Web Sitenizin Kullanıcı Deneyimini Geliştirebilecek 10 İpucu
Web siteniz, dijital pazarlama çabalarınızın temel dayanağıdır. Harika bir web sitesi kullanıcı deneyimi tasarlamak, farklı ziyaretçilerin çözmesi gereken sorunları anlamayı gerektirir.
Günümüzün pazarlama ortamında, web siteniz her zamankinden daha güçlü bir araç haline geldi. Web siteniz 7/24 bir satıcıdır ve bu nedenle, en güçlü varlığınız ve pazarlama çabalarınızın en önemli parçası olma potansiyeline sahiptir.
Bununla birlikte, hızla değişen dijital trendler, web sitenizi eski ve modası geçmiş hissettirebilir. Bazen bir yeniden tasarım ideal olabilir, bu kadar büyük bir projeye yatırım yapmak için zamanınız veya paranız olmayabilir. Bu zorluğun üstesinden gelmenize yardımcı olmak için, bir liste hazırladık 10 web sitenizi daha yararlı ve kullanışlı hale getirmek için geliştirebileceğiniz basit yollar.
Bir Web Sitesi Nasıl Geliştirilir
- Beyaz boşluk kullanın.
- Sayfa hızınızı optimize edin.
- Çekici harekete geçirici mesajlar kullanın.
- Köprüleri farkeilebilir şekilde kullanın.
- Anahtar bilgileri madde işaretleriyle segmentlere ayırın.
- Görüntüleri kullanın (akıllıca).
- İyi tasarlanmış ve yazılı başlıkları ekleyin.
- Web sitenizin sayfalarını tutarlı tutun.
- 404'lerinizi yakalayın.
- Duyarlı ve mobil uyumlu olun.
Web siteniz, dijital pazarlama çabalarınızın temel dayanağıdır. Harika bir web sitesi kullanıcı deneyimi tasarlamak, farklı ziyaretçilerin çözmesi gereken sorunları anlamayı gerektirir.
1. Beyaz Boşluk Kullan
Birden fazla durumda, müşterilerin sitelerinde çok fazla beyaz alan olduğundan ve bu kullanılmayan gayrimenkulün hizmetlerinin daha fazla reklamını yapmak için kullanılması gerektiğinden şikayet ettiklerini duydum.. Bununla birlikte, beyaz alan iyi tasarım için çok önemlidir. Beyaz boşluk içeriğinizi daha okunaklı hale getirirken aynı zamanda kullanıcının metni çevreleyen öğelere odaklanmasını sağlar.
Crazy Egg'e göre, metin ve başlıkların etrafındaki beyaz boşluk kullanıcının dikkatini %20 artırıyor. Beyaz alan ayrıca web sitenizin açık, taze ve modern hissetmesini sağlayabilir ve markanız bunlarla tutarlıysa, bu hissi kullanıcıya iletmenize yardımcı olabilir. Akılda tutulması gereken beyaz alanın bir dezavantajı, ancak, gerçekten yer kaplamasıdır.
Katlamanın üzerinde çok fazla içerik elde etmeye çalışıyorsanız (kaydırmadan hemen görülebilen parçanın üstünde) çok fazla boşluğa sahip olmak bazı değerli bilgilerin yerini alıyor olabilir. Anahtar, üstte iletişim kurmak için en önemli olan arasındaki dengeyi bulmak ve bunu görüntüyü ve/veya metni vurgulamak için biraz boşlukla çevrelemektir.
Kullanıcı deneyiminde, en başından beri çok fazla beyaz alan var, dikkatinizi web tasarımın neye benzediğine ve sizin için neler yapabileceğine çekmek. Bu, okuyucunun dikkatini en önemli şeylere odaklamasını sağlar. Ana sayfanın her bölümü ayrıca bir net başlık ve birkaç destekleyici nokta sağlar, bilgiyi sindirmeyi kolaylaştırır.
2. Sayfa Hızınızı Optimize Edin
Web kullanıcıları için en sinir bozucu deneyimlerden biri, bir sayfanın çok uzun süre yüklenmesini beklemektir. Mobil cihazların yükselişiyle, insanlar dünyanın her yerinden birçok farklı platformda içeriğe erişiyor. Starbucks'ta çevrimiçi gezinirken veya dizüstü bilgisayarlarında TV izlerken, istedikleri içerik için hızlı bir sonuç beklerler.
Almadıklarında, genellikle zıplarlar. Yavaş sayfa yükleme, kullanıcı için kesintiye uğratan bir deneyimdir ve bir hayal kırıklığı kaynağı olabilir ve çoğu zaman kullanıcıların bekleyecek zamanı yoktur.
Fazladan beş saniyelik sayfa yükleme süresi, web sitenizin “hemen çıkma oranını” %20'den fazla artırabilir. Vay canına. Peki, buradan nereye gidiyorsunuz? Hız puanınