Web Sitenizin Dönüşüm Oranlarını Arttırmak İçin Öneriler
Web sitenize trafik getirmek mükemmel bir şey ama trafik dönüştürülmüyorsa bu neredeyse gereksizdir diyebiliriz. Bu yüzden web sitenizden daha fazla dönüşüm elde etmek için yapmanız gerekenlerin bir listesini derledik. Burada bahsedeceğimiz öneriler buz dağının sadece görünen kısmı olacak. Ancak başlangıç için mükemmel.
Mümkün olduğunca az alan dahil edin: E-mail istek formları için kullanıcılarınızdan yalnızca gerektiği kadar bilgi isteyin.
Garanti verin: Bütün satın alma işlemlerine sorgusuz iade politikasını dahil edin. Bu riski düşürür ve artan satışlar herhangi bir iadeden çok daha fazla olur.
Somut eylem cümleleri kullanın: Web sitenizdeki farklı eylem çağrılarını test ederken kullanıcıları o eylemi kullanmaya teşvik edecek (koltuğunuzu şimdi rezerve edin, kendi arabanıza sahip olun gibi) bir dil kullanmayı deneyin.
Referansları kullanın: Referanslar riski düşürür ve sosyal kanıt sunar. Onları ürünlerin açılış sayfalarında ve e-mail kayıt sayfalarında kullanın.
Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin yararlarını açıkça sunun: Ürünlerinizin özelliklerini listelemek önemli ama potansiyel müşterilerinize ürünün onlara nasıl yardım edeceğini ve problemlerini nasıl çözeceğini söylemek daha önemli.
Manşetlerinizle dikkat edin: Manşetleriniz web sitenizin en önemli elemanlarındandır. Açılış sayfanız için en güçlü olanını seçmeden önce en azından 10 ihtimal üzerine beyin fırtınası yapın. BulutPress® zengin arkaplan modülü manşette muhteşem görseller ve açıklamalar oluşturmanızı sağlayan güçlü bir araçtır.
Dönüşüm elemanlarınızı manşetlerinizin altında tutun: İyi sonuçlar almak için kayıt kutucuklarınızı ve diğer dönüşüm elemanlarınızı manşetinizin altında konumlandırın.
Markanızı insancıllaştırmak için video kullanın: Markanızın arkasında gerçek bir insan olduğunu göstermek için açılış sayfanızda videolara yer verin.
Tıklama başına ödeme reklamları için özel açılış sayfaları yaratın: Eğer AdWords veya farklı PPC reklam türlerini kullanıyorsanız, kullanıcılarınızı ana sayfanız yerine özel bir açılış sayfalarına yönlendirdiğinizden emin olun.
Abone veya sosyal medya takipçilerinizi sayın: Aynı referanslar gibi sosyal kanıtlar riski düşürmenize ve dönüşümleri arttırmanıza yardımcı olur.
Web sitenizdeki bütün içeriklere güçlü eylem çağrıları (call to actions) ekleyin: Okuyucularınızın, onlardan ne yapmalarını istediğinizi bilmelerini sağlayın. Bu bir butona tıklamak, blog yazısı okumak veya form doldurmak olabilir.
İlgili ürünler önerin: Ziyaretçilerinizi web sitenizde tutmak ve bağlılıklarını arttırmak için ilgili içeriklere veya ürünlere link verin.
Stok sayılarını belirtin: Eğer e-ticaret sitenizde tanıttığınız ürün somut bir şeyse, ürün tanıtımınızda stok sayınızı belirtin (Örneğin: "Şimdi sipariş verin ... stokta 3 ürün kaldı").
Yanıltıcı tanıtımlardan kaçının: Çoğu kullanıcı yanıltıcı ve abartılı metinleri fark ederler. Abartıdan uzak durun ve bunun yerine kullanıcılarınızın sizinle iş yapmalarını sağlayacak net ve açıklayıcı metinler yazın.
Eylem çağrısı butonlarınızın varyasyonlarını test edin: Konumlarına, renklerine ve boyutlarına göre "şimdi satın alın" veya "şimdi sipariş verin" butonlarınız farklı tepkiler alabilir. Hangisinin daha iyi sonuç verdiğini görmek için farklı varyasyonlar deneyin.
Ziyaretçilerinizin tam olarak ne alacağını söyleyin: Kullanıcılarınıza, ürününüz ile ilgili tam olarak ne bilmeleri gerekiyorsa onu sunun: Ürünün özellikleri ve yararları nelerdir? Nasıl görünüyor? Olası kullanım alanları nelerdir? Bundan en çok kimler fayda sağlar? Nasıl teslim edilecek?
Ürünlerinizin değerini belirtin: Ürününüzle ilgili neyin özel olduğunu potansiyel müşterilerinize söyleyin. Sizin ürününüz pazardaki ürünlerden neden farklı ve neden daha iyi?
Ziyaretçilerinize tünel bakışı verin: Açılış sayfanızı tasarlarken navigasyon barı ve diğer eylem çağrıları gibi ziyaretçilerinizin dikkatini dağıtacak her şeyden kaçının. Açılış sayfanızın kullanıcılarınızı tek ve spesifik bir eyleme götürmesi gerekiyor.
Talep formlarınızda gizlilik bildirimi kullanın: E-mail dönüşümlerinizde gizlilik politikasının çok büyük bir önemi var. Bir çalışmaya göre üslubunuzdaki ufak bir değişiklik dönüşümlerinizde %19'luk bir artışa sebep oluyor.
Ziyaretçilerinizi heyecanlandırın: Ziyaretçilerinizi ürününüz için heyecanlandırmak istiyorsanız duygu yüklü bir dil ve mükemmel bir hikaye anlatma sanatı kullanın.
Veri giriş alanlarını isteğe bağlı yapın: Çok sayıda bilgi girişi olan formlarınızı mümkün olduğu kadar isteğe bağlı yaparsanız kullanıcılarınız onu tamamlamaya daha yatkın olur. Her zaman ek bilgileri daha sonra isteyin.
Size reklamlardan ulaşan kullanıcılarınızın beklentilerini karşılayın: Eğer kullanıcılarınız açılış sayfanıza reklam aracılığıyla gelmişse, reklam kopyanızın açılış sayfanızın kopyasıyla tutarlı olduğundan emin olun. Kullanıcılarınız tıkladığında web sitenizde tam olarak ne bulacaklarsa, reklamınız onu sunmalı.
Çeşitli ödeme seçenekleri sunun: İnansanız da inanmasanız da herkes Paypal kullanmak istemiyor. Potansiyel müşterilerinizin tamamını memnun etmek istiyorsanız farklı ödeme seçenekleri sunun.
Web sitenizde müşteri değerlendirmelerine yer verin: İnsanların satın alma kararlarının arkasında müşteri değerlendirmelerinin büyük bir yeri olduğu şüphe götürmez bir şey. Zendesk tarafından yapılan bir çalışmaya göre katılımcıların %88'i satın alma kararı vermeden önce pozitif ve negatif değerlendirmeleri kontrol ediyor.
Açılış sayfanızı tasarlarken farklı renk seçeneklerini test edin: Farklı renkler farklı insanlar için farklı duygular ifade edebiliyor (örneğin kırmızı rengi stres ve sinir duygularını uyandırırken açık mavinin sakinleştirici etkisi olabiliyor). İyi dönüşüm oranları için hangi rengin doğru olduğuna karar vermek için farklı renk paletlerini test edin.
Yüksek kaliteli görseller kullanın: Kalitesiz stok görseller kullanırsanız markanızla ilgili yanlış mesajlar verebilirsiniz. Mümkün olduğunca profesyonel kalitede fotoğraflar kullanın.
Linkler yerine eylem çağrı butonlarını tercih edin: Özellikle de mobil cihazlar için butonlar linklerden daha net ve daha kolay tıklanabilir olurlar.
Chat aracı kullanın: Potansiyel müşterilerinizin sahip olabileceği her türlü endişeyi hafifletmek ve sorularına cevap verebilmek için canlı chat imkânı sunun.
Yönlendirici ipuçları kullanın: Kullanıcılarınızın dikkatini önemli sayfalara çekebilmek için okları ve diğer görsel ipuçlarını kullanın. Yalnızca bunları kullanırken dikkatli olun, dev kırmızı oklar artık o kadar da işe yaramıyor.
Tek sütun düzenini deneyin: Bir çalışmaya göre çift sütun yapılarından tekli yapıya geçildiğinde dönüşümler %681 oranında artıyor.
Çeşitli içerik uzunluklarını test edin: Bulunduğunuz pazara, ürünlerinize ve sahip olduğunuz hedef kitleye göre kısa metinler uzun metinlerden daha etkili olabilir (veya tam tersi). Hangisinin hedef kitleniz için daha iyi olduğuna karar vermek için çeşitli metin uzunluklarını test edin.
