Müşteri Bağlılığını Nasıl Geliştirirsiniz?
Bir defa şirketinizle müşterileriniz arasında güven bağı oluşturduktan sonra, bu bağı güçlendirmek ve korumak zorundasınız. İki taraf birbiriyle yüzyüze konuştuğunda bu ilişkinin en güçlüsünü kurmuş olursunuz. Kullanıcı deneyimi, sadık bir müşteri kitlesine sahip olmak için en önemli faktörlerin başında gelir.
Bir şekilde, bu teknoloji çağında insanlar şirketlerle etkileşim kurabilmek için mobil uygulamaları ve web sitelerini kullanıyorlar. Bu, ilişkilerimizi de etkiledi. Faturaları yatırmak için bankalara veya bir şeyler almak için mağazalara gitmemize gerek kalmadı çünkü artık bu ihtiyaçlarımızı çevrimiçi olarak karşılayabiliyoruz.
Kötü Tasarımlar Müşteri Bağlılığına Zarar Veriyor
Şirketler genellikle çevrimiçi müşterilerine hitap edebilmek için sistem inşa etme eğilimindedir. Bu sistemler iyi tasarlanmadığında, genellikle söz konusu şirket ile müşterileri arasındaki ilişki zarar görüyor. İnsanların perspektifi değişti ve müşterilerin yönlendirilirken söyledikleri şeyler, şirketlerin dikkat çekmek için yaptıklarından çok daha önemli hale geldi. Peki bu konuda kendinizi nasıl geliştirirsiniz?
Müşteri Her Zaman Haklıdır
Değerlendirmeler ve oylamalardan birçok uygulama hakkında bilgi bulabilirsiniz. Bunlar müşterilere, yalnızca çevrimiçi değerlendirmeleri kullanarak bir şirketin bütün ününü geliştirme veya yıkma gücü veriyor.
App Store'a veya Play Store'a ve bütün o zayıf tasarımlara bakın. Değerlendirmeleri incelerseniz insanların çalışmayan uygulamalardan veya bir eylemi gerçekleştirmenin zorluğundan bahseden onlarca şikayetle karşılaşabilirsiniz.
Müşteriyi En Üstte Tutun
Geliştirme yapmaya başladığınız andan, ürünün ortaya çıktığı ana kadar müşteriyi aklınızın en üstünde tutmalısınız. Sizi bunun için sizi öveceklerdir ve çevrimiçi kitleniz sesinizi duyacaktır. Marka bağlılığı her zaman pozitif ve eğlenceli deneyimlerle kurulur.
Bağlılığı ne sürdürür? Hepimiz daha yüksek kullanıcı bağlılığı arıyoruz. Size bu bağlılığı kazandıracak olan şeyi bilmeniz gerekiyor. Eğer bağlılığınızı arttıracak bir değişiklik yaparsanız, muhtemelen geliriniz de aynı şekide artacaktır. Kullanışlılık geliştirmeleri kullanıcı bağlılığını arttırır mı? Özellikle kullanışlılık algısını geliştirirseniz tabii ki arttırır.
Müşterileriniz Önemli Olmalı
Çoğu insan yeni kullanıcılar kazanma olayının cazibesine kapılıyorlar. Aslında varolan müşterilerinizi/kullanıcılarınızı mutlu etmek, yenilerini kazanmaya çalışmaktan çok daha ucuzdur ve bu şaşırtıcı biçimde doğru bir kanı.
Bu direkt olarak kullanıcı deneyimi tasarımını (UX design) etkiliyor ve aklınızdan çıkaramamanız gereken birkaç şey var.
- Doğru problemi çözmek için çalışıyor musunuz?
- Tasarımınız bu probleme, mümkün olan en iyi yolla çözüm üretiyor mu?
Tasarımlarınızı Test Edin ve Kullanışlılık Yasalarınıza Bağlı Kalın
Bu size basit gelebilir ama web tasarım alanında, kullanıcı deneyiminin klasik yasaları ihmal edildiğinde tasarımın alarm vermeye başladığını fark edebilirsiniz.
Tasarımınızı test etmeniz çok önemli. Yasalar onlara bağlı kalmanız için varlar. Kuralların yıkılmak için varolduğuna inanıyorsanız, bunu yapmadan önce onları iyi yargılamanız gerekiyor.
Yeni Ürünler Yaratmak ve Yeni Özellikler Eklemek
Bunun yepyeni bir uygulama veya web sitenize eklenen yeni bir bölüm olması fark etmez, başlangıçtan itibaren etkili bir kullanıcı deneyimi yaratmak için çok güzel bir şansınız var.
Örneğin, kullanıcılarınızın görevlerini tamamlamaları için daha çok odaklanma sağlayabilirsiniz ve daha az seçenek; karar vermeleri konusunda başarılı sonuçlar ortaya çıkartabilir. Gerçekten kullanıcılarınızın konumlarına ve yaşlarına ihtiyacınız var mı yoksa bunu yalnızca e-maillerini kullanarak yapabilir misiniz? Belki de bu bilgileri onların girişi olmadan da edinebilirsiniz.
Kişiye Özel Deneyimler Yaratın
Kullanıcıları özelleştirmeye lüks olarak değil, bir standart olarak yaklaşıyorlar. Bağlılık programları için kullanıcıların hedeflerini öğrenebilen araçlara ihtiyacınız var.
Örnek olarak bir araç filosunu düşünebiliriz. Belki bazıları daha özgür kiralama günleri için ekonomik araçlarla ilgileniyordur ama diğerleri özel etkinlikler için lüks kiralama seçeneklerini isteyeceklerdir. Bu bilgi kullanıcıların amaçlarına ulaşmalarında onlara yol göstermeniz için kullanılabilir.
