmanlarını dikkatli seçmelisiniz.
Facebook Twitter E-Mail Whatsapp