Mutlu insanların fotoğraflarını kullanın: Bu tip görsellerin daha yüksek dönüşüm oranları getirdiğine inanılır.
İletişim bilgilerinizi verdiğinize emin olun: Ulaşılabilir bir konumda iletişim bilgileri vererek kullanıcılarınızın size daha çok güvenmelerini sağlayın.
Ödeme aşamasında ekstra indirimler sunun: Bir sonraki satın alma işlemlerinde müşterilerinize ücretsiz kargo veya indirim sunun.
Satın alma işlemleri için giriş talep etmeyin: Bazı web siteleri kullanıcıların satın alma işlemlerini tamamlamaları için giriş yapmalarını istiyor. Engelleri kaldırmak adına tek seferlik "ekspres" ödeme imkânı sunun.
Metinlerinizi hedef kitlenizin okuma seviyesine uyarlayın: Kapalı ve zor -veya fazla kolay- bir dil kullanmak bazı ziyaretçilerinizi sizden uzaklaştırabilir. Metinlerinizin hedef kitlenizin beklentilerini karşıladığından emin olun.
Fazla seçenek sunmayın: İnsanlar, önlerinde fazla seçenek olduğunda bir tercih yapma konusunda zorlanıyorlar. Mümkünse ürünlerinizin kimler için uygun olduğunu belirtin veya belirli bir grup için ürün önerin.
Dönüşüm Oranını Artırmak İçin Bağlayıcı İçerikler Oluşturun
Birinin içeriklerinize bağlanmasının sebebi büyük olasılıkla gördükleri başlıktan ve konu hakkında daha çok bilgi almak istemelerinden kaynaklanır.
Web sitenizin trafiğini arttırmak oldukça önemli. Peki ziyaretçileriniz web sitenize geldiklerinde ne bulacaklar? Eğer herhangi bir eylem gerçekleştirmeden (bir ürün almak, içerikleri araştırmak ve paylaşmak, haber bültenine abone olmak vs.) web sitenizi terk ederlerse elinize geçen fırsat bir işe yaramayacaktır. Ne yazık ki çoğu pazarlamacı bağlılığın anahtar bileşenlerini ve dönüşümleri gözden kaçırıyorlar. Şimdi soru şu: Daha bağlayıcı bir içerik nasıl oluşturulur?
Web Siteniz İçin Bağlayıcı İçerik Nasıl Oluşturulur?
1. Bağlayıcı İçeriğinizi Okunaklı Yapın
Artık yalnızca anlaşılır içerikler yazmak yeterli değil, aynı zamanda göz gezdirmesi de kolay olmalı. Yazılı materyaller gibi değil, online web tipografileri kazılacak dev bilgi kaynakları gibi hissettirmemeliler. Online okuyucular "taranabilir" içerikleri tercih ettikleri için net ve ilgi çekici başlıklar ve alt başlıklar kullanmalısınız. Uzun paragraflardan kaçının ve kompleks materyalleri basitleştirmek için madde yapılarını kullanın. Ayrıca içerikleri kısaltma konusunda görsellerin ve bilgi grafiklerinin (infographics) gücünü unutmayın.
Web sitesini mümkün olduğunca hoş ve etkili yapmak yerine, bağlılık ve inanılmaz dönüşümler etrafında şekillenen tasarımlar yapın. Bu yaklaşımı benimsemezseniz ziyaretçileriniz web sitenize gelip, şaşkınlıkla ona bakıp ayrılacaklardır.
2. Bağlayıcı İçerikleriniz İçin Bir Stil Klavuzu Kullanın
Eğer blogunuzdaki her yazı farklı fontlar kullanıyor ve net bir şey ifade etmiyorsa okuyucular neye bakacaklarını bilemezler. Zayıf gramer ve yanlış noktalama işaretleri güvenilirliğe zarar verir. Bu yüzden her metnin kontrol edildiğinden ve düzenlendiğinden emin olun. Eğer kendi yargınıza güvenmiyorsanız bu iş için birini tutmanız akıllıca olacaktır.
3. Bağlayıcı İçeriğinizde Anahtar Kelimeler Kullanın
Birinin içeriğinize bağlanmasının sebebi büyük olasılıkla gördükleri başlıktan ve konu hakkında daha çok bilgi almak istemelerinden kaynaklanır. Anahtar kelimeleri yalnızca arama motoru optimizasyonu (SEO) için kullanmayın. Okuyucularınızın web sitenize gelme amaçlarına bağlı kalın.
