Kullanıcı Deneyimi Değerlendirmeleri
Harika bir kullanıcı deneyimi (ux) incelemesi, herhangi bir web tasarımı için harikalar yaratabilir. Tüm sitenin tasarımını gözden geçirerek neyin işe yarayıp neyin yaramadığını öğrenebilir ve belki de kullanıcı deneyimini artırabilecek ve sonuç olarak gelirleri artırabilecek çözümler bulabilirsiniz. Bunun için mutlaka kullanıcı yorumları ve değerlendirmelerini analiz etmelisiniz.
Ancak inceleme yapmayı öğrenmek, sorunları çözmenin ve daha iyi bir deneyim yaratmanın ilk adımıdır. Bu kılavuzda, bir UX incelemesinin temellerini ve kendi incelemenizi yapmaya nasıl başlayabileceğinizi ele alacağım.
Bu, UX tasarımında biraz bilgi gerektirir, ancak aynı zamanda harika web sitesi tasarımları yapmanın temel ilkelerine de dayanır. Öğrenmeye ve biraz dirsek çürütmeye istekliyseniz, kendi web sitenizin UX incelemesi, büyümek için harika bir fırsat olabilir.
İnceleme Yürütme
Bir UX incelemesinin amacı, tüm siteyi taramak ve iyileştirilebilecek noktalar bulmaktır. Bu noktalar bariz veya küçük olabilir, ancak siteyi bir bütün olarak iyileştirmeyi hedeflemelisiniz. Google lighthouse, incelemeye başlamak için en doğru yerdir.
Her zaman nesnel eğilimleri incelemeyi ve fikirlerinizi destekleyen istatistikleri bulmayı hedeflemelisiniz. Web sitesi tasarımcıları her zaman nicelik odaklı insanlar değildir, ancak iyi bir UX incelemesinde bu bir zorunluluktur.
Belirsiz görüşlerden veya olayların kişisel olarak size nasıl hissettirdiğinden kaçınmaya çalışın. Bunun yerine, kullanıcıların geri bildirimlerini toplayın ve sorunların nerede olabileceği ve neden ortaya çıktıkları hakkında fikir toplamak için trafik eğilimlerini inceleyin.
Kartpostallar ile herhangi bir kodlama becerisi olmadan çevrimiçi e-posta şablonları oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz! Her zamankinden daha hızlı özel e-posta şablonları oluşturmanıza yardımcı olacak 100'den fazla bileşen içerir.
Bu, birkaç teknikle yapılabilir:
- Doğrudan kullanıcı geri bildirimi
- Ekran kayıtları
- Analitik hedefleri
- Analitik kullanıcı akışları
Her teknik, aynı web sitesini incelemek için farklı bir bakış açısı sunar. UX incelemeleri, her şeyi iyileştirmeye çalışabilir veya yüksek hemen çıkma oranları, kayıt oranları veya sayfada geçirilen süre gibi belirli bir göreve odaklanabilir.
Kişisel bir proje üzerinde çalışıyorsanız, ölçümleri kendiniz ayarlayabilirsiniz. Ancak müşteri projeleri işbirliği gerektirir çünkü şirketin neyi geliştirmek istediğini bilmeniz gerekir.
İncelemeyi nasıl yürüttüğünüz ve ne kadar bilgi topladığınız müşteriye göre değişir. Daha büyük işletmeler, herkesin hedeflerini tek bir büyük stratejide toplamanız gereken durumlarda daha fazla bilgi gerektirebilir.
Bir UX incelemesinin ilk aşaması, her şeyden çok bilgi toplamakla ilgilidir. Yeterince ham veriye sahip olduğunuzda, kalıpları görmeye başlayacaksınız ve bu kalıplar, karşılaştığınız görevleri çözmek için içgörülere yol açabilir.
Belirli Hedefleri Planlama
Kendinize sorular sormaya devam etmek ve hiçbir zaman gerçekten ayrıntılı sonuçlara varmamak kolaydır. Ancak belirli hedeflerle, belirli ölçütleri incelemeniz ve çok özel nihai sonuçlar için çözmeye çalışmanız gerekecek.
Hedeflemeniz gereken amaçları ve bunların ne anlama geldiğini düşünün. Yüksek bir hemen çıkma oranı, insanların girdikleri ilk sayfadan ayrılmaları anlamına gelir. Ama bir süredir o sayfadalar mı? Cevabınız evet ise, muhtemelen ihtiyaç duydukları bilgileri bulup ayrılıyorlardır!
Peki ya bu bir açılış sayfasıysa? Sonra insanlar ilgilenmedikleri için gidiyorlar. Ama neden? Belki kaydolmak için CTA düğmesini görmüyorlar veya sayfanın ne için olduğunu anlamıyorlar.
Başlangıç Uygulaması ve Slaytlar Uygulaması ile, hazır tasarlanmış ve kodlanmış ögeler, şablonlar ve temalar içeren BulutPress® web sitesi düzenleyicisini kullanarak sınırsız web sitesi oluşturabilirsiniz.
Planlama aşaması sadece hedef belirlemenin ötesine geçer. Birkaç noktaya bakmanız gerekecek:
- Sorun (veya sorunlar) nedir?
- Bu sorunlar neden var? sebebi nedir?
- Aradığınız nihai sonuç nedir?
- Mevcut durumdan bu sorunları çözen bir duruma nasıl geçebilirsiniz?
Bu adımları defalarca tekrarlayarak yeni problemler bulacak, yeni çözümler arayacak ve kendinizi test etmek için büyük bir zemin bırakacaksınız. Asla tamamen tamamlanmış bir proje yoktur, bu nedenle her zaman daha fazla optimizasyon için yer vardır.
Diğer bir adım, hedef kitlenize uyabilecek inandırıcı kişilikler yaratmaktır.
Bunlar, web sitenizi ziyaret edebilecek ve belirli bir deneyim arayan pazarlama segmentleri gibidir. Ve bu genel demografi, desteklemeniz gereken çok farklı hedeflere sahip olabilir. UX tasarımcıları, bir fark yaratabilecekleri için, kişiler için özel CC fotoğrafları bulacak kadar ileri giderler.
Hedefleri incelerken, tipik ziyaretçinizin kafasına girmenize yardımcı olur. Bir kişiyle, bu teorik zihniyete girmek ve siteye onların bakış açısından bakmak daha kolaydır.
Ancak personalar, gerçekten değer sunmak için çok belirsiz olabilir. Bunları dikkatli bir şekilde kullanmaya çalışın ve yararlı oldukları durumlar bulun.
Geri bildirim almak için diğer tasarımcılar veya proje liderleriyle fikirlerinizi paylaştığınızdan emin olun. UX inceleme sonuçlarınızın doğru metrikleri iyileştirebilmesi için hedeflerin KPI'larla uyumlu olması gerekir.
Belirleme Sorunları
Bu, incelemenin belki de en eğlenceli ve ironik bir şekilde en sıkıcı aşamasıdır.
Hedeflerin ne olduğunu öğrendikten sonra, web sitesine dalmak ve sorunları aramak isteyeceksiniz. Her sayfada hızlı bir deneme yapabilir veya "tipik bir kullanıcı" gibi oynayarak kendinize hedefler belirleyebilirsiniz.
Sorunları tespit ettiğinizde, bunları bir elektronik tablo veya tercih ettiğiniz sistemde düzenleyin. Bu şekilde sorunları önem derecesine göre sıralayabilir ve önce en ciddi sorunları çözebilirsiniz.
Jakob Nielsen'in önem derecesi yönergelerini öneriyorum çünkü bunlar, UX topluluklarında neredeyse temel bir unsurdur. Bu ölçek 0'dan (sorun yok) 4'e (abartılı kullanılabilirlik sorunu) kadar 5 sıralama içermektedir.
- 0 = Bunun bir kullanılabilirlik sorunu olduğuna kesinlikle katılmıyorum
- 1 = Kozmetik problem; fazladan zaman olmadıkça düzeltmeye gerek yok
- 2 = Küçük sorun; sabit olmalı, ancak en düşük zorunlu öncelik
- 3 = Büyük sorun; en kısa zamanda düzeltilmesi önemli
- 4 = Felaket; bunun dün düzeltilmesi gerekiyordu
Bulduğunuz her problemi bu ölçekle derecelendirin ve ayrıca zorluk derecesini sıralamayı düşünün.
Çözüm açıksa ve yalnızca 15 dakikalık kodlama alıyorsa, bu hızlı bir çözümdür. Diğer tasarımcılarla beyin fırtınası yapmanız ve bir çözüm bulmak için birkaç gün harcamanız gerekiyorsa, o zaman bu çok daha ayrıntılı bir problemdir.
Her zaman hızlı düzeltmeleri arayın ve bunları en kısa sürede düzeltin. Bunlar moralinizi yükseltebilir ve gerçekten bir yere varıyormuşsunuz gibi hissetmenize yardımcı olabilir.
Tüm sorunların bariz çözümleri yoktur ve birçok sorunun çözülmesi için iyi miktarda beyin gücü gerekir. Ancak her şeyi bir anda çözmeye çalışmayın. Önce tüm UX sorunlarını organize etmek, onları çözmeyi çok daha kolay hale getirebilir.
Doğru Çözümleri Bulmak
Herhangi bir UX incelemesinin en zor kısmı, her sorun için en iyi çözümü bulmaktır. Ancak bu, temel olarak bir UX incelemesinin tüm noktasıdır.
Çoğu zaman en iyi çözümler sağduyudan gelir. Sorunları nasıl çözdüklerini görmek için diğer web sitelerini inceleyebilir veya çevrimiçi vaka incelemelerine bakabilirsiniz. Sayfada geçirilen sürenin artması gibi yaygın bir sorunla karşı karşıyaysanız, başkalarının da karşılaştığına ve birçoğunun çözümlerini çevrimiçi olarak sunduğuna inansanız iyi olur.
Mümkün olan en fazla bilgiyi elde etmek için buluşsal bir değerlendirme oluşturmanın yanı sıra basit bir teste paranız yetiyorsa, kullanıcı testini de tavsiye ederim. Gözlerinizi tasarımın üzerinde görmek isteyeceksiniz çünkü bu gözler yeni fikirlerle ortaya çıkabilecek yeni bir bakış açısı sunuyor.
Test edin, bir şeyler uygulayın, sonuçları ölçün ve tekrar test edin. UX birçok yönden bilimseldir, ancak aynı zamanda tekrarlayıcıdır ve bir şeyin işe yarayıp yaramadığını anlamanın tek yolu onu denemektir. Bu süreçte mutlaka aklınıza takılan sorular olacaktır. Profesyoneller bile bazen şaşırır.
Yalnız çalışıyorsanız ve bir ekibiniz yoksa denizde kaybolmuş hissedebilirsiniz. Ancak, İnternet'in tavsiye paylaşmaya istekli tonlarca toplulukla devasa bir yer olduğunu unutmayın.
UX incelemelerinde yeniyseniz, küçük adımlarla başlayın ve adım adım ilerleyin. Sorularınız olduğunda çevrimiçi araştırma yapın ve her zaman bir hedefe doğru çalıştığınızdan emin olun.
Profesyonel UX tasarımcıları, UX incelemeleri yapmak için yıllarını harcarlar ve ikinci doğaları haline gelebilirler. Ancak her zaman eleştirel düşünmeye ve gerçek dünya sorunlarını çözen çözümlere ihtiyaç duyarlar. Umarım bu kılavuz sizi bu yolda başlatabilir ve umarım bu kılavuz her tasarımcıyı harika bir UX incelemesinin değerine bakmaya teşvik edebilir.