SEO Başarısı İçin Sosyal Medyayı Etkili Kullanmak
Arama motorları işletmeniz için yapılan aramalarda görünen bütün sosyal medya postlarını indeksler. Sosyal medyayı doğru kullanarak SEO başarınızı artırın.
Konu işletmenizi büyütmeye geldiğinde birçok şirket pazarlama için arama motoru optimizasyonunun önemini biliyor fakat çok azı sosyal medyanın potansiyelinin farkında ve çok büyük bir çoğunluk için sosyal medya arama motoru optimizasyonunun gücü gözden kaçıyor.
Sosyal Medya Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Sosyal medya arama motoru optimizasyonu veya sosyal arama motoru optimizasyonu, SERP'teki arama sıralamalarınızı ve seo başarısı geliştirmek amacıyla sosyal medya ve içerik stratejilerini kombine etme pratiğidir.
Sosyal medya ve arama motoru optimizasyonu genellikle farklı takım üyeleri ve farklı departmanlar tarafından geliştirilir ve farklı pazarlama taktikleri olarak görünür. Zekice geliştirilmiş, veri odaklı bir pazarlama stratejisi sosyal medyayı ve arama motoru optimizasyonunu bütünüyle aynı pazarlama ekosistemine dahil eder. Sanılanın aksine paylaşılan veriler dönüşüm oranlarınızı geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Sosyal Medya, Arama Motoru Optimizasyonunu Nasıl Etkiler?
- Arama sıralamaları: Arama algoritmaları tarafından kullanılan sosyal sinyallerin, web sitenizdeki bağlılık verileri ve web sitesinin kalitesi üzerinde büyük bir etkisi vardır. Doğru veri kullanmak, sıralamayı etkiler.
- İçeriklerin genişlemesi: Organik aramalarla web sitesi içeriklerinizin yeni ve dönüşen ziyaretçiler bulmasına yardım eder.
- Marka bilinci: Sosyal medya içerikleri sayesinde online tavır, güven ve itibar inşa eder.
- Link inşa etme: İçerikleriniz fark edildikçe ve diğer web sitelerine eklendikçe arama motoru optimizasyonu dostu linkler inşa etmenize yardımcı olur.
- Yerel arama motoru optimizasyonu: İşletme profili verileri ile müşteri görüşleri sayesinde yerel tavrınız ve sıralamalarınız gelişir.
Bütün bunlar web sitenizin arama sıralamalarını geliştiren güçlü sosyal sinyal ağlarıdır. Bu yüzden sosyal medya arama motoru optimizasyonu, her büyüklükte işletme ve endüstri için oldukça önemlidir.
Şirketinizin sosyal medya profilleri, şirketiniz için yapılan aramalarda -genellikle de web sitenizin hemen altında- görünür. Ayrıca arama motorları işletmeniz için yapılan aramalarda görünen bütün sosyal medya postlarını indeksler.
Google arama motorlarının kralı olabilir ama araştırmalara göre YouTube -bir sosyal medya platformu olmasına rağmen- dünyanın ikinci en büyük arama motoru olarak görünüyor. Birçok insan Bing veya Yahoo'ya oranla aramalarını YouTube'dan yapmayı tercih ediyor. Ayrıca YouTube, müşterilerinizin aramalarını yaptığı tek sosyal platform da değil.
Sosyal Medya ve Arama Sıralamaları: Sosyal Sinyal Nedir?
Sosyal sinyaller, web sitenizin sosyal medya platformlarındaki uzantılardan topladığı ve aynı zamanda arama motorları algoritmaları tarafından sıralamalarınızı belirlemek için okunan verilerdir.
- Beğeniler ve yorumlar
- Paylaşımlar
- Oylar
- Linkler
- Değerlendirmeler
- Takipler
Sosyal sinyalleri içerikleriniz için verilen oylar gibi düşünebilirsiniz. Sosyal sinyallerin Google'ın sıralama faktörleri içinde çok büyük bir yeri olmasa da, trafiğiniz ve bağlılık oranlarınız üzerinde büyük bir etkisi vardır.
Sosyal Medya Arama Motoru Optimizasyonu Pazarlama Stratejilerinizi Nasıl Etkiler?
