Aday Öğrenciler İçin Çevrimiçi Deneyimi Kişiselleştirmek
Bir web sitesinde aradığınız bilgiyi bulamadığınızda ne kadar hayal kırıklığına uğrarsınız? Bunu, en çok ilgilendiğiniz içeriğin "sihirli bir şekilde" tam istediğiniz yerde ve zamanda göründüğü bir web sitesinde geçirilen zamanla karşılaştırın. İkincisini, siteden ayrıldıktan çok sonra bile hatırlayacağınız daha hoş ve güçlü bir kullanıcı deneyimi bulacağınıza bahse gireriz.
Aday öğrencileriniz ve velileri de farklı değil.
Bir eğitim kurumu pazarlamacısı, ziyaretçileri okulunuzun web sitesine bağlı tutan kişisel bir deneyim yaratmak için ne yapabilir? Çok fazla. Bir ziyaretçinin sayfanıza geldiği andan, sizden gelen onuncu e-postayı açtığı ana kadarki çevrimiçi deneyimini kişiselleştirebilirsiniz.
Web sitenizin formunda her ziyaretçi için aynı "Bilgi İste" harekete geçirici mesajı (CTA) kullanmak yerine, kopyanız o ziyaretçinin davranışına göre değişebilir. "Yardımcı programları" aramasıyla sitenize gelen biri, okulunuzun programı için özelleştirilmiş CTA'ları görebilir. Halihazırda veritabanınızda bulunan ve grafik tasarıma ilgi duyduğunu ifade eden tekrar gelen bir ziyaretçi, tamamen farklı bir kullanıcı deneyiminin keyfini çıkarabilir.
İçeriği kişiselleştirdiğinizde, bir ziyaretçi ihtiyaçlarının karşılanmasından memnun hisseder ve böylece kurumunuzla daha güçlü bir bağ hisseder. Sonuç, içeriğinizle daha yüksek derecede etkileşimdir ve bu da daha fazla okul sorgulamasına, başvurusuna ve kaydına yol açar.
Çevrimiçi Topluluğunuz İçinde Kişiselleştirmenin Yolları
Her öğrenci adayına en alakalı içeriği sunmak için kullanabileceğiniz birçok kriteriniz var. Web sitenize gelen her türden insanı düşünün. Bir sonraki yıl için çeşitli farklı programlar ve başka nedenlerle başvuru yapmak isteyen aday öğrencileriniz var. Peki ya ebeveynleri? Kişilerinizi oluşturduysanız, farklı insanlar için en çok hangi endişelerin, değerlerin ve ilgilerin önemli olduğunu zaten vurguladınız.
Farklı kişilere ek olarak, bir ziyaretçinin kişisel kayıt döngüsünün neresinde olduğunu göz önünde bulundurun. Başvurularına daha bir yıl varken araştırmalarına başlayan aşırı istekli öğrenciler ne olacak? Ya da sitenizde çok fazla zaman geçirmiş ve çok miktarda içerik indirmiş aday öğrenciler mi? Erken karar arayan öğrenciler ne olacak? Kişiliği ne olursa olsun, muhtemelen kabul görüşmesi süreci hakkında bilgi almaya hazırdırlar ve muhtemelen kendi randevularını ayarlamak için bir CTA'ya yanıt vereceklerdir. Öte yandan, okulunuzu tanımak için zamanı olmayan ilk kez gelen bir ziyaretçiye bir CTA röportajı göndermek mantıklı olmaz ve büyük olasılıkla dönüşmez.
İlk kez gelen ziyaretçi hakkında hiçbir şey bilmiyor olsanız bile, deneyimlerini kişiselleştirebilirsiniz. IP adresleri ülke dışında olduklarını gösteriyor mu? Web sitenizi yerelleştirdiyseniz yabancı başvuru sahiplerine özel, hatta onların dilinde içerik paylaşın. Ziyaretçi bir mobil cihazda mı? İçeriğinizin mobil cihazlar için optimize edilmiş bir sürümüne sahip olun, böylece kolayca okunabilir.
İçeriğinizi kişiselleştirmenin yollarını düşündüğünüzde, şunları belirleyerek başlayın:
- Ziyaretçilerinizin uygun kişilik
- Kayıt döngüsünde nerede oldukları
- Çevrimiçi davranışları
Veritabanınızdan toplanan veriler - demografik veriler, sevk kaynakları ve belirli çalışma alanları ve akademik olmayan faaliyetler gibi ortaya çıkan odak alanları dahil
Aday Öğrenciler İçin Deneyim Nasıl Kişiselleştirilir?
Bir ziyaretçi hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onların çevrimiçi deneyimlerini o kadar iyi uyarlayabilirsiniz. En fazla bilgiyi elde etmek için bir ziyaretçinin sitenizde bir form doldurmasını istiyorsunuz. Aday öğrencilerin çoğu, kayıt döngülerinin başlarında bir başvuru indirmeye veya kabullerle iletişime geçmeye hazır olmayacak, bu nedenle onları dönüştürmeye ikna etmenin başka yollarını düşünmeniz gerekecek.
Formlarla Bilgi Toplama
Bu aşamadaki amacınız, onlarla duygusal bir bağ oluşturmaktır. Her öğrencinin, özellikle de onlara sunduğunuz her şey için heyecan duymasını istiyorsunuz. Bu bilgileri toplamanın akıllı yolu, form kapılı bir açılış sayfasında örnek ders programları veya kampüs organizasyonları için bir rehber gibi bilgilendirici içeriği indirmektir. İstedikleri içerik dengesini bulun, ancak onlardan büyük bir taahhüt veya çok özel bir açıklama gerektirmez.
Veritabanınızdaki bir kişi olduklarında, onlar hakkında ek bilgi toplamak veya yakalamak daha kolay hale gelir. Bir formda çok fazla zorunlu alanın, özellikle erken döngü aşamalarında dönüşüm oranlarını düşürdüğü kanıtlanmıştır. Akıllı formlarla bundan kaçınırsınız. Bir kişi daha fazla içerik indirdiğinde, aşamalı olarak farklı bilgiler istersiniz.
Örneğin, ilk akıllı form yalnızca adını, e-postasını ve ilgilenilen programı isteyebilir. Basit. Tehditkar olmayan. Bir sonraki ziyaretlerinde, web sitesi onların kim olduğunu tanıdığı için akıllı form, beklenen kayıt tarihi gibi yalnızca bir yeni soru sorar. Artık ziyaretçinin yalnızca bir alanı doldurması gerekiyor. İşte! Kabul ekibinizin seveceği yeni istihbaratınız var. İstedikleri bilgiyi mecbur hissetmeden aldılar. Kazan-kazan durumu.
Formswebsite ve E-posta Eylemlerine Dayalı Listeler Oluşturma
Perde arkasında, tüm bu verileri, e-postalar ve PPC reklamları gibi site dışı içerik dahil olmak üzere içeriği özelleştirmek için listeler oluşturmak için kullanacaksınız. Bir "akıllı liste" kullanırken, listenin kriterlerini karşılayan herhangi bir kişi otomatik olarak listeye eklenir. Böylece, bir kişi akıllı formlarınız aracılığıyla daha fazla bilgi sağladığında, daha alakalı listelere eklenecek ve aldıkları içeriğin alaka düzeyini daha da artıracaktır.
Liste ölçütleri, akıllı formlar aracılığıyla yakalanan herhangi bir veri öğesinin yanı sıra bunların çevrimiçi davranışları temel alınarak oluşturulur. Diyelim ki 2024'de mezun olmayı planlayan, uluslararası iktisat alanında uzmanlaşmak isteyen ve Londra'da yurtdışında okumak istediklerini söyleyen kişilerin akıllı bir listesini oluşturdunuz.
Bu listenin üyeleri, kendi bölgelerinde düzenlenen yurtdışında eğitimle ilgili bir etkinlikle ilgili e-postanızı açtılar, ancak katılmak için kayıt olmadılar mı? Londra'da yurt dışında okumak isteyen geleceğin iktisat dallarını özellikle hedef alan ve onları gitmeye teşvik eden mesajlarla ikinci tur e-postalar gönderin. Kaydolup gittilerse gelecekte aynı etkinlik için teklif almayacaklarından emin olabilirsiniz.
İşte başka bir örnek: Bir ziyaretçinin bazı program bilgilerini ilk olarak üç ay önce indirdiğini varsayalım. Bugün web tasarıma geri döndü. Sonraki hafta, kampüs etkinlikleri ve mali yardımla ilgili içeriği indiriyor. Ayrıca FAFSA'sına da başladı. Bu kriterleri karşılayan akıllı bir ziyaretçi listesi oluşturmuş olarak, kampüs turu daveti göndermenin her zaman yüksek bir yanıt oranı aldığını biliyorsunuz. Dolayısıyla bu ziyaretçi, FAFSA'yı doldurmaya başlar başlamaz, onu kampüsü gezmeye davet eden bir e-posta gönderdi.
Akıllı listeler, tüm kişiselleştirme çabalarının motorudur. Kişilerinizden daha spesifik olan akıllı listeler, farklı çalışma programlarına, beklenen kayıt dönemlerine, coğrafi konuma - iletişim veritabanınızda yakaladığınız herhangi bir veri kombinasyonuna dayalı olabilir. Bu akıllı listelerle donanmış olarak, web ve açılış sayfalarını, formları, içerik tekliflerini, CTA'ları, gösterilen resimleri ve e-postaları kişiselleştirebilirsiniz.
Okul İçeriğinizi Kişiselleştirme
CTA'ları kişiselleştirmeye odaklanıyoruz, ancak içeriğinizin hemen hemen her öğesini bir açılış sayfasında, web sayfasında veya e-postada da özelleştirebilirsiniz. İşte bazı örnekler:
Manşetler
Başlıklar, bir web sitesi ziyaretçisinin bir sayfayı yakından keşfedip keşfetmeyeceği konusunda en büyük etkiye sahiptir. Bir daha asla genel bir başlık görüntülemenize gerek kalmaz. Bir başlık, bu aday öğrencinin üzerinde hareket etmesini istediğiniz teklifi içerebilir; örneğin, ilgili son başvuru tarihinin hatırlatılması. Kayıt döngüsünün daha erken bir aşamasında olan aday bir öğrenci için, bir manşet, heyecan verici bir kampüs hayatı ya da bir an önce mali yardım için başvurma önerisi sunabilir.
Görüntüler
Aday bir öğrenci okulunuzun atletizm programındaki sayfaları ziyaret ettiyse, bu öğrenci bir sonraki sefer o sayfaya gittiğinde ana sayfanızda bir öğrenci sporcunun veya takımın resmini yayınlayabilirsiniz. Onlara kafalarındaki kampüs hayatı vizyonunu verin.
Nesne
Diyelim ki araştırmanız, ebeveynlerin öncelikle mali yardım konularıyla ilgilendiğini gösteriyor. Gördükleri blog gönderileri, mali yardım etiketi olanlar için büyük ölçüde çarpık olabilir.
Biçimlendirme
Bir Instagram bağlantısından web sitenize gelen ziyaretçiler, resim/metin oranı daha yüksek olan sayfaları görebilir. Yavaş kaydırma ile her sayfada çok fazla zaman harcayanlar daha fazla metin alabilir. Buradaki fikir, içeriği her zaman söz konusu ziyaretçinin ilgisini çekme olasılığı en yüksek biçimde sunmaktır.
Kimsenin takip edildiğini veya gözetlendiğini hissetmemesi için "tüyler ürpertici faktöre" dikkat etmek istersiniz. Yine de, aday öğrenciler ve ebeveynleri ilgili içerik için isteklidir. Ve onu bulmalarını ne kadar kolaylaştırırsanız o kadar iyidir. Akıllı formlar ve listelerle başlayan kişiselleştirme, ziyaretçilerinizin arkadaşları ve ağlarıyla paylaşacakları çekici ve akılda kalıcı bir kullanıcı deneyimi sağlayan motordur.
Kişiselleştirme Güçlü Pazarlamadır
Kişiselleştirme, aday öğrencileri daha fazla içerik tüketmeleri için web sitenizin derinliklerine çekmenin en etkili yoludur ve daha ayrıntılı bir kişiselleştirme döngüsünü ateşler. Analitikleriniz ve akıllı formlarınız, her ziyaretçi hakkında öğrendiklerini veritabanına aktardıkça, giderek daha alakalı içerik sunarsınız. Ve aynı zamanda, her aday öğrenciyi nazikçe başvurmaya ve her adayı da kaydolmaya yaklaştırıyorsunuz.