İyi Bir Kullanıcıları Deneyimi Arama Sıralamasını Nasıl Artırılır?
Birçok işletme, web sitelerinin arama motorlarında üst sıralarda yer almayı hedefler, ancak bu hareketli bir hedeftir. Hareketli hedefleri tutturmak zordur.
Örneğin Google, kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamak için algoritmasını 2018'de 3.234 kez güncelledi (SEO'nun "optimizasyon" kısmını vurgulayarak).
Google'ın öne çıkan snippet eklemesinin, arama sayfalarının numaralı sıralama sistemini bozduğu zamanı hatırlayabilirsiniz. Snippet'in amacı güçlü bir içerik parçasından basit bir yanıt sağlamak olduğundan, arama motoru sonuç sayfasında birinci yerine ikinci veya dördüncü web sitesinden alınabilir.
Sonuç olarak, masaüstü kullanıcılarının %34'ü, soruları arama sonuçları sayfasında öne çıkan bir snippet tarafından yanıtlandığından bir web sayfasını tıklamıyor bile. Bu, trafiği istiflemek için ucuz bir taktik gibi görünebilir, ancak değil. Google, arama yapanın deneyimine web sayfalarının hiyerarşisinden daha fazla öncelik vererek kullanıcıların memnun olmasını sağlar.
Arama motorları için optimize etmek artık ana odak noktanız olmamalı. Google'ın algoritmasında son on yılda devam eden değişim, kullanıcı beklentilerini karşılamaya yönelik yeni bir pazar odağına işaret ediyor. Bu gönderide, perdeyi aralamak için elimden gelenin en iyisini yapacağım ve sitenizdeki kullanıcı deneyimini iyileştirmenin aynı zamanda sıralamanızı ve trafiği nasıl artıracağını size göstereceğim.
Arama Motoru Etkileşim Metrikleri
Kullanıcı deneyimi çağındaki sıralamalardaki artışla muhtemelen ilişkili olacak metrikleri daha derinlemesine incelemeden önce, hiçbir arama motorunun açık bir kitap olmadığını belirtmekte fayda var. Google, çekirdek algoritmasını güncellediğinde halkı bilgilendirir, ancak bu özel bilgiler, herkesin bildiği gibi gizlidir.
Bunu göz önünde bulundurarak, Google ve diğer motorların öncelik olarak değer verdiği görünen birkaç kullanıcı etkileşimi metriğini burada bulabilirsiniz.
Mobil Optimizasyon
2015 yılında Google, mobil optimizasyonun SEO sıralamalarına katkıda bulunan bir faktör olacağını duyurdu. Sonuçta, tüm aramaların yarıdan fazlası mobil cihazlardan yapılıyor.
Google, masaüstü bilgisayarlara, telefonlara ve tabletlere uyum sağlayan duyarlı bir web tasarımı önerir ve mobil cihazlar için optimize edilmiş siteleri SERP'lerde daha yüksek sıralamalarla ödüllendirir.
Bu, başka bir potansiyel faydaya yol açar: Google'ın gıpta ile bakılan "yerel pakete" yönelmesi. Yerel paket, Google'ın arama sonuçlarında öne çıkan üç işletme grubudur. Daha önce, Google burada yedi işletmeye yer veriyordu, ancak o zamandan beri mobil uyumlu bir düzeni korumak için sayı azaltıldı.
Anlamsal Arama
Google'ın algoritmasının, özellikle anahtar kelime doldurmanın eski günlerinden bu yana büyük ölçüde değiştiğinden daha önce bahsetmiştik. İlk değişiklik, Google'ın yalnızca anahtar kelimelerin kullanımını değil, aynı zamanda bunların kullanılma biçimlerini de yargılamasına izin verdi. Bu aşamada, anahtar kelimelerin ve kelime öbeklerinin doğal olarak görünmesi gerekiyordu. Bir sayfanın okunabilirliğini düşürürlerse, Google o sayfanın sıralamasını cezalandırırdı.
2013 Hummingbird güncellemesinden sonra, arama motorunun algoritması genel anlamı göz önünde bulundurur - bir sayfanın, anahtar kelimelerinin toplamından daha fazlası olduğunun farkına varır. Örneğin, "En hızlı hayvan hangisidir?" Hummingbird'den önce, konuyu Google'ın tarayıcılarına iletmek için bir sayfanın birkaç yerde "en hızlı hayvan" anahtar kelimelerini kullanması gerekiyordu. Artık anlamsal arama ile Google, daha iyi bir arama deneyimi sağlamak için arama amacını bir sayfanın içeriğiyle karşılaştırabilir.
Son zamanlarda Google, BERT'i kullanıma sunarak arama yapanlara yardımcı oldu. Bu teknoloji, giderek daha fazla soru sorarak arama yapan kullanıcılar için tasarlanmıştır. Bir kelimenin bağlamsal olarak ondan önce gelen ve onu takip eden kelimelerle nasıl ilişkili olduğunu analiz ederek arama amacını dikkate alır. Ses tanıma yoluyla yapılan aramaların çoğu sorudur, bu nedenle bu gelişme muhtemelen gelecekte Google'a fayda sağlayacaktır (Comscore, 2020 yılına kadar tüm arama motoru sorgularının yarısının sesli aramalar olacağını tahmin ediyor).
Bekleme süresi
Kalma süresi metriği, bir kullanıcının bir arama motoruna geri dönmeden önce bir sayfada geçirdiği süreye göre belirlenir. Arama motorları, bir sayfanın bir kullanıcının sorgusuyla alaka düzeyini değerlendirmek için bu metriği kullanır. Bir kullanıcı, SERP'e geri dönmeden önce bir sayfada uzun süre kalırsa, o sayfa muhtemelen diğerlerinden daha değerlidir.
Ağustos 2020 itibariyle W3School'un aylık 50 milyon ziyaretçisinin %81'i tarafından kullanılan Google Chrome gibi tarayıcılar, bir ziyaretçinin bir sayfada ne kadar kaldığını bilir. Bekleme süresi, alaka ve kalitenin önemli bir göstergesidir, bu nedenle web sayfası tasarımcıları, ziyaretçilerin bir web sitesinde mümkün olduğu kadar uzun süre kalmasını hedeflemelidir.
Ne yazık ki, bekleme süresi, yalnızca arama motorlarının erişebildiği birçok ölçümden biridir. Ancak, kendi sitenizdeki kullanıcı katılımını ölçmek için diğer verileri kullanmaya devam edebilirsiniz. Sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı ve açılış sayfalarınızdaki dönüşümler gibi izleme ölçümleri, kullanıcılarınızın web sitenizdeki deneyimlerinden elde ettikleri değer hakkında önemli bilgiler sağlayabilir.
Web Sitenizde Kullanıcı Etkileşimini Artırmanın 4 Yolu
Gerçekçi olarak, harika bir kullanıcı arayüzünün arama sıralamalarını yükseltme potansiyeline sahip olduğunu anlamak kolaydır, ancak bunu gerçekleştirmek başka bir hikaye. Birkaç UX SEO en iyi uygulamasına bir göz atalım.
1. Artırılmış Gerçeklik
Artırılmış gerçeklik, küçük işletmeler için giderek daha erişilebilir hale geliyor. Örneğin, alışveriş yapanların sanal olarak gözlük denemesine olanak tanıyan AR özellikleriyle kullanıcı etkileşimini artıran gözlük perakende web siteleri bulmak oldukça yaygındır.
Bu teknolojiyi, müşterileri bir ürünü piyasaya sürme deneyimine dahil etmek için de kullanabilirsiniz. Jordan Brand, Air Jordan III Tinker spor ayakkabılarının piyasaya sürülmesiyle tam da bunu yaptı. Sneaker hayranları bir Snapchat kodunu tarayabilir, Shopify aracılığıyla satın alabilir ve ayakkabıları gün içinde yerel ikmal merkezlerinden teslim alabilir.
2. Etkileşimli Araçlar
Kullanıcı katılımını artırmak, bir web sitesi ziyaretçisinin dikkatini çekmenin yollarını bulmak kadar basittir. Bir kullanıcının zamanını alan (ve değer sağlayan) etkileşimli araçlar ve etkinlikler, birinci sınıf bir arama deneyimi oluştururken çok önemlidir.
Bu, bir konut kredisi web sitesindeki ipotek maliyeti hesaplayıcısı, yanıt veren bir sohbet robotu veya açılış sayfanızdaki canlı kullanıcı anketi özelliği gibi basit bir şey olabilir. Örneğin Warby Parker, doğru çerçeveleri seçmek için çevrimiçi bir sınav sunarak çevrimiçi reçeteli gözlük perakende web deneyimini geliştirdi. Basit test, kişiselleştirilmiş moda tavsiyeleri sağlar ve ziyaretçileri satış yolculuklarında yönlendirir.
Aslında, popüler bir web sitesinin en çok trafik alan sayfalarını belirlemek için SEMrush gibi bir araç kullanırsanız, bunların genellikle etkileşimli olduğunu görürsünüz. Bu araçlar, kullanıcıların ilgisini çeker. Google Analytics, araçlara etkinlik izlemeyi yükleyerek bunların ne kadar ilgi çekici olduğunu raporlayabilir.
3. Video İçeriği
Birçok pazarlamacı, video içeriğinin sayfalarını yavaşlatacağından ve hemen çıkma oranının fırlamasına neden olacağından korkar. Bu geçerli bir endişe, ancak aynı zamanda riske değer olabilir. Video, insanların algılaması için daha kolaydır ve birini bir web sayfasında 2,6 kat daha uzun kalmaya teşvik edebilir. İyi yerleştirilmiş video, bekleme süresini artırır ve sıralamaları yükseltir.
Örneğin Toyota, 4Runner aracı için interaktif "Vahşetinizi Seçin" kampanyasında video kullandı. Video, potansiyel müşterilerin araçla neredeyse "araziye" çıkmalarına izin vererek onların ilgisini çeker ve aynı zamanda şirketin müşteri tercih bilgilerini eğlenceli ve göze batmayan bir şekilde toplamasına olanak tanır.
4. Bullet Magnet: Kurşun Mıknatıs, Faydalı Çekiciler
Şaşırtıcı bir şekilde, olağanüstü bir kullanıcı deneyimi sağladığınızdan emin olmanın en etkili yollarından bazıları hiç de yenilikçi değil. Geçitli içeriğe sahip kurşun mıknatıslar, dijital pazarlama alanında yeni bir araç değildir, ancak ihtiyaçlarını anlayarak ve uygun içerik üreterek hedef kitlenize iyi bir şekilde hükmedeceğinizi göreceksiniz.
Ne de olsa, Google'ın kullanıcı dostu web sayfalarına doğru hareketinin alt metni, gerçekten de yalnızca, üst sıralarda yer alan sayfaların değerli içerik kaynakları olmasını sağlamaktır. Kullanıcı deneyimini iyileştirecek ve aynı zamanda dönüşüm optimizasyonuna öncelik vereceksiniz.
Bazı şirketler şu yaklaşımı kullanır: Gönüllü olarak ifşa edilen bir müşteri e-posta adresi karşılığında ücretsiz bir örnek teklif sunar. The Oatmeal ve BuzzFeed gibi içerik ağırlıklı web siteleri benzer şekilde kısa sınavlar sunarak e-posta adreslerini toplar (bu aynı zamanda kullanıcı katılımını ve kalma süresini de artırır). Web tasarım projenizde E-tablolar, öğreticiler, oluşturucular veya hesap makineleri gibi çeşitli ücretsiz "güzellikler" sunmayı deneyin.
Kullanıcıları değerli ve anlamlı içerikle meşgul ederek yalnızca daha mutlu ziyaretçiler (ve belki de marka savunucuları) oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda Google'da üst sıralarda yer alırsınız.
Bu ister artırılmış gerçeklikten, ister etkileşimden, videolardan, kurşun mıknatıslardan veya başka bir yaklaşımdan kaynaklansın, bir şirketin kullanıcı deneyiminin ve SEO çabalarının başarısında büyük fark yaratabilir.