Kötü Web Sitesi Tasarımı Örnekleri
Kötü bir web sitesi tasarımını gördüğünüzde bunu bilirsiniz. Neden? Çünkü kullanıcı merkezli değildir. Web sitesinde gezinmek zahmetli gelebilir veya ihtiyacınız olan bilgileri ararken kaybolmuş hissedebilirsiniz. Bazı durumlarda, satın alma işlemi yapmak gibi bir işlemi tamamlamak sezgisel olmaktan bile uzak olabilir.
İnternet, 90'lardan bu yana web tasarımı ile ilgili uzun bir yol kat etti. 1998'de Apple'ı hatırlıyor musunuz? Veya 1999'da Amazon? 2005'te Yelp'e dönüp bakmak, bir zaman makinesine adım atmak gibi geliyor. Bununla birlikte, onlarca yıl sonra bile, iyi bir site tasarımının neden gerekli olduğunu tam olarak gösteren erişilebilirlik sorunları olan, karmaşık, göz atması zor web siteleri var.
Bu yazıda, bir web sitesini "kötü" yapan şeyleri tanımlayacağız ve tasarımlarınızda bu hataları önlemek için bazı örneklere bakacağız. İşletmeniz için en iyi web sitesini oluşturabilmeniz için kötü web sitesi tasarımından kaçınmaya yönelik bazı ipuçları da ekledik.
Kötü Web Sitesi Tasarımı Neden Olur?
Kötü web sitelerinin ortak olduğu altı şey vardır. Dağınık bir düzen, gizli gezinme menüsü, renk kontrastı eksikliği, yanıt vermeyen tasarım ve tutarsız yazı biçimleri, kötü web sitesi tasarımının birkaç özelliğidir. Yine de, zayıf tasarıma sahip sitelerle ilgili ana sorun, kullanıcı odaklılık eksikliğidir.
Ziyaretçiler, satın alma işlemi yapmak, ürününüz hakkında bilgi edinmek, bir haber bültenine kaydolmak veya bir iş başvurusunda bulunmak için web sitenize gelir. Kötü web sitesi tasarımı, bu görevlerden herhangi birini yerine getirmekte zorluk çekiyorsa, başarısız olması muhtemeldir. Kötü kullanılabilirlik web siteleri için önemli ölçüde hayal kırıklığına neden olabilir ve hatta ziyaretçilerinizin hızlı bir şekilde siteden çıkması anlamına gelebilir.
Ancak, web sitenizin kötü tasarımdan muzdarip olup olmadığını nasıl anlarsınız? Sayfada geçirilen ortalama süre ve hemen çıkma oranı gibi web sitesi katılım ölçütleri, ziyaretçilerinizin web sitenizde nereye gitme eğiliminde olduklarını, ne kadar süreyle, ne sıklıkta ve nereden geldiklerini söyleyerek kullanıcı odaklılık hakkında fikir verebilir. Web sitenizin kullanıcı deneyiminin nasıl olduğunu daha iyi anlamak için bu bilgileri kullanabilirsiniz.
Daha derinlemesine bir site tasarımı analizi istiyorsanız, kullanıcı testi uygulamayı düşünün. Bunu tamamlamak, ziyaretçilerin sitenizde karşılaştıkları engeller hakkında eyleme geçirilebilir içgörüler toplamanıza yardımcı olacaktır. Ardından, öğrendiklerinize dayalı olarak değişiklikleri uygulayabilirsiniz.
Neyse ki, yardımcı olacak pek çok kullanıcı testi aracı var. Örneğin, google pagespeed insights, web sitenizi mobil, tasarım, performans, SEO ve güvenlik dahil olmak üzere çeşitli faktörlere göre değerlendirecek ve daha sonra iyileştirme için özel öneriler sunacaktır.
Kötü web sitesi tasarımının neye benzediğini anlamanın başka bir yolu da bazı örneklere göz atmaktır. O halde aşağıdaki bazı web sitesi tasarımlarına bakalım ve neyin yanlış gittiğini açıklayalım.
Kötü Web Sitesi Tasarımı Örnekleri
1. Alışılmadık navigasyon
Gezinme menüsü, iyi kullanılabilirliğin merkezi bir yönüdür ve başarılı web sitelerinin ayırt edici özelliğidir. Şirketinizin bir e-ticaret sitesine sanatsal yaklaşımını takdir etsek de, öncelik kullanıcı deneyimi olmalıdır. Daha basit bir gezinme menüsü ve kullanıcı yolculuğunu basitleştirme ile kurumunuz, ziyaretçilerin hayal kırıklığını azaltabilir. Web sitenizde her zaman, gezinme deneyimine daha fazla yön katan simgelerle bu gezinme menüsünü daha görsel hale getirmenizi öneriyoruz.
2. Görsel hiyerarşi eksikliği
Nasıl İyileştirilir: Boyut, renk, kontrast ve daha fazlasıyla ilgili ilkeleri kullanmak, kullanıcıların web siteleriyle nasıl etkileşimde bulunduklarını etkileyebilir. Kurumunuzun neye dikkat çekmek istediğini ve kullanıcıların gerçekleştirmesini istedikleri eylemleri belirlemeniz gerekiyor. Ya da kullanıcılara her şey için aynı anda alışveriş yapmalarını söylemek yerine, onları şirketin sunmak istediği bilgileri içeren doğru sayfalara yönlendirebilirsiniz.