Bir Pazarlamacı Neden Kullanıcı Deneyimine Önem Vermeli?
Son dönemde pazarlamacıların rolü oldukça gelişti. Bir pazarlamacının uzmanlaşması için gerekli beceriler değişti ve kullanıcı deneyimi üzerinden pazarlama bu becerilerden biri.
Geleneksel olarak, kullanıcı deneyimi web sitesi tasarımına bağlıdır. Bir şekilde, kullanıcılarınız sizden bir şey satın alma ve karar verme aşamasındayken, kullanıcı deneyimi onların markanızla etkileşim kurabilmesi için bir dokunuş olmaya başladı.
Buna, sayfa içerisindeki deneyiminiz, internette göründüğünüz reklamlar, gönderdiğiniz e-maillerin fonksiyonelliği ve hatta kullanıcılarınıza birkaç gün önce gönderdiğiniz t-shirtler de dahil.
Mükemmel Kullanıcı Deneyimi Kullanıcılarınızın Bağlılığını Geliştirir
Sahip olunabilecek en iyi müşteriler sizi savunanlardır. Çevrimiçi deneyimlerle onların dostluğunu kazandınız mı? Kullanıcı deneyimiyle savunucu kazanmanın birden fazla yolu vardır ama sosyal bağlılık ve yönlendirmeler bunlar içinde en önemli olanları.
Sosyal bağlılık demek, bir kullanıcının, sizinle pozitif bir etkileşim yaşadığında bunu dünyayla paylaşması demektir. Eğer bu etkileşim pozitif olmadıysa, kullanıcı deneyiminiz bu savunucularınızı kaybetmenize yol açar.
İçerik paylaşma, markanızla bağlılıkları ve alışveriş yapma gibi yollarla, kullanıcılarınızın etkileşimlerini paylaşabilecekleri yollar yaratın.
Müşterilerinizin bir arkadaşlarını size yöndendirdiğinde, bu büyüyen bir ağ yaratır. Yönlendirmelerin de önemli olduğu nokta budur. Yönlendirmeler genellikle, müşterilerinizin markanızla yaşadıkları deneyim hakkında hissettikleri şeye bağlı bir duruştur.
İnternette göründüğünüz her noktada kullanıcılarınıza iyi bir deneyim sunmak size organik bağlılık getirebilecek bir geliştirmedir.
Tutarlı Mesajlar Vermek Önemlidir
Markanızın verdiği mesajın nasıl göründüğünü hiç düşündünüz mü? Kullanıcılarınız internette birden fazla mesajla karşılaşırlarsa bu; bağlılık değil kafa karışıklığı getirir. Birden çok kanalda daha çok mesaj vermek yerine, tek bir mesaja bağlı kalın ve tutarlı olun.
Eğer kullanıcılarınıza arkasında duracağınız gerçek bir mesaj verirseniz, markanızla nasıl etkileşim kurduklarının bir önemi olmadan bu yaklaşım onların bağlılığını arttıracaktır.
İyi Bir Kullanıcı Deneyimi Size Satış Getirir
Kontrol sürecinizde kullanıcıların potansiyel satın almalarından nerede vazgeçtiklerini inceleyin. Bir kere bu noktaları belirlediğinizde, hangi eylemlerin onları işlemlerini tamamlamaya ittiğini keşfedebilmek için onları yeniden tasarlayın ve test edin. Kontrol etme sürecinde kullanıcı deneyimini geliştirmek, belki de şu an kaybetmekte olduğunuz kolay kazancı elde etmenizi sağlar.
UX ve UI birlikte, sade bir web sitesini kullanıcı dostu bir satış artırıcı araca dönüştürerek ziyaretçilerin gezinmesini kolaylaştırır ve markanızı öne çıkarmanıza yardımcı olur. İlk birkaç saniye, yeni ziyaretçileri web sitesinde kalmaya ve göz atmaya davet etmek için çok önemlidir. Yeni veya tekrarlanan ziyaretçiler siteyi çekici bulmaz, kafa karıştırıcı veya belirli bilgileri yüklemede sorun yaşarsa, zahmet etmeyecek ve siteden ayrılacaktır. O zaman dönüştürmek için bir fırsatınız daha azalır. Aksine, bir web sitesi açık, çekici ve iyi yapılandırılmışsa ve ziyaretçiler için ilginç, sorunsuz ve keyifli bir deneyim sunuyorsa, bunlar muhtemelen daha uzun süre kalır, içeriğinizle etkileşime geçer ve bir satın alma işlemini bitirip tekrarlama olasılıkları daha yüksektir.
Bir e-ticaret sitesi sadece güzel görünmek ve bilgi sağlamak için orada değildir. Nihai hedef, ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek ve aynı zamanda ekranın diğer tarafındaki gerçek kişilerle ilişkileri geliştirmek ve güçlendirmektir. Ziyaretçilerin web sitenizi anlaması, güvenmesi, göz atması ve web sitenizden satın alması kolay olmalıdır.
Yerleşik bir memnun müşteri tabanı, başarı için en önemli faktördür ve bunun en önemli bileşenlerinden biri de web sitenizdir. Bir e-Ticaret web sitesi, gerçekten kullanıcı davranışına uyacak şekilde tasarlandığında, en baştan bir kullanıcı ve tasarım yaklaşımı kullanarak YG'nizi artırmanıza ve geliştirmeyi azaltmanıza ve sorunları tekrar tekrar çözmenize yardımcı olacaktır. Bu, satışlarda bir artışa ve hemen çıkma oranlarında bir düşüşe yol açacaktır.