Web sitesindeki içeriklerin hedef kitlenizi etkileyeceğinden emin olduktan sonra muhtemelen sıralamalarınızı ve organik trafiklerinizi arttırmak için arama motoru optimizasyonu taktiklerini uygulamak isteyeceksiniz.
Eğer birkaç hile biliyorsanız arama motoru optimizasyonu size o kadar da karmaşık gelmeyecektir.
İlk olarak seçeceğiniz anahtar kelimelerin temelini anlamalısınız. Uygun ve ilgili anahtar kelimeleri belirlemek için araştırma yapın. Bunun için Google Keyword Planner (Google anahtar kelime planlayıcısı) kullanabilirsiniz.
İçerikleriniz için doğru meta title ve description oluşturun.
Blog metinlerinizi oluştururken görsellerinize alternatif açıklamalar yazabilirsiniz. Bu aşamayı kolaylıkla medya kütüphanenizden yapabilirsiniz.
Odaklanılmış İçerik Nasıl Oluşturulur?
1. Hedef Kitlenizin Farkında Olarak Odaklanılmış İçerikler Oluşturun
Bir potansiyel müşteri web sitenizi ziyaret ettiğinde kendinize sormanız gereken bir şey var: Web sitemin ziyaretçileri nereden geliyorlar (sosyal medya, arama motoru, bir değerlendirme) ve ürünlerimden nasıl haberdar oldular?
2. İçeriklerinizi Hedef Kitlenizin İlgi Alanları Etrafında Şekillendirin
Şu anki müşterileriniz kimler? Şirketinizin ürünleri veya servisleri hangi sorunları çözüyor? Rakipleriniz kimler? Yalnızca mükemmel içerikler yerine kullanıcılarınızın yararlı bulacağı içerikler üretmeye odaklanın.
3. Müşterilerinizin İsteklerini ve Yaşadıkları Sorunları Öğrenin ve İçeriklerinizi Bunun Etrafında Şekillendirin
Çoğu insan problemleri için çözüm ister. Sunduğunuz hizmet veya ürün hangi problemleri çözecek? Neden bir ziyaretçi sizin ürününüzü satın almalı? Aboneleriniz ne sıklıkla haber bülteni alacaklar ve bunların içeriği ne olacak? Pazarlama mesajlarınız dönüşümlere odaklanmalı ve güçlü eylem çağrıları (calls to actions) içermeli.
4. Odaklanılmış İçeriğinizin Etrafında Bir Yapı Oluşturun
Pazarlama mesajlarınız sürece odaklanmalı. Ziyaretçilerinize bir eylemi tamamlamaları için gerekli bütün bilgiyi net bir şekilde veriyor musunuz?
Neden Odaklanılmış ve Bağlayıcı İçerikler Oluşturmalısınız?
Artık hedef kitlenizi tanıyorsanız bir sorunu hedef alan ve problem çözen bağlayıcı bir içerik yaratmaya hazırsınız demektir. Peki amaç ne? Tutarlı ve kullanışlı içerikler üretmek size yalnızca dönüşüm getirmeyecek, aynı zamanda işletmenizi büyütürken değerli olabilecek bağlantılar oluşturmanıza da yardımcı olacaktır. "İhtiyaçlarınızı anlıyorum ve sizi onlara götürecek kişi olmak istiyorum" diyerek güven inşa ediyorsunuz ve güven inşa ederek de markanıza olan sadakati güçlendiriyorsunuz.
İçerik pazarlama; spesifik bir hedef kitlesi için blog yazma, bilgi grafikleri, videolar ve yayınlar oluşturma ve diğer değerli içerikleri üretme gibi birçok müşteri odaklı aktivite yürütmek demektir.
Odaklanılmış ve Bağlayıcı İçerikler Nasıl Pazarlamayı Kolaylaştırıyor?
Eğer amacınız bağlılık ve dönüşümse, web siteniz doğal olarak odaklanılmış, maksatlı ve hedefe yönelik olacaktır. Bu stratejik planlama isteyen bir şeydir ve web sitesinin üretici olmasını sağlar. Günün sonunda ziyaretçilerinizin web sitenizde dönüşüm yapması oldukça zahmetsiz ve kolay olacaktır. Eğer web tasarımı şu anda ziyaretçilerin etkileşimlerini kolaylaştırıyorsa, dönüşüm oranlarınız gittikçe artacak ve web siteniz başarı yakalayacaktır.