- Arama motorları tarafından daha hızlı indekslenme
- İçeriklerinize gelen ani trafik
- Gelecek trafikleriniz için hedef kitlesi ve potansiyel inşa etme
- İçeriklerinizle ilgilenen hedef kitleye ulaşma
- Eski ama hala kullanışlı olan içeriklerinize gelen trafik
- Dönüşen ziyaretçilerde artış
Web siteniz daha çok trafik aldıkça, diğer sıralama sinyalleri ile pozisyonunuzu geliştirebilmek için daha çok fırsat elde edersiniz: İçerik kalitesi ve kullanıcı bağlılığı.
Eğer blog metniniz sosyal platformlar üzerinde birçok insan tarafından paylaşılırsa, içerikleriniz bütün bu kişisel ağlar üzerinde ziyaret edilecek ve içeriğinizin kalitesini anlayan birçok yeni ziyaretçi tarafından daha görüntülenecektir ve bu çok fazla trafik demektir.
Ayrıca içeriğiniz bütün bu ziyaretçiler tarafından yüksek kaliteli sıralama sinyalleri getirirse, işte bu noktada arama motoru optimizasyonu büyüsü başlar. Bu ziyaretçiler ile markanızın farkındalığı artacak ve size geri dönen ziyaretçiler, paylaşılan gelecek içerikler ve diğer web sitelerinizden içeriğinize gelen linkler getirecektir.
Diğer bütün web sitesi trafiklerinde olduğu gibi, sosyal medya trafiklerinizin de sıralamalarınızda kötü etkisi olabilir. İlgili olmayan başlıklar, zayıf kalitede içerikler, yavaş yüklenme süreleri ve kötü bir kullanıcı deneyimi bütün bu sinyalleri negatife çevirebilir. Bu yüzden içerik üretirken kalite, ilgililik ve kullanışlılık her zaman temel kaygınız olmalıdır.
Arama Motoru Optimizasyonu İçin Marka Farkındalığı
Büyüyebilmeniz için işletmenizin bilinmesi gerekiyor. Yerel işletme veya büyük bir şirket olmanız fark etmez, eğer adınız bilinmiyorsa yeni müşteriler kazanamazsınız.
Arama motoru optimizasyonu web sitenizin organik anahtar kelime stratejileriniz ile bulunmanıza yardım eder. Sosyal medya da bunu bir sonraki seviyeye taşır.
- Tüketici davranışları istatistikleri insanların çevreleri -arkadaşlar, aile ve online değerlendirmeler- tarafından gelen değerlendirmelere güvendiğini gösteriyor.
- Organik sosyal medya davranışları markanızın bilinmesinde büyük rol oynuyor.
- Sosyal kanıtlarla yanınızda olan müşteriler arttıkça, tüketicilerin sizin ürünlerinize ihtiyaç duyması halinde akıllarına sizin gelme ihtimaliniz de artacaktır.
Sosyal Medya Yerel Arama Motoru Optimizasyonunuzu Nasıl Etkiler?
Bazı sektörler için yerel arama motoru optimizasyonu hayati önem taşır. Bunun sıradan bir arama veya ses araması olması fark etmez, biri sizin hizmetinizi aradığında ilk sayfada çıkmalısınız.
Web sitenizin yerel arama sonuçlarında çıkması için işletme isminizin, adresinizin ve telefon numaranızın doğru bir şekilde web tasarım projesinde yer edinmesi gerekir.
Sosyal medya kendi başına pek çok fayda sağlar, ancak aynı zamanda SEO dahil olmak üzere dijital pazarlama çabalarınıza da yardımcı olur.
Çoğu işletme, farklı sosyal medya platformlarında aktif olmanın önemini bilir. Bununla birlikte, bazıları sosyal medyayı dijital pazarlama çabalarının geri kalanını etkileyen bir şey yerine bağımsız bir varlık olarak düşünebilir.
Yine de, sosyal medya ve SEO arasındaki ilişkiyi anlamak biraz zor olabilir.
Sosyal Medya Seo Tarihi
Bir web sitesinin sosyal profillerinin o sitenin sıralamasını doğrudan ve nedensel olarak etkilemediğini güvenle söyleyebiliriz, ancak aslında bundan biraz daha fazlası var. Sosyal medyanın ve SEO'nun tarihi, bu konunun gri alanına bir bakış sağlar.
Google dışında hiç kimse, arama algoritmasının tam olarak ne yaptığını ve ne yapmadığını bilemez; Bunun için kamu duyurularına güvenmek zorundayız.
Ama şunu da akılda tutmakta fayda var. 2010'da Danny Sullivan, Google'ın organik sonuçları sıralamasına yardımcı olan "sosyal sinyallere" sahip olduğunu bildirdi. Bu kulağa kesin gibi geliyor. Aslında, daha önce Google'ın webspam ekibinin başında bulunan Matt Cutts, daha sonra "sosyal sayfaların sıralama sinyali olduğu" iddiasını doğruladı.
Ama hikaye burada bitmiyor. 2014 yılında Cutts, Google'ın sosyal medya profillerini sıralama sinyalleri olarak değil, kendi organik arama sonuçları olarak ele aldığını söyleyerek açıklamalarını değiştirdi. İki yıl sonra, Google Web Yöneticisi Trendleri analisti Gary Illyes, Cutts'ın 2014'teki iddiasını doğruladı.
Bugün güvenle söyleyebileceğimiz şey, sosyal sinyallerin organik sıralamalarla bir ilişkisi olduğu, ancak bu sıralamaları doğrudan etkilemediğidir. SERP'lerin üst sıralarında yer alma eğiliminde olacak web sitelerinin, muhtemelen tüm platformlarında paylaşılan içerikle güçlü sosyal varlıkları olacaktır.
Yani, evet, Google güçlü sosyal profillere sahip web sitelerini sıralayacak, ancak bu profiller bu sıralamaları doğrudan etkilemiyor. Bu web siteleri bir bütün olarak üst sıralarda yer almak için iyi performans göstermelidir.
Sosyal Medya Seo'ya Nasıl Yardımcı Olur?
Sosyal medya bir sıralama faktörü değildir, dolayısıyla sıralamanıza doğrudan yardımcı olmaz. İkisi arasında doğrudan bir sıralama korelasyonu olmasa da, sosyal medyanın faydaları SEO'yu besliyor. Ve SEO'nuzu geliştirmeye çalışıyorsanız, sosyal medyaya yatırım yapmanız özellikle önemlidir. İşte nedeni.
1. İçerik Performansınızı Arttırabilirsiniz
İçeriğinizi paylaşmak için sosyal medyayı kullanmadıysanız, büyük bir fırsatı kaçırıyorsunuz. Sosyal platformlar, işletmenizin ürettiği her türlü içeriği paylaşmak için önemli yerlerdir. Web sitenizde içerik yayınladığınızda ve herhangi bir yerde paylaşmanın ekstra adımlarını uygulamadığınızda, içerik orada öylece durur. Muhtemelen onu oluşturmak için çok fazla iş yaptınız. Paylaşmamak israftır.
Sosyal, yalnızca web sitenizde sahip olacağınızdan çok daha geniş bir kitleye erişmenizi sağlar. Sonuç olarak, sitenizi ziyaret eden ve sitenizin içeriğini ne kadar çok kişi ziyaret ederse, bu olumlu kullanıcı sinyalleri o kadar fazla olur ve arama sıralamalarınıza fayda sağlar. Etki dolaylıdır, ancak oradadır.
2. Geri Bağlantı Kazanmak İçin Daha Fazla Fırsat Verir
İçeriğinize daha fazla trafik çekmek, onu sosyal medya da paylaşmanın tek nedeni değildir. İçeriğinize daha fazla göz atarak, birisinin ona bağlantı verme şansını artırırsınız.
Geri bağlantılar SEO'nun büyük bir parçasıdır. Arama motorlarına, diğer kişilerin web sitenizdeki içeriği değerli bulduğunu gösterirler. İçerik, kullanıcılar için faydalıysa daha üst sıralarda yer alabilir. Geri bağlantı almaya değer harika içeriğiniz olabilir, ancak fark edilmezse onları elde edemezsiniz.
Ve sosyal medya aracılığıyla içeriğinizi keşfeden bu kişiler, içeriğinizin değerli olduğunu düşündüyse, bazıları başkalarının da yararlanması için paylaşmak isteyebilir. Çok sayıda takipçiniz olmasa bile içerik sosyal medya aracılığıyla kolayca yayılabilir. Daha da fazla insanın görmesi için bir kişinin size geri bağlanması yeterlidir ve sosyal medya bunu başlatmak için harika bir yerdir.
3. Sosyal Profiller Arama Terimlerinde Sıralanabilir
Web sitenizin sıralaması işletmeniz için büyük bir endişe kaynağı olsa da, sosyal profillerinizin sıralaması hakkında hiç düşünmemiş olabilirsiniz. İnsanlar şirketinizi markalı arama terimleri kullanarak aradıklarında, sosyal profillerinizin web sitenizle birlikte sıralanma şansı vardır.
Markalı aramalarda sıralanmak için ek fırsatlarınız varsa neden olmasın? İnsanlar markanızı arıyor, dolayısıyla sunduğunuz ürünlerle zaten ilgileniyorlar.
Markanızı arayan çoğu kişi web sitenize gitmek isteyecek olsa da, sosyal medya da sahip olduklarınızı görmek isteyen birçok kişi de vardır. Sosyal medya profilleriniz, işletmeniz hakkında yalnızca web sitenizden farklı bir görünüm verebilir ve isteyenler için ek bilgi sağlayabilir.
Hâlâ kararsız olan ve karar vermeye çalışanlar için, araştırma yapmaya çalışırken aktif ve ilgi çekici sosyal medya profillerinin ortaya çıkması, ihtiyaç duydukları itici güç olabilir.
4. Web Sitenize Daha Fazla Trafik Getireceksiniz
SEO'daki nihai hedef genellikle görünürlüğü artırmak ve web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmektir. Ancak, web sitenizin sıralamasını yükseltmek, web sitenize daha fazla trafik çekmenin tek yolu değildir.
Sosyal medya da aktif kalarak ve kitlenizin görmek istediği içeriği yayınlayarak web sitenize çok daha fazla trafik çekebilirsiniz.
Bugün sosyal medya da bu kadar çok insan varken, hedef kitlenizin oralarda bir yerde olduğundan emin olabilirsiniz. Bunlar, işletmenizi yalnızca arama sonuçları aracılığıyla öğrenmemiş olabilecek, ancak ürünlerinizden veya hizmetlerinizden yararlanabilecek kişilerdir.
SEO'ya yeni başlıyorsanız, sosyal medya da ziyaretçileri arama motorlarından daha erken çekmeye yardımcı olabilir. SEO'nun çalışmaya başlaması aylar alabilir ve beklemeye değer olsa da başlangıçta ihtiyacınız olan trafiği alamayabilirsiniz.
Ziyaretçileri web sitelerine çekmekte zorlanan işletmeler için, ziyaretçi çekmek için sosyal medyayı nasıl kullanacaklarını öğrenmek, ihtiyacınız olan destek olabilir.
5. İyi Sosyal Profiller Güven Oluşturur
SEO'ya yatırım yapmanın bir nedeni, hedef kitleniz arasında güven oluşturmaktır. Bugün, tüketiciler kendilerine sunulan çok sayıda seçeneğe sahiptir. Aralarından seçim yapabileceğiniz fazlasıyla işletmeye sahip olmak harika bir şey olsa da, en iyi seçimi yapmak isteyen tüketicilerin işini zorlaştırır.
Güvenilir olmayan ve tüketicilere hiçbir şey sağlamayan birçok işletme var, bu nedenle insanlar, ilişki kurmayı seçtikleri işletmeler konusunda çok dikkatli davranıyorlar.
Artık çoğu işletmenin sosyal medya profilleri var ve insanlar orada meşru işletmeleri görmeyi bekliyor. Yetersiz veya hiç olmayan sosyal medya, tüketiciler için kırmızı bayrak olabilir. Kitlenizle güven oluşturmak ve çevrimiçi itibarınızı artırmak için SEO kullanıyorsanız, sosyal medya çok büyük bir varlık olabilir.
Size markanızı insanlaştırma şansı da verir. Sizi diğerlerinden ayıran özellikleri paylaşabilir ve daha fazlasını öğrenmek isteyen kişilerle kolayca etkileşim kurabilirsiniz.
Çözüm
İşletmenizi çevrimiçi oluşturmak için yaptığınız her şey birlikte çalışmalıdır. SEO ve sosyal medyanın her ikisinin de işletmeler için kendi yararları vardır, ancak birbirlerini desteklediklerinde daha da etkilidirler.
İşletmeniz için sadece sosyal medya profillerine sahip olmak, SEO'nuz için otomatik olarak hiçbir şey yapmayabilir, ancak devam edin, birlikte nasıl daha iyi çalıştıklarını göreceksiniz.