Form Tasarımı: Dönüşümleri Artırmak İçin 15 İpucu
Herhangi bir form içermeyen, ziyaret ettiğiniz bir web sitesini düşünün. Kayıt formu, anket, faturalama veya nakliye formu, müşteri geri bildirim formu ve hatta basit e-posta kayıt formundan bahsetmiyorum.
Şirketler, ziyaretçilere bir hesaba kaydolma, bir ürün satın alma, bir ürün için ödeme yapma ve daha fazlası için bir yol sağlamak için web sitelerinde formlar uygular. Bu nedenle çevrimiçi form tasarımı çok önemlidir — basit, kullanıcı dostu, estetik açıdan hoş bir form olmadan, ziyaretçilerinizi tüm bu kişisel bilgileri size sağlamak için zaman ayırmaya nasıl ikna edeceksiniz?
Harika bir form tasarımı olmadan gerçekten yapamazsınız.
Form Tasarımı Nedir?
Form tasarımı, formun düzenini, formatını, kullanıcı deneyimini, görünümünü ve diğer faktörleri göz önünde bulundurarak site ziyaretçilerinizin bilgilerini girip gönderebilecekleri bir web formu oluşturma sürecidir. Harika form tasarımı, kullanıcı deneyimini geliştirir ve dönüşümleri artırmaya yardımcı olur.
- Form Tasarımı Neden Önemlidir?
- En İyi Form Tasarım Uygulamaları
- Web Formu Kullanıcı Arabirimi
- Mobil Form Tasarımı
- Cta Form Tasarımı
Form Tasarımı Neden Önemlidir?
Basitçe söylemek gerekirse, web tasarım arayüzünde oluşturulmuş harika bir form dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Formunuzun tasarımı, web sitenizin genel kullanıcı deneyimini (UX) etkiler ve bu da mutlu ziyaretçi sayınızı ve dönüşümlerinizi doğrudan etkiler. İyi tasarlanmış bir form, kullanıcılara markanızın yararlı, düşünceli, profesyonel, teknoloji konusunda bilgili ve birlikte çalışmanın eğlenceli olduğunu gösterir. Öte yandan, kötü tasarlanmış bir form, sayfanın ve web sitesinin terk edilmesine veya kullanıcının hüsrana uğramasına ve bu nedenle, dönüşümlerde ve satışlarda düşüş yaşanmasına sebep olur.
Web formları, kullanıcıları müşteriye dönüştürmek için kritik öneme sahiptir, bu nedenle sizinkini kullanımı kolay, profesyonel ve şık hale getirmek istersiniz. Bu kılavuzda, web formu kullanıcı arabirimi (UI) tasarımı, mobil form tasarımı ve harekete geçirici mesaj (CTA) tasarımı dahil olmak üzere harika bir form tasarlamak için kullanabileceğiniz 15 uygulamayı inceleyeceğiz.
Form Tasarımı En İyi Uygulamaları Dönüşümleri ve Kullanıcı Deneyimini Artırmak İçin 15 İpucu
Harika bir kullanıcı deneyimine sahip bir form tasarlamak için aşağıdaki 15 ipucu ve püf noktasını derledik. Formunuzun türüne ve uzunluğuna bağlı olarak, ihtiyaçlarınıza en uygun ipuçlarını seçebilir ve seçebilirsiniz.
1. Basit ve Anlaşılır Olun
Bir form çok fazla bilgi isterse gönderimleri ve dönüşümleri kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Aslında ImScape, form alanı sayısını 11'den dörde indirerek dönüşüm oranlarını %120 artırmayı başardı. Formunuzu oluştururken yalnızca ihtiyacınız olan en önemli bilgileri ekleyin ve gereksiz alanları ve soruları eklemekten kaçının.
2. Bir Sütun Kullanın
Uzun, çok adımlı formlar oluştururken özellikle önemli bir ipucu olan tek sütunlu bir web formu düzenine bağlı kalın. Tek sütunlu düzenleri takip etmek, anlamak, tamamlamak ve ziyaretçileriniz için göndermek daha kolaydır.
CXL Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırma, katılımcıların tek sütunlu bir formu çok sütunlu bir forma göre ortalama 15,4 saniye daha hızlı tamamlayabildiklerini buldu. Ziyaretçileriniz formunuzu anlamaya ve doldurmaya çalışarak zaman kaybetmek istemezler. Aslında, formunuz üzerinde çalışılması çok zorsa, işlerini kaybedebilirsiniz.
3. Form Alanlarınızı En Kolaydan En Zora Doğru Düzenleyin
Ziyaretçilerinize daha fazla zaman alan sorular (fatura ve nakliye bilgileri gibi) sormadan önce formunuzu en kolay alan sorularıyla (ad ve e-posta gibi) başlatın. Ziyaretçileriniz formunuzu doldurmaya başlayıp “Tamam, hemen adımı ve e-postamı ekleyebilirim” diye düşündüklerinde, zaten taahhütte bulundukları için sayfadan ayrılma olasılıkları azalır.
İlk form alanı onlar için bir güçlükse zaten zaman ayırmadıkları için formu terk etme olasılıkları daha yüksek olabilir.
4. Satır İçi Form Alanı Doğrulamasını Kullanın
Satır içi form doğrulaması, bir ziyaretçinin bilgilerinin form üzerinde çalışırken gerçek zamanlı olarak incelendiği bir süreçtir. Ziyaretçileriniz bir alanı geçersiz bir e-posta adresi veya kredi kartı numarası gibi yanlış bilgilerle doldurursa, form alanının altında veya içinde ziyaretçiye hatasını bildiren bir hata mesajı görünür, böylece ziyaretçiyi hızla düzeltebilir ve sayfaya geçebilir. sonraki soru.
5. Metni Sola Hizalayın
Tüm metninizi (sorular ve etiketler) formun sol tarafına hizalayın, böylece ziyaretçilerinizin okuması ve tamamlaması doğal olur. Basel Üniversitesi araştırmacıları, metninizi form alanı kutusunun yukarısında sol tarafa hizalamanın formu doldurmak için gereken süreyi azalttığını buldu. Bu doğal hizalama, kullanıcının gözlerinin sayfada atlamak için ihtiyaç duyduğu miktarı azaltır ve formu daha okunaklı hale getirir.
6. Formunuzu Açıkça Başlıklandırın
Formunuza, ziyaretçilerinizin formu gönderdikten sonra tam olarak ne alacaklarını anlamalarına yardımcı olacak bir başlık verin. Örneğin, “Pazarlama Blogu Kayıt Formu” gibi basit bir form başlığı, ziyaretçinin bilgilerini gönderdikten sonra Pazarlama Bloguna kaydolmuş olacağını açıkça belirtir.
7. Telefon Numaraları Sormayın
Ziyaretçilerinizin telefon numaralarını elde etmek işletmeniz için kritik değilse (fiyat teklifi isteği veya ürün demosu söyleyin), formunuzda buna gerek duymayın. ClickTale bir test yaptı ve bir telefon numarasına ihtiyaç duyduklarında kullanıcı kayıtlarının %39'unu kaybettiklerini gördü. Ziyaretçilerinizden telefon numaralarını istemek, kendilerinden bu bilgileri vermelerinin istenmesinin meşru bir nedeni olduğunu bilmedikleri sürece kabataslak gelebilir.
Mümkün olduğunda, bunun yerine bir e-posta isteyin ve ziyaretçilerinizle bu şekilde (izin alarak) iletişim kurun. Veya formunuzdaki telefon numarası alanını ziyaretçilerinizin doldurması için isteğe bağlı yapın.
8. Otomatik Doldurma Tarayıcılarını Kullanın
Google Chrome ve Firefox gibi tarayıcılar, bir ziyaretçinin cihazına girilen geçmiş bilgilerden (adı ve soyadı gibi) yararlanan otomatik doldurma özelliklerine sahip olduğundan, belirli form alanlarını doldurmak artık her zamankinden daha hızlı. Ziyaretçiniz için form tamamlama sürecini hızlandırmaya yardımcı olmak için her alana tarayıcıların tanıyacağı bir terim veya ortak öznitelik ile başlık vermek en iyi uygulamadır.
9. Olası Kullanıcı Endişelerini Özet Kutularıyla Ele Alın
Hangi endişelerin potansiyel müşterileri formunuzu doldurmaktan caydıracağını tahmin etmek genellikle kolaydır. Örneğin, bir ziyaretçiden gerçekten bir şey sipariş etmiyorsa posta kodunu vermesini istemek rahatsız edici olabilir. Belirli bilgilere olan ihtiyacınızı açıklayan özet kutularıyla veya form alanının isteğe bağlı olup olmadığını açıklayan ifadelerle bu kaygıları giderebilirsiniz.
10. Mobil Formları Farklı Şekilde Tasarlayın
Günümüzde insanların sitenize göz attığı, ürünlerinizi satın aldığı ve formlarınızı mobil cihazları aracılığıyla doldurduğu bir sır değil — bu nedenle mobil uyumlu form tasarımı uygulamak çok önemlidir. Bu sayede ziyaretçileriniz sitenizi herhangi bir mobil cihazda kolayca görüntüleyebilir, formdaki tüm bilgiler görüntülendiği ekrana sığar ve hareket halindeyken form kolayca doldurulup gönderilebilir.
11. Olumlu Hata Mesajları Kullanın
Yalnızca doğru bilgilerin gönderilmesini sağlamanın etkili bir yolu olarak hareket eden web formu hata mesajları oluştururken, kulağa olumlu geldiğinizden emin olun. Asla kullanıcıyı suçlamamalısınız - bunun yerine açık ve özlü bir dil kullanın ve ziyaretçiyi hataya yönlendiren bilgiler ekleyin, böylece hatanın tam olarak nerede olduğunu ve nasıl düzeltilmesi gerektiğini bilirler.
12. Akıllı Varsayılanları Dahil Et
Akıllı varsayılanları etkinleştirmek, form tamamlama sürecini hızlandırmanın ve doğruluğu sağlamanın başka bir harika yoludur. Akıllı varsayılanlar, site ziyaretçilerinin girmek zorunda kalmaması için şehir veya kasaba gibi ayrıntıları otomatik olarak girmek için kullanıcınızın mevcut konumu gibi bilgileri kullanır.
13. Uzun Formlar İçin İlerleme Çubukları Ekleyin
Hiç uzun bir form veya anket doldururken "Daha kaç soru var?" diye merak ettiğiniz oldu mu?
İlerleme çubukları, ziyaretçilerinizin formunuzda yanıtlaması gereken soru sayısını gösterir. Ziyaretçilerinize, onu tamamlamak için daha ne kadar zamana ihtiyaç duyacakları konusunda bir fikir verirler. Bunlar özellikle uzun, çok adımlı formlarda faydalıdır.
14. Captcha'ları Değil Recaptcha'ları Kullanın
Bir formu doldurduktan sonra, "robot olmadığınızı" kanıtlamak için, içinde bir dizi sayı ve harf bulunan, okunması oldukça zor bir resme bakmanız ve ardından bu sayıları ve harfleri bir form alanına yazmanız istendi mi? ”?
Öyleyse, bir CAPTCHA tamamladınız. CAPTCHA'lar SPAM ve botları tespit etmek için mevcuttur. Ancak, tamamlanması zaman alıcı ve sinir bozucu olabilir. Yine de onlar için kullanım var ve bu ek güvenlik önleminin formlarınıza dahil edilmesini isteyebilirsiniz. Durum buysa, bunun yerine formlarınıza reCAPTCHA'ları uygulamanız gerekir.
reCAPTCHA'lar yalnızca sahte hesapları ve botları tespit etmede daha etkili olmakla kalmaz, aynı zamanda ziyaretçinizin formu göndermeden önce bir kutuyu işaretlemesini de gerektirir.
15. Sekmeden Sonraki Form Alanına Geçebilme Özelliğini Etkinleştirin
Bugünlerde mevcut olan klavye kısayollarının sayısı göz önüne alındığında, formunuzun bunları etkinleştirmemesi için hiçbir neden yok. Ziyaretçilerin ellerini klavyelerinden kaldırmadan bir sonraki form alanına geçebilmeleri için formlarınızdaki sekme tuşunu kullanmalarına izin verin.
Açılış sayfalarınızı nasıl optimize edeceğinizi ve bölerek test edeceğinizi öğrenmek için kılavuzumuzu edinin.
Web Formu Kullanıcı Arabirimi
Kullanıcı arayüzü olarak da bilinen web formu kullanıcı arabirimi, bir bilgi cihazının (akıllı telefon gibi) bir kişinin (veya kullanıcının) doğrudan etkileşimde bulunduğu (ekran veya klavye gibi) parçasıdır.
Kullanıcı arayüzünüzü geliştirmek, kullanıcılarınızın formunuzla ilgili deneyimlerini geliştirmenin bir yoludur. Bir formun kullanıcı arabiriminde, formlarınızı oluştururken odaklanmanız gereken üç ana bölüm vardır: yapı, düzen ve desenler.
Yapı
Form yapınızı stratejik bir şekilde değerlendirin — kullanıcı deneyimini geliştirmek için formunuzu yapılandırmanın en iyi yolu nedir? Alanlarınızın görünme sırasını, formun web sayfanızdaki görünümünü ve alanlarınızın ve bölümlerin birinden diğerine nasıl aktığını düşünün.
Form birden fazla adım ve birçok form alanı içerdiğinden, süreci ziyaretçiler için daha az yıldırıcı hale getirmek için form farklı adımlara ve sayfalara bölünmüştür. Bir ziyaretçi ilk sayfada kalışlarıyla ilgili ayrıntıları (nerede ve ne zaman) girer, ardından son sayfada ödeme bilgilerini girmeden önce ikinci sayfada kalmak istedikleri yeri seçmeleri istenir. Form alanları uygun şekilde gruplandırılmış ve anlamlı bir şekilde düzenlenmiştir.
Düzen
Kullanıcı arabirimi söz konusu olduğunda form alanlarınızın düzeni de önemlidir. Sorularınızın düzeninin ve sırasının doğal olduğundan emin olun. Örneğin, e-posta ve ödeme alanlarını yan yana koymak yerine, ziyaretçinin sağladığı bilgi türüne göre anlamlı bölümlere yerleştirilmeleri için ayırın.
Form düzeninizle de yaratıcı olabilirsiniz. Örneğin, ziyaretçilerinizin bilgilerini ekleyip gönder'i tıklamaları gereken normal, tek sütunlu bir form yerine, ziyaretçilerin boşluğu doldurabilmesi ve yanıtlarıyla daha fazla hikaye oluşturabilmesi için bir düzen uygulayabilirsiniz.
Bir web formunu doldurmak her zaman heyecan verici bir görev değildir, bu nedenle form doldurmayı eğlenceli ve etkileşimli bir deneyim haline getirmeye yardımcı olur.
desenler
Kullanıcı arabirimi kalıpları, ziyaretçilerinizin formlarınızı doldururken karşılaştıkları tasarımla ilgili yaygın, yinelenen sorunlara yinelenen çözümlerdir. Bu çözümler, formunuzun kullanıcı arayüzünü ve kullanım kolaylığını iyileştirmek için tekrar tekrar çalışır. İhtiyaçlarınıza göre kendi formlarınızda kullanabileceğiniz düzinelerce UI tasarım modeli vardır.
Örneğin, hiç yeni bir hesaba kaydolurken bir şifre girdiğinizde, “yeterince güçlü olmadığı” için şifre girişinizin kabul edilmediğini söyleyen bir hata mesajı aldınız mı?
Ziyaretçileriniz için şifre oluşturmayı kolaylaştırmak amacıyla, güvenliklerini geliştirmenin ne kadar yaratıcı olması gerektiğini bilmeleri için onlara şifrelerinin gücünü gerçek zamanlı olarak söyleyen bir şifre gücü ölçer ekleyin.
Bu kullanıcı arabirimi modeli, ziyaretçilerin geçerli bir parola oluşturmasını ve parolalarının ne kadar güvenli olduğunu anlamasını kolaylaştırarak kullanıcı deneyimini geliştirir.
Mobil Form Tasarımı
Mobil form tasarımı, hem formlarınızın hem de sitenizin bir bütün olarak başarısı için çok önemlidir. Bu bölümde, bazı tasarım temellerini ve kullanıcı deneyimlerini geliştirmek için kendi formlarınıza uygulayabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.
Mobil Form Tasarımı Nedir ve Neden Önemlidir?
Mobil form tasarımı, kullanıcı dostu ve akıllı telefon veya tablet gibi mobil cihazlara yanıt veren web formları oluşturma sürecidir. Bu, bir formdaki yazılı ve görsel içeriğin her cihazın ekranına sığması gerektiği anlamına gelir.
Çoğumuzun her gün yanımızda bir tür mobil cihaz taşıdığını söylemek yanlış olmaz. İnsanlar işe giderken, seyahat ederken veya sadece koltuklarında otururken sitenizi ziyaret ediyor. Mobil uyumlu form tasarımı uygulayarak gelecekteki kayıt, kayıt veya satın alma süreçlerini basitleştirdiğinizden emin olun.
Başarılı bir tasarım sağlayarak, kullanıcı deneyiminizi geliştirecek ve dolayısıyla dönüşümlerinizi muhtemelen artıracaksınız. Ve kim daha fazla müşteri ve daha fazla iş istemez ki?
Beş Mobil Tasarım Kullanıcı Deneyimi İpucu
Mobil uyumlu web formlarınızı oluştururken, mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini oluşturmanıza yardımcı olacak aşağıdaki tasarım ipuçlarını göz önünde bulundurun.
1. Tek Sütun Düzeni Uygulayın
Ortalama bir akıllı telefondaki ekranın boyutunu düşünün. Apple gibi şirketler daha büyük ve daha etkileyici ekranlar oluşturmaya devam etse de, mobil ekranlar hala masaüstü bilgisayarlardan çok daha küçük. Bu nedenle, birkaç sütun içeren bir form oluşturmak, ziyaretçileriniz için büyük olasılıkla okunması ve üzerinde çalışılması zor olacaktır. Ziyaretçilerinizin her seferinde bir alanı inceleyip tamamlayabilmesi ve form üzerinde çalışırken sayfayı aşağı kaydırabilmesi için tek bir sütun düzenine bağlı kalmalısınız.
2. Otomatik Düzeltmeyi ve Otomatik Tamamlamayı Etkinleştirin
Bir mobil aygıtın ekranı masaüstünden daha küçük olduğu kadar klavyesi de küçüktür. Küçük parmaklarınız yoksa veya mükemmel bir metin yazıcısı değilseniz, nakliye veya ödeme ayrıntıları gibi ayrıntılı bilgileri bir mobil forma yazmak, ziyaretçileriniz için sıkıcı ve zaman alıcı bir görev olabilir.
Bu nedenle, formunuzun otomatik düzeltme (formun yazım gibi bilinen hataları otomatik olarak düzelttiği anlamına gelir) ve otomatik tamamlama (formun, konumlarına göre ziyaretçinizin posta kodunu doldurmak gibi belirli alanları otomatik olarak tamamlayacağı anlamına gelir) olduğundan emin olmalısınız. Bu, form tamamlama sürecini hızlandırır, yalnızca doğru bilgilerin gönderilmesini sağlar ve ziyaretçilerinizi her bilgiyi girmek zorunda kalmaktan kurtarır.
4. Formunuzu Güzelleştirin
Görünüm önemlidir — buna mobil web formlarınız da dahildir. Bazı ekranlar küçük olabilir, bu nedenle form tasarımınızı minimalist, renk uyumlu ve estetik açıdan hoş tutun. Ayrıca formunuzu basit bir şekilde markalaştırmalısınız - form küçük bir ekranda olsa bile, markalama hem formun profesyonel görünmesini sağlar hem de ziyaretçilerinize kiminle iş yaptıklarını hatırlatır.
5. Minimalist Tutun
Tipik olarak, "az çoktur" sözünü web sitenizin tüm yönlerine uygulayabilirsiniz. Hiç kimse, ihtiyaç duyduğu bilgiler için bir yığın tüyü okumak veya dağınık bir siteye bakmak istemez. Bu, özellikle kompakt, mobil cihaz ekranında geçerlidir. Form alanlarınızın sayısını minimumda tutun, anlaşılır bir dil kullanın ve tasarımınızın diğer tüm öğelerini basit tutun.
Cta Form Tasarımı
Hemen hemen tüm web formları, bir tür harekete geçirici mesaj (CTA) içerir. "Daha Fazla Bilgi Edinin", "Şimdi Daha Fazla Dönüşüm Elde Edin" veya "Şimdi İndirin" gibi bir şey okuyabilen CTA düğmenize ne kadar çok tıklanırsa, yeni bir potansiyel müşteri veya müşteri edinme potansiyeliniz o kadar artar. CTA'nızın tasarımı çok önemlidir … aksi halde, sayfanızda bir CTA fark etmek şöyle dursun, biri neden ürününüzü "daha fazla öğrenmek" veya "indirmek" istesin?
Kendi CTA'nızı oluştururken göz önünde bulundurmak isteyeceğiniz farklı CTA form tasarımı faktörlerine dalmadan önce, bir CTA'nın gerçekte ne olduğunu hızlıca gözden geçirelim.
Cta Nedir?
Biz CTA'yı veya harekete geçirici mesajı "... potansiyel müşterileri bir açılış sayfası formu aracılığıyla potansiyel müşterilere dönüştürmeye yönlendirmek için bir web sitesine yerleştirilen bir düğme veya bağlantı" olarak tanımlıyoruz.
Bir CTA, web formunuz üzerinde kolayca fark edilebilecek bir konuma yerleştirilmelidir. Bir web formuna ek olarak, bir web sayfasına, bir blog gönderisine veya bir e-postaya bir CTA yerleştirilebilir. CTA'nız güzel görünmeli, ziyaretçinizin dikkatini çekmeli ve minimalist bir tasarım kullanmalıdır, böylece ziyaretçiniz teklifinizin neleri içerdiğini hızlı bir şekilde anlayabilir.
İşleri kolaylaştırın ve bu 25'ten fazla ücretsiz CTA tasarım şablonunu alın.
Dikkate Alınması Gereken Beş Cta Tasarım Faktörü
Şimdi CTA tasarımının beş farklı yönünü inceleyelim: boyut, eylem düğmesi, yazı tipi, özel efektler ve yerleşim.
1. Cta Boyutu
CTA'nız çok küçükse, birisinin onu tamamen gözden kaçırma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. CTA'nız çok büyükse, istenmeyen, profesyonelce olmayan ve saldırgan olarak görülme riskiniz vardır.
CTA'nızın boyutunu belirlerken, web sayfasının tamamına bakın. Dağınık hissetmesini istemezsiniz, ancak aynı zamanda ziyaretçilerinizin sayfada veya formda gezinirken CTA'nızı organik olarak fark etmelerini sağlamak istersiniz.
2. Eylem Düğmesi
Her CTA'nın bir eylem düğmesi vardır (dolayısıyla harekete geçirici mesaj adı verilmiştir). Bu işlem düğmesi, ziyaretçilerinizin "Şimdi İndir" veya "Daha Fazla Bilgi Edinin" için gerçekten tıkladığı şeydir - bu nedenle, nasıl göründüğü ve ne söylediği oldukça önemlidir.
İşlem düğmeniz göze çarpmalıdır. Kimsenin doğru düğmeyi tıklayıp tıklamadığını merak etmesini istemezsiniz. Ayrıca kısa, doğrudan, eyleme yönelik ve etkili bir dil kullanmalısınız, böylece ziyaretçileriniz CTA'nızdan ne aldıklarını sorgulamadan bilirler.
3. Yazı tipi
Hiç web sitesi içeriğine bakıp içeriği gerçekten okumak için gözlerinizi ne kadar zorlamanız gerektiğini fark ettiniz mi? Boyut, tipografi veya renk olsun, yazı tipiniz bir ziyaretçinin deneyiminde büyük rol oynar.
Dönüşümlerinizi ve satışlarınızı doğrudan etkileyen CTA kadar önemli bir şeyle, çok küçük veya okunması zor bir yazı tipi seçmek gibi hatalara yeriniz yoktur. CTA'nızın rengi, stili ve boyutuyla uyumlu, okunması kolay bir yazı tipi uygulayın.
4. Özel Efektler
“Özel efektler” derken, filmlerdeki veya videolardaki özel efektlerden bahsetmiyorum. Daha göz alıcı bir tasarım oluşturmak için CTA'nıza kolayca ekleyebileceğiniz özel efektlerden bahsediyorum. Örneğin, eğimli kenarlar, alt gölgeler, yuvarlatılmış köşeler, oklar ve degradeler, ziyaretçilerin tıklayacağı bir CTA oluşturmanın basit yollarıdır.
5. Yerleştirme
Ziyaretçilerin formunuz üzerinde çalışırken CTA'nızı organik olarak görmesini istediğiniz için CTA'nızın yerleşimi önemlidir. Web sayfanıza veya formunuza bir CTA eklemenin amacı, ziyaretçilerinizin sitenizdeyken veya form alanlarınızı doldururken doğal olarak buna rastlamalarını sağlamaktır - hiç kimse bir CTA aramak zorunda kalmamalıdır. Bu onun amacını bozar.
Bazı harika CTA örnekleri hakkında bilgi edinmek için bu blog gönderisine göz atın.
Çözüm
Ne tür bir iş yürütürseniz yönetin veya çalışın, sitenizde en az bir tür web formunun olması ihtimali vardır. UX tasarımını, mobil form tasarımını ve CTA tasarımını geliştiren bu form tasarımı ipuçlarını uygulayarak, ziyaretçilerinize dönüşümleri artırmanıza yardımcı olan güvenilir ve olumlu bir deneyim sunacaksınız. Bu nedenle, sitenize eklemeniz gereken formları düşünün ve işletmenizin ihtiyaçlarına ve hedeflerine en uygun tasarım ipuçlarını ve çıkarımlarını uygulamaya başlayın.