Web Siteniz Neden Müşteri Çekmiyor?
Size, web sitesi yapın dediler, yaptınız. Size, web siteniz olursa müşteri çekeceksiniz dediler, ama bir değişiklik olmadı. Web sitenizin daha fazla trafik çekmesi için ne yapmalı?
16 uzman -tasarımcı, arama motoru optimizasyonu (SEO), metin yazarlığı (copywriter), pazarlama ve kullanışlılık uzmanları- neden diğerleri başarısız olurken bazı web sitelerinin başarılı olduğunu açıkladılar. Bu uzmanların önerileri, web sitesi yapmak veya var olanı geliştirmek isteyen herkese net bir plan sunuyor.
1. Sorunları Çözün
Çoğu web sitesi, çözdüğünüz sorunun ne olduğunu değil, ne kadar mükemmel olduğunuzu yazar. İşletmeniz için daha iyi yetenekler ve stratejiler mi istiyorsunuz? "Size yardım etmek için buradayız." Gördünüz mü? Kullanıcınızı kahraman yapın. -Chris Brogan, New York Times çok satanlar listesinde, 9 pazarlama ve işletme kitabının yazarı.
2. Özelliklere Değil, Sonuçlara Odaklanın
Ürününüzün ve servisinizin yararlarını ve potansiyel müşterilerinizin bunlarla ne elde edebileceklerini anlatın. Matkap bunun için çok klasik bir örnektir. Müşterileriniz matkap değil, duvarlarında bir delik istiyorlar. Yani, matkabın kendisine değil, açılacak deliklerin kalitesine ve bu deliklerin ne kadar kolay açılacağına değinin. -Jacob Cass, popüler web tasarım blogu JUST Creative'in sahibi.
3. Kendinize Değil, Müşterilerinize Odaklanın
Müşteri çekemiyorsunuz çünkü web siteniz müşterilerinize değil size odaklı. Neden mükemmel olduğunuza, ne yaptığınıza veya ne sattığınıza odaklanmak yerine, müşterilerinizin neden bunlarla ilgilenmesi gerektiğine odaklanın. Onlara nasıl yardım ediyorsunuz? Yüklerini nasıl sırtlanıyorsunuz? Acılarını mı dindiriyorsunuz? Hayatlarını daha iyi, daha zengin veya daha kolay mı yapıyorsunuz? Hikayeniz bu. -Ann Handley, Wall Street Journal çok satanlarda kitap yazarı, MarketingProfs'da içerikten sorumlu üst yönetici.
4. Markanızı İnşa Edin
Sunduğunuz ürünler veya hizmetler, marka kimliğinizin kalitesiyle uyuşuyorsa insanlar sizinle alış-veriş yapmaya daha yatkın olurlar. Başka bir deyişle, şirketinizin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin şöhretini arttırmak, bunların hepsinden daha büyük bir şey. Bu ün sizi mükemmelliğe taşır. -David Airey, markalaşma konusunda çok satanlarda kitap yazarı.
5. Müşterileriniz Size İhtiyaç Duymadan Onları Tanıyın
İnsanlar rastgele bir şeylere tıklayıp, bir şeyler almazlar. Onlar kendilerini tanıyan ve seven markaları kabul ederler. Sürekli ziyaretçilerin (sizi daha önce duymuş olan insanların) tıklama oranları, yeni ziyaretçilere (sizi tanımaya yeni başlamış insanlara) göre 2-3 kat daha fazladır. İnsanlar sizinle iş yapmaya başlamadan önce, hedef marketinizde öne çıkmaya çalışın. -Larry Kim, Dünyanın en büyük tıklama başına ödeme (pay-per-click) yazılımı şirketi WordStream'in kurucusu.
6. İnsanların Sizi tanıması, Sevmesi ve Size güvenmesi İçin Onlara Yardım Edin
Anasayfanız yalnızca "öğrenin" kısmıyla dolu. Hizmetlerinizi veya ürünlerinizi erkenden satmaya çalışmak size mükemmel sonuçlar getirmeyecektir. Önce sizi tanımalarına ve size güvenmelerine ihtiyacınız var. Bunu yapmanın en güzel yolu, mükemmel bir "Hakkımızda" sayfanızın olması, insanların sizi sosyal medya da takip etmeleri ve haber bülteninize abone olmalarıdır. -Lior Frenkel
7. Müşterilerinize, Geri Dönmeleri İçin Sebep Verin
Web siteniz müşteri getirmiyor çünkü onlara geri dönmeleri için bir neden vermiyorsunuz. Eğer şirket blogunuz yalnızca ayda bir güncelleniyorsa ve bunlar da yalnızca çalışanlarınızın güncellemeleriyse, neden bir potansiyel müşterileriniz web sitenize geri dönmeyi umursasınlar ki? Müşterilerinizi, hizmetlerinize neden ihtiyaç duyduklarıyla ilgili eğiterek onların güvenini kazanabilirsiniz. Gelecek müşterilerinizi eğitecek ve kendinize bağlayacak içerikler üretmeye odaklanın. Böylece, daha çok öğrenmek için web sitenize geri geleceklerdir. -Kelsey Meyer, Influence & Co'nun kurucu ortağı.
8. Doğru Topluluğu Etkileyin
Eğer yanlış insanlar web sitenizi fark ediyorsa, bu hiçbir işe yaramaz. Örneğin, eğer siz sörf tahtaları satıyorsanız ve trafiğiniz çoğunlukla lama çobanlarından geliyorsa bu, dönüşüm taktiklerinizin hiçbire değmeyecektir. -Paul Jarvis, Fast Company, Newsweek, Forbes, LifeHacker ve BuzzFeed'de yaratıcılığın ve ticaretin kesişimleriyle ilgili metinlerin yazarı.
9. Dönüşüm Dostu Olun
Courtright Design'ın kurucusu Kyle Courtright, ziyaretçilerinizin, müşterileriniz olmaları için, bu soruları kendinize sorarak web sitenizin tasarımını optimize etmenizi öneriyor.
- Web sitenizin nefes alması için yeterli alan var mı?
- Eylem çağrılarınız (call-to-actions) stratejik mi?
- Eylem çağrı butonlarınız arka plana kontrastlı mı?
- Ağır içeriği ayıracak -ilgili- görselleriniz var mı?
- Görüşler ön planda mı?
10. Kullanıcı Deneyimini (UX) Geliştirin
Bu günlerde, web sitelerinin müşterileri çekmede ve sürekliliklerini sağlamak konusunda karşılaştığı en büyük zorluk; web sitesinin kullanıcı deneyimi. Kullanıcı deneyimi problemleri, müşterilerinizin web sitenizde vakit geçirmelerini engelleyen "yavaşlık" gibi basit sorunlar da olabilir. Bunu düzeltmek size çok büyük sonuçlar getirebilir. Örneğin Amazon, web sitesinin yüklenme hızını 0.1 saniyeye düşürerek hasılatını %1 arttırdı. Amazon, 2016'nın son çeyreğinde 43.7 milyon kazandı. Yüklenme hızının 1 saniye geliştirilmesinin Amazon için ne yapabileceğini hayal edin. Çok daha önemlisi; bu sizin için ne yapabilir? -Jacob Gube, yalnızca web geliştiriciliğle ilgili olan Six-Revisions'ın kurucusu.
11. Hedef Kitlenizi Tanıyın
Belki de web sitenizi, müşterileriniz için değil de yönetim kurulunuzu memnun etmek için tasarladınız. Kurulunuza güvenmeyin. Araştırmaya, verilere ve deneme-yanılma yöntemi yaklaşımına güvenin. Etkili tasarım araştırmayla başlar, ve daha fazla araştırmayla devam eder. Araştırma asla bitmez. -Jeffrey Zeldman, studio.zeldman ve A List Apart'ın kurucusu.
12. Web Sitenizi Önce Kullanışlı, Sonra Güzel Yapın
Bakışları web sitenize çekmek nispeten kolaydır. Onları birkaç saniyeden uzun süre orada tutmak zordur. Bu konuda gördüğüm en temel sorun, web sitelerinin tasarımının kullanışlılıktan daha önemli olduğu zamanlardır. Üzerinde çok çalışılmış, çok güzel görünen, benzersiz web siteleri gördüm, ama restoran menüsünü veya iletişim sayfasını nasıl bulacağımı bir türlü çözemedim. -Julie Joyce, Search Engine Land'de köşe yazarı ve Link Fish Media'nın sahibi.
13. Kelimeleri Bağlayın
İnsan beyni görsellerle yönlendirildiği için, kelimeleri işlemek çok daha fazla zaman alıyor. Kullanıcının web sitenizde akış yakalayabilmesine yardım etmek için, akışın kesintiye uğramasını engelleyen, "kelime bağlantısı (word-connect)" denen tekniği kullanın. Örneğin, Eğer "bir alana bir bedava" kampanyanız için bir banner veya eylem çağrısı varsa, kullanıcı, açılacak sayfanın da aynı isimde olmasını bekler. Eğer bunun yerine "Kampanyalar" isimli bir sayfaya yönlendirilirlerse, kelimeler bağlanmamış olacaktır ve kullanıcının kafası bu yüzden karışabilir. -Ian Paget, Logo Geek'de marka kimliği tasarımcısı.
14. Mesajınızı Hızlı Ulaştırın
Google'da ihtiyacım olan bir şeyler araştırdığım zaman, sonuçlardaki ilk 5 linki yeni sekmelerde açarım. Sonra karşılaştırmalı alışverişe başlarım. Eğer açılış sayfanız, tam olarak ne yaptığınızı hemen açıklamıyorsa, bittiniz. Sekmeyi kapatırım ve sizi dünyamdan sonsuza kadar silerim. Bu bana her gün milyonlarca kez oluyor. Değer önermelerinizin açıklığını hemen düzeltin, yoksa kaybedersiniz. -Oli Gardner, Unbounce'ın kurucu ortağı.
15. Bilgili, Dertli ve Bilgisiz İnsanlara Hitap Edin
Bilgili olan, sizi tanır, sever ve güvenir. Dertli olanlar, bir sorunu olan ve çözüme ihtiyaç duyan insanlardır. Bilgisiz olanlar, çözümü olan sorunlar yüzünden acı çektiklerinin farkında bile değillerdir. Web sitelerinin başarısız olmalarının en temel sebebi, bu üç tip insanın her birine hitap etmeleri gerekirken, yalnızca birine hitap etmeleridir. -Derek Halpern, Social Triggers'ın kurucusu.
16. Sadece Odaklanın
Web sitelerinin müşteri çekmek konusunda başarılı olamamalarının temel sebebi, odaklanma eksikliğidir. Potansiyel müşterileriniz web sitenize geldiğinde, onları en önemli amacınıza yönlendirmeniz gerekir, ki bu genellikle onlara bir şeyler satmaktır. Onları haber bülteninize abone olmaya, Twitter'dan sizi takip etmeye veya blogunuzu okumaya yönlendirmeyi kesin. Bunların hepsi ikincil hedef olabilir ama temel amacınız, ziyaretçilerinizi; ödeme alabileceğiniz müşterilere dönüştürmek olmalı. -Preston Lee, Millo'nun kurucusu.
Web Sitenize Gelen Trafiği Artırmanın 39 Yolu
Bir pazarlamacıya veya işletme sahibine dünya da en çok neyi sevdiklerini sorun, muhtemelen size daha fazla müşteri istediklerini söyleyeceklerdir. Bundan sonra sıklıkla ne gelir? Sitelerine daha fazla trafik. Aslında, pazarlamacıların %61'i en büyük zorluklarının trafik ve olası satış oluşturmak olduğunu söylüyor.
Web sitenize gelen trafiği artırmanın birçok yolu var ve bugünkü gönderide, neredeyse tamamı ücretsiz olan 39 tanesini paylaşacağım.
İçerikle web sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Spoiler uyarısı: İçerik olmadan daha fazla web sitesi trafiği elde edemezsiniz. Bu bölümü atlamayı planlıyorsanız, devam edin! İyi, kaliteli içerik olmadan diğer stratejilerin hiçbirini yapamayacağınızı fark ettiğiniz için yedeklemeyi ne zaman atladığınızı 10 saniye içinde göreceğim.
Bir iş blogunuz olsun
Her şeyden önce, işletmenizin sitenizde düzenli olarak yararlı, uzun biçimli içerik yayınlayabileceğiniz bir bloga ihtiyacı var. Bu tartışılamaz.
- Blog yazan şirketler , web sitelerine %97 daha fazla bağlantı alıyor.
- Blog yazan işletmeler, blog yazmayan işletmelere göre %55 daha fazla web sitesi ziyaretçisi alıyor.
- Blogları olan pazarlamacıların pozitif yatırım getirisi oluşturma olasılığı 13 kat daha fazladır.
Sitenizde ne kadar çok değer sunarsanız, insanların sitenizi ziyaret etmesi için o kadar çok neden olacaktır. Ve bir blog olmadan, bu gönderideki (veya bu konuyla ilgili herhangi bir gönderideki) geri kalan stratejilerin çoğunu yapmak zor olacak.
Eskimeyen konulara odaklanın
Haberler ve trend olan konular kısa vadede size trafik artışı sağlasa da, zaman ve çabaya değmez. Kitlenizin her zaman ilgisini çekecek konular etrafında içerik oluşturun. Bu her zaman yeşil kalan gönderiler, özellikle düzenli olarak yenilerseniz (buna daha sonra değineceğiz) zaman içinde trafik ve bağlantı biriktirecektir.
Dayanılmaz başlıklar yazın
Başlıklar, içeriğinizin en önemli kısımlarından biridir. Aslında araştırmalar, etkili blog başlıklarının %500 daha fazla trafik çektiğini göstermiştir . Etkileyici bir başlık olmadan, en kapsamlı blog gönderisi bile okunmayacaktır. Başlık yazma sanatında ustalaşın, böylece okuyucular SERP'deki gönderinizi seçsin.
Başkalarını sitenizdeki konuk bloguna davet edin
Konuk yazarlar yalnızca konularınızı ve bakış açılarınızı çeşitlendirmekle kalmaz, aynı zamanda makaleyi kendi ağlarıyla paylaşmak ve sitelerine bağlantı vermek isteyeceklerdir, bu da sizinkine yeni okuyucular getirebilir. Yalnızca yüksek kaliteli, orijinal içeriği spam bağlantıları olmadan yayınladığınızdan emin olun (Google cezası almanıza ve trafik kaybetmenize neden olmaz).
Harika görseller oluşturun
Markanızla ilgili kavramları göstermek, verileri görselleştirmek ve çizelgeleri yeniden oluşturmak için Canva gibi tasarım araçlarını kullanın. Diğer siteler resimlerinizi kullandığında, sitenize geri bağlantı verirler. Ayrıca Google, normal Arama sonuçlarında daha fazla resim göstererek, sıralamanız ve sonucunuzun çekiciliğini (ve dolayısıyla tıklama oranını) artırmanız için size daha fazla fırsat sunuyor.
Videoyu dahil edin
Metin tabanlı içerik iyi ve güzel, ancak video daha fazla ziyaretçi çekebilir ve onları meşgul edebilir. Daha fazla web sitesi trafiği elde etmek için videoyu kullanmanın bazı yolları şunlardır:
- Video arama sonuçlarında görünebilmeleri için blog gönderilerinize videolar ekleyin
- YouTube'da daha üst sıralarda yer almak için YouTube SEO yapın, ardından video açıklamasında web sitenize bağlantılar ekleyin.
- İnsanları sitenize yönlendiren harekete geçirici mesaj düğmelerini doğrudan videonuza ekleyin.
Bir kaynak merkeziniz olsun
Kitlenizi eğitmek ve güven oluşturmak için oluşturmanız gereken tek içerik türü videolar ve blog gönderileri değildir. Bilgi grafiklerini, indirilebilir kılavuzları, şablonları, web seminerlerini ve daha fazlasını unutmayın. Bu kurşun mıknatısları oluştururken ve bunları web'de başka bir yerde kullanırken, bunları bir kaynaklar sayfasında toplayın. Bir multimedya içeriği kitaplığı, sitenize tekrar tekrar dönecek olan ziyaretçileri çekeceğinden emin olabilirsiniz.
SEO ile web sitenize gelen trafiği nasıl artırabilirsiniz?
Web sitesi neden trafik çekmiyor? Yukarıdaki tüm stratejilerde bir sorun var. Kimse onları bulamazsa, sitenize trafik çekmeyeceklerdir. Ve arama trafiği tıklamalarının %71'ini yakalayan Google'ın ilk sayfası için bir SEO stratejisine ihtiyacınız var .
SEO, ilgili sorgular için arama sonuçlarında daha görünür olabilmesi için bir siteyi arama motorları için optimize etme (dolayısıyla arama motoru optimizasyonu) uygulamasıdır.
Hedef anahtar kelimeler belirleyin
Anahtar kelimeler, insanların arama motorlarına yazdığı kelime ve kelime öbekleridir ve tahmin edebileceğiniz gibi bazı anahtar kelimeler diğerlerinden daha fazla aranır. Anahtar kelime araştırma araçlarını kullanarak , örneğin, "web sitesi etkileşimi nasıl artırılır" anahtar kelimesinin ayda yalnızca yaklaşık 10 arama aldığını, web sitesi trafiğinin nasıl artırılacağının ise 300 arama aldığını görebilirsiniz.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler seçin
Yani arama hacmi ne kadar yüksekse, trafik potansiyeli de o kadar yüksek, değil mi? Çok hızlı değil. Çok yüksek hacimli anahtar kelimelerin çoğu aynı zamanda çok geniştir ve sıralanması çok zordur (örneğin, "web sitesi" nin hacmi Yaklaşık 3.480.000.000 sonuç bulundu).
Öte yandan, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin sıralanması daha kolaydır ve sitenize en alakalı trafiği getirir.
Anahtar kelimelerinizi stratejik olarak yerleştirin
Bu, sayfa içi SEO'nun ekmek ve tereyağıdır - içeriğinizi, arama motorlarının ne hakkında olduğunu anlaması ve alakalı aramalarda sıralayabilmesi için optimize ettiğiniz yer. Hedef anahtar kelimenizi aşağıdaki konumlara yerleştirdiğinizden emin olun:
- Başlık etiketi (meta title)
- H1 başlığında
- En az iki H2 başlığında
- Doğal olarak gövde alanında
- ilk 100 kelimede
- Görüntü dosyası adları ve alternatif metin
- Meta Açıklaması
SERP görünümünüzü optimize edin
Anahtar kelimeyi meta açıklamanıza ve meta başlığınıza dahil etmek yeterli değildir. SERP'teki çekiciliğini artırmak ve daha fazla organik tıklamayı teşvik etmek için bu önemli bilgileri optimize etmeniz gerekir .
- Meta açıklaması: Bunu 155-165 karakter arasında tutun, okuyucunun gönderiden alacağı değeri belirtin ve eyleme geçirilebilir hale getirin.
- Meta başlık: Bunu, anahtar kelime başlangıca yakın olacak şekilde 60 karakter veya daha az değer yapın ve bir tür değer veya fayda belirtin.
Dahili bağlantı
İçerik oluştururken ve yayınlarken sitenizdeki diğer sayfalara en az 1-3 link o sayfaya eklediğinizden emin olun. Bu, trafiğin söz konusu sayfalara yönlendirilmesine yardımcı olur, ancak aynı zamanda (a) ziyaretçilerin sitenizde daha uzun süre kalmasını sağlar, (b) sitenizde daha fazla sayfa görüntülemelerini sağlar ve (c) sitenizden daha fazla değer elde etmelerini sağlar. Bunların tümü, sıralamanızı yükseltir ve web sitenize daha fazla trafik çeker .
Sayfa hızınızı iyileştirin
Hiç kendinizi bir web sayfasının yüklenmesi için otuz saniye beklerken buldunuz mu? Ben de değil. Sitenizin yüklenmesi sonsuza kadar sürerse, hemen çıkma oranınız çok yüksek olacaktır. Hız her zaman bir sıralama faktörü olmuştur, ancak şimdi sayfa deneyimi güncellemesiyle daha da fazla . Resim dosyası boyutları, sayfa yapısı ve üçüncü taraf eklentilerin işlevselliği dahil olmak üzere sayfalarınızın teknik olarak mümkün olduğunca optimize edildiğinden emin olun. Siteniz ne kadar hızlı yüklenirse o kadar iyidir.
Google'ın PageSpeed Insights aracı, sitenizin performansına ilişkin bir puan verecek ve Önemli Web Verilerinizi iyileştirmeniz için öneriler ve daha fazlasını sağlayacaktır. Kullanın!
Sitenizi duyarlı hale getirin
Bugün, mobil cihazlarda masaüstünden daha fazla trafik meydana geliyor, bu nedenle, ziyaretçilerinizin sitenizde gezinmelerini sağlıyorsanız, temelde onlara başka bir yere gitmelerini söylüyorsunuz. Basit bir web siteniz olsa bile , daha küçük akıllı telefonlar da dahil olmak üzere çeşitli cihazlarda erişilebilir ve rahat bir şekilde görüntülenebilir olduğundan emin olmanız gerekir.
Şema işaretlemesini uygulayın
Şema işaretlemesini (veya başka bir mikro veri biçimini) uygulamak, web sitenize gelen trafiği tek başına artırmaz, ancak arama motoru botlarının sayfalarınızı bulmasını ve dizine eklemesini kolaylaştırır. SEO için şema kullanmanın bir başka yararı da, tıklama oranlarını artırabilecek daha zengin site parçacıklarıyla sonuçlanabilmesidir.
İçeriğinizi düzenli olarak yenileyin
En eskimeyen içerik bile zamanla parlaklığını kaybeder ve içerik tazeliği bir sıralama faktörüdür. Gönderiniz hâlâ Google'ın ilk sayfasında yer alıyor olsa bile, içerik yenilemenin neler yapabileceğine şaşıracaksınız. SERP'de yeni bir yayınlanma tarihi, TO'yu önemli ölçüde artırabilir ve sizi birkaç konum yükseltebilir, bu da trafikte bir artışa neden olabilir.
Ancak, yalnızca birkaç kelimeyi değiştiremez ve ardından yayınınızın yayınlanma tarihini güncelleyemezsiniz. Google bundan daha iyisini yapmanızı bekler. Eskimeyen içerikten nasıl daha fazla trafik çekileceğine ilişkin yazımdan alınan bazı stratejiler şunlardır :
- Yeni bilgi ve istatistikleri güncelleyin ve/veya ekleyin.
- Modası geçmiş görselleri değiştirin ve/veya kavramları göstermek için yenilerini oluşturun.
- Daha yeni kaynaklara yeni bağlantılar ekleyin.
- Bozuk bağlantıları ve resimleri düzeltin.
- Search Console'daki sorgu raporundan yeni anahtar kelimeler ekleyin (buna daha sonra değineceğiz).
- Meta başlığınızı ve meta açıklamanızı değiştirin.
Geri bağlantılar alın
En etkili Google sıralama faktörlerinden biri, web sitenize verilen bağlantıların miktarı ve kalitesidir. Domain Authority değeri yüksek güvenilir sitelerden ne kadar çok link alırsanız, kendi Domain Authority'nizi o kadar arttırırsınız . DA'nız ne kadar yüksekse, sıralamanız ve trafiğiniz o kadar yüksek olur; bağlantının kendisinden sitenize aldığınız trafikten bahsetmiyorum bile.
İşe yarayan birkaç bağlantı kurma stratejisi vardır, işte bunlardan sadece birkaçı:
- Güvenilir sitelere ulaşın ve gövdede veya yazar biyografinizde sitenize bağlantı verebileceğiniz bir konuk gönderisi yazmayı teklif edin.
- Diğer web sitelerindeki bozuk bağlantıları bulmak için bir SEO aracı kullanın ve sizinkini yeni olarak sunun.
- Bağlanmak için oluşturulmuş orijinal, yüksek kaliteli içerik oluşturun.