3. Karmaşık ürün sayfaları
Bir çevrimiçi pazardan satın alırken bilinçli bir karar vermek çok önemlidir. Eticaret pazaryerleri, ürün sayfalarında fazla bilgi sağlayarak bunu çözmeye çalışır, ancak bunu yaparak aşırı bilgi yüklemesi olur.
Tipik bir pazaryeri web sitesinde öğenin adını, fiyatını, durumunu, mevcut miktarını ve halihazırda satılmış olan sayısını ve ayrıca nakliye, ödeme ve iade bilgilerini görürsünüz. Kaydırdığınızda nakliye ve ödemeler hakkında daha fazla açıklama ve bilgi içeren başka bir geçişli bölüm olur. Bu karmaşada ziyaretçinin kafası karışacaktır.
Ürün sayfaları çok fazla bilgiyle dolu olmamalıdır. Aşırı karmaşık ürün sayfaları, satın alma işlemi yapmak isteyen ziyaretçileri felç eder. Bu karmaşık sayfaları temizleyerek ve yalnızca bir veya iki harekete geçirici mesaja odaklanarak kötü web sitesi tasarımını düzeltebilir.
4. Düşük çözünürlüklü resimler
Görselleri birleştirmek bir web sitesini daha bilgilendirici, ilgi çekici ve akılda kalıcı hale getirebilir, ancak bunların yüksek çözünürlüklü olması gerekir. Web sitenizdeki bazı resimler bulanık ve yüklenmesi uzun zaman alıyor ise, gerçek resimlerle değiştirilmeden önce birkaç saniye boyunca kırık resim bağlantıları gösterilir.
Görseller ayrıca öncelikle stok görseller veya bir ambalajının resimleri olabilir. Bu görseller, Lipton ürünleri ve kullanıcıları benzersiz kılan şeyleri temsil etselerdi daha güçlü olurdu.
Görsel öğrenenler nüfusun %65'ini oluşturur, bu nedenle izleyicinin dikkatini çekecek yüksek çözünürlüklü görseller kullanmak mantıklıdır. Pikselli, düşük çözünürlüklü görseller kullanmak kurumun mesajlarına güven vermez ve web sitesini zayıf gösterir.
5. Net olmayan mobil navigasyon
2022'nin sadece ikinci çeyreğinde mobil trafik, küresel web trafiğinin yaklaşık %59'unu oluşturdu. Bu nedenle, gezinmesi kolay bir mobil siteye sahip olmak bir zorunluluktur. Bununla birlikte, bu siteler bir tasarım zorluğu teşkil etmektedir: Bir ziyaretçinin ihtiyaç duyduğu tüm gezinme seçeneklerini ve bilgileri, arayüzü karıştırmadan sağlamak istiyorsunuz. Kurumunuzun mobil sitesi bu dengeyi tam olarak sağlamıyorsa işler kötü gider. Temiz ve şık ama kullanıcı yolculuğunu olumsuz etkileyen bazı temel özellikler eksik ise başarısızlık kaçınılmaz olur.
Web sitelerinin temiz bir kullanıcı arabirimi sunmasını seviyoruz, ancak bu kullanıcı akışını olumsuz etkilememeli. Daha da iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için web sitesini ziyaretçilerin kullandığı farklı cihazlarda duyarlı hale getirmesi gerekir. Web sitenizde, daha şeffaf gezinme sağlayarak kullanıcı hayal kırıklığını azaltmalı ve deneyimi daha sezgisel hale getirmelisiniz..
6. Modası geçmiş tasarım
Çok eski tarihli bir web siteniz varsa, web sitesi tasarımını elden geçirmelisiniz. Ana sayfada çok fazla bilgi olması, kullanıcıların felç olmasına ve ziyaretçilerin daha basit, daha az kafa karıştırıcı tasarımlara sahip web sitelerini tercih etmelerine neden olur. Açılış sayfanızdaki dağınıklığı azaltarak burayı görsel olarak çok daha çekici bir site haline getirebilirsiniz.
"Kötü" Web Sitelerinin Vitrini
Yukarıda bahsettiğimiz web sitesi öğeleri, bir şekilde kullanıcı merkezli olamadıkları için "kötü" web sitesi tasarımı örnekleridir. Bazıları, renk kontrastı olmaması nedeniyle erişilebilirlik sorunları yaşıyor. Diğerleri, karmaşık bir düzen veya görsel hiyerarşinin olmaması nedeniyle kullanıcıları seçeneklerle boğuyor. Birçoğu renkleri, boşlukları ve görüntüleri tutarsız veya kasıtsız olarak kullanır. Ancak, ziyaretçilerinize en iyi deneyimi sağlamak için bu hatalardan ders çıkarabilir ve web sitesi tasarımlarınızda bunlardan kaçınabilirsiniz. Kötü web sitesi tasarımından kaçınmak için ipuçları vererek web sitenizi daha kullanıcı dostu hale getirmenize yardımcı olduğumuzu umuyoruz!