Sosyal medyayı kullanarak web sitenize gelen trafiği nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasının çeşitli avantajları vardır; bunlardan biri web sitenize yönlendiren trafiktir. İşte bu devasa platformları siteniz için trafik oluşturuculara dönüştürmenin bazı yolları.
İçeriğinizi sosyal medya da tanıtın
Harika içerikler üretmek ve insanların onu bulmasını ummak yeterli değildir. İçeriğinizi hedef kitleniz için en popüler sosyal medya kanallarında tanıtın. Twitter, kısa, hızlı (ve cazip) bağlantılar için idealdir, oysa Google Business gönderileri, sitenizin yerel arama sonuçlarında görünmesine yardımcı olabilir. Bir B2C ürün şirketiyseniz, Pinterest ve Instagram gibi görsel ağırlıklı sosyal sitelerde büyük ilgi bulabilirsiniz.
Bu sadece sitenize trafik çekmekle kalmaz, içeriğinize ne kadar çok göz atarsanız, az önce bahsettiğimiz geri bağlantıları alma olasılığınız o kadar artar.
Hashtag ekleyin
İçeriğinizi LinkedIn, Twitter, Instagram ve diğer hashtag dostu sitelerde paylaşırken, gönderilerinizin erişimini artırmak için ilgili hashtag'leri ekleyin. Bununla birlikte, hashtag'leri gönderinin konusuna oldukça özel tutun, böylece içeriğinizi okuması, paylaşması ve/veya içeriğinize bağlantı vermesi en muhtemel kişiler tarafından keşfedilebilirsiniz.
Hedef amplifikatörler
- Ticaret dergileri, haber siteleri, büyük marka blogları ve sosyal etkileyiciler gibi sektör yayınları.
- Ana akım medya daki gazeteciler ve alanınızın dışındaki sosyal etkileyiciler gibi dış etki kaynakları .
- Müşteri Evanjelistleri: Sizi kullanan ve tavsiye eden endüstri takipçilerine sahip kişiler.
- Potansiyel müjdeciler: büyük ağları ve takipçileri olan müşteriler veya iyi okunan yayınlar
Yerel LinkedIn makaleleri yayınlayın
Dünyanın en büyük profesyonel sosyal ağı kendi başına değerli bir yayın platformudur, bu da LinkedIn'e düzenli olarak içerik göndermeniz gerektiği anlamına gelir. Bunu yapmak, sitenize gelen trafiği artırabilir, LinkedIn Şirket Sayfanıza daha fazla ziyaretçi çekebilir ve sektörünüzdeki itibarınızı artırabilir. Tekerleği yeniden icat etmek zorunda değilsiniz; güncel bir konuyla ilgili bir fikir yazısı yazın veya zaten yazdığınız içeriği yeniden kullanın.
Endüstri düşünce liderleriyle röportaj yapın
Röportajların sadece büyük ligler için olduğunu mu düşünüyorsunuz? Onlara sorarsanız, kaç kişinin sizinle konuşmaya istekli olacağına şaşıracaksınız. Sektörünüzdeki düşünce liderleriyle röportaj talep eden e-postalar gönderin ve röportajları blogunuzda yayınlayın. Adın tanınması yalnızca güvenilirliğinizi artırmakla ve web sitenize gelen trafiği artırmakla kalmayacak, aynı zamanda görüşülen kişi muhtemelen içeriği paylaşarak erişimini daha da genişletecektir.
Sosyal paylaşım düğmeleri ekleyin
Bu kolay bir web sitesi trafik kazancıdır. Sosyal paylaşım düğmeleri, okuyucuların okudukları sayfayı birkaç tıklamayla sosyal ağlarında paylaşmalarına olanak tanır.
Diğer bir seçenek de, okuyucuların tek bir tıklamayla yayınlayabilecekleri önceden yazılmış bir Tweet sunduğunuz Tweet için tıkla özelliğidir. Bu eklentilerden herhangi birinin siteniz için mevcut olup olmadığını kontrol edin ve deneyin.
Rekabetinizi araştırın
Rakiplerinizin neler yaptığını kontrol etmek için özel bir yazılım kullanmadıysanız, dezavantajlı durumdasınız. Bu hizmetler, belirli sitelerin ve içeriğin sosyal performansını bir araya getirerek, okuyucular arasında hangi konuların yankı uyandırdığına ve en önemlisi sosyal medya da dolaşan konulara bir bakışta bakmanızı sağlar. İnsanların ne okuduğunu (ve ne hakkında konuştuğunu) öğrenin ve web sitenize trafik çekmek için bu tür içerikleri taklit edin.
Doğru zamanda yayınlayın
Buradaki yabani otların arasına girmek istiyorsanız, günün ve haftanın izleyicilerinizden en çok etkileşim aldığı saatleri bulmak için sosyal medya analizlerinize de göz atabilir ve ardından blog gönderisi bağlantılarınızı paylaşabilirsiniz. Genel ortalama en iyi zamanlarla başlayın ve buradan hassaslaştırmak için verileri derinlemesine inceleyin.
Listelemelerle web sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
İşletme dizinleri, gelecek vaat eden bir web sitesi trafiği kaynağıdır, ancak yalnızca web sitenizi listenize eklemek yeterli değildir. Girişlerinizi, ilgili platformlarda sıralanabilmeleri ve yerel arama yapanlar tarafından görülebilmeleri için optimize etmek önemlidir.
Optimize edilmiş bir listeleme Google Haritalar'da ve Google Arama'da sıralamanıza yardımcı olabileceğinden, en önemlisi Google İşletme Profilinizdir. Facebook, ikinci en büyük dizin olduğu için de önemlidir. Girişlerinizi optimize etmek için:
- Mevcut her bölümü doldurun.
- İşletme kategorinizi ekleyin.
- Bilgilerinizi girişler arasında mümkün olduğunca tutarlı tutun.
- İncelemeler alın ve yanıtlayın.
- Fotoğraf ekleyin.
- Bilgilerinizi düzenli olarak güncel tutun
Optimize edilmiş bir Google İşletme Profili, web sitenizi arama sonuçlarının en üstüne getirebilir.
Web sitesi trafiğini artırmanın diğer yolları
Web seminerlerine ev sahipliği yapın
İnsanlar öğrenmeyi sever ve web seminerleri, merakla bekleyen kitlenize bilgeliğinizi aktarmanın mükemmel bir yoludur. Etkili bir sosyal tanıtım kampanyasıyla birlikte web seminerleri, web sitenize gelen trafiği artırmanın harika bir yoludur. Web seminerinden bir gün önce bir "kayıt için son şans" hatırlatıcısının yanı sıra bir hafta kadar önceden bir e-posta gönderin. Sunumu daha sonra görüntülemek üzere arşivlediğinizden emin olun ve web seminerlerinizi sosyal medya aracılığıyla geniş çapta tanıtın.
Çevrimiçi bir topluluk başlatın
İnsanlar akıllarından geçenleri söylemek ve tutkuyla hissettikleri konulara ağırlık vermek isterler, bu nedenle sitenizde bir topluluk oluşturmak, sohbet başlatmak ve trafiği artırmak için harika bir yoldur. Facebook yorumları veya Disqus gibi üçüncü taraf çözümler aracılığıyla güçlü bir yorum sistemi uygulayın veya ziyaretçilerin soru sorabileceği özel bir forum oluşturun. Bununla birlikte, asgari edep standartlarının karşılandığından emin olmak için topluluğunuzu yönetmeyi unutmayın.
Forumlara katılın
Öte yandan, bilgilerinizi paylaşabileceğiniz LinkedIn, Facebook ve Reddit'teki forumlara ve sosyal medya gruplarına katılın. Yalnızca izin veriliyorsa ve uygunsa bağlantıları ekleyin ve yaparsanız, yalnızca bağlantıları göndermeyin veya her gönderiye bağlantı eklemeyin. Ve bağlantının alakalı bir konudaki belirli bir blog gönderisine olduğundan emin olun. Buradaki birincil amaç, sitenize trafik çekmek değildir. Değer katmak ve marka bilinirliği oluşturmaktır. İlgilenen kişiler sitenizi kendi başlarına arayacak veya sitenizi bulabilecekleri profilinize gidecektir.
Konferanslara katılın
Hangi sektörde olursanız olun, işinizle alakalı en az bir veya iki büyük kongre ve konferans vardır. Bu etkinliklere katılmak iyi bir fikir - onlarla konuşmak daha da iyi. Yarı yarıya düzgün bir konuşma etkileşimi bile, kendinizi sektörünüzde bir düşünce lideri olarak kabul ettirmenin ve siteniz için önemli ölçüde görünürlük elde etmenin mükemmel bir yoludur.
İçeriğinizi toplayıcı sitelere gönderin
Bir blogunuz varsa, muhtemelen toplayıcı sitelerin belirli bir konudaki en son içeriği görüntülemesine olanak tanıyan bir RSS beslemesi vardır. İnsanlar bu siteleri en sevdikleri blogları, haber sitelerini ve daha fazlasını takip etmek için kullanır ve genellikle bu bağlantıları içeren e-postaları almayı tercih eder.
Bir e-posta bülteni başlatın
Bir haber bülteninin karmaşık olması gerekmez. Gelen kutularını bir okuma listesi olarak kullanan kişiler için mükemmel olduğu gibi, hedef kitlenizin aramayı bilmeyebileceği konulardaki gönderiler için de harikadır.
Okuyucularınızı çok fazla e-postayla, hatta bir e-postada çok fazla bağlantıyla bombardımana tutmamaya dikkat edin. Önemli e-posta pazarlama ipuçlarını izleyin ve hangi içeriğin ve sıklığın en iyi olduğunu bulmak için testlerinizi yapın.
E-posta bültenlerine ulaşın
Güneşin altındaki her konu için orada haber bültenleri var ve birçoğu sunumları ve katkıları kabul ediyor. Nişinizde harika içerik arayanları bulmak için biraz araştırma yapın ve bunu sağlayın. Öne çıkarsanız, yalnızca trafikte bir artış elde etmekle kalmaz, aynı zamanda sitenize düzenli olarak dönen (veya haber bülteninize kaydolan!) daha düzenli okuyucular bulabilirsiniz.
Ücretsiz bir araç oluşturun
Ücretsiz ve kullanışlı içerikten daha iyi ne olabilir? Ücretsiz ve kullanışlı araçlar. Fikir oluşturucular, değerlendirmeler, sınavlar, hesap makineleri ve daha fazlası. Açılış sayfasını uzun biçimli içerikle optimize edin ve aracınız organik olarak sıralanabilir. Ziyaretçilerinizin tekrar tekrar kullanabileceği bir şey yapın ve çok sayıda trafiğin geldiğini göreceksiniz.
Reklam verin
Tamam, reklam vermek bedava değil ama kartlarınızı doğru oynarsanız yatırımınız kendini kolayca amorti edebilir.
SEO yapmak harikadır, ancak trafik toplamak, bağlantılar oluşturmak ve Google'ın beğenisini kazanmak için birkaç aylık tutarlı yayın gerekir. Bu arada ücretli bir reklam kampanyası düşünebilirsiniz. Arama ağı reklamları, görüntülü reklam reklamları ve sosyal reklamlar, yüksek oranda hedeflenmiş ziyaretçileri sitenize geniş ölçekte çekmenin mükemmel yollarıdır. Her ücretli medya kanalının artıları ve eksileri vardır, bu nedenle kredi kartınıza ulaşmadan önce hedeflerinizi dikkatlice düşünün.
Başlamak için iyi bir yer Google reklamlarıdır; Google Reklamlarını nasıl çalıştıracağınızla ilgili eğitimimize göz atın. Sitenize gelen daha fazla trafiğin daha fazla satışla sonuçlanacağını umuyorsanız, ücretli arama stratejilerinizin bir parçası olarak ticari amacı yüksek anahtar kelimeleri hedeflemeniz gerekir. Evet, bu arama terimleri için rekabet şiddetli (ve pahalı) olabilir, ancak getirileri buna değebilir. Aslında, PPC'nin harcanan her 1 TL için 2 TL iade ettiği söyleniyor ve hatta Google bunun aslında daha çok 8 TL gibi olduğunu iddia ediyor.
Web sitenize trafik çekmenize yardımcı olacak araçlar
Google Analytics'te SEO metriklerini izleyin
Google Analytics, en popüler sayfalarınızdan ziyaretçi demografisine kadar sitenizin akla gelebilecek hemen hemen her yönüyle ilgili paha biçilmez bir veri kaynağıdır. SEO ölçümlerinizi yakından takip edin ve bu bilgileri promosyon ve içerik stratejileriniz için bilgi sağlamak için kullanın. Site ziyaretçileriniz arasında en popüler olan konuları, ziyaretçilerinizin demografik profilini, geldikleri kanalları ve daha fazlasını öğrenin ve ardından işe yarayanları kullanın ve ölçeklendirin.
Sorgularınızı Google Search Console'da görüntüleyin
Google Arama Konsolu, insanları arama sonuçlarında sitenizi bulmaya ve tıklamaya yönlendiren sorguları bulmakta çok faydalıdır. Bu, sayfalarınızın hedeflediğiniz şey için sıralandığından emin olmanıza, mevcut bir sayfaya eklenecek yeni anahtar kelimeler ve hep birlikte hedeflenecek yeni anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca organik tıklama oranını GSC'de görüntüleyebilir ve indeksleme sorunlarını giderebilirsiniz.
SERP'i SEO araçlarıyla analiz edin
Semrush ve Ahrefs gibi hepsi bir arada SEO araçları, anahtar kelime araştırması yapmanıza, geri bağlantı analizleri almanıza, SERP'i analiz etmenize, içerik boşluklarını ve sıralama fırsatlarını belirlemenize, sitenizi denetlemenize ve daha pek çok şeye olanak tanır. Bunları rakiplerinizin sitelerindeki sayfaları analiz etmek için bile kullanabilirsiniz.
Web sitesi derecelendiricilerle sitenizi denetleyin
Bu araçlar, sıralamanızı ve trafiğinizi iyileştirme fırsatları bulmak için web sitenizi de denetler, ancak hepsi bir arada SEO araçlarından biraz daha kullanıcı dostudur. Raporların okunması kolaydır ve puanınızı nasıl artıracağınıza dair içgörüler ve eyleme geçirilebilir rehberlik sunar. Bazıları sitenizin erişilebilirlik ve içerik okunabilirliği gibi diğer yönlerine de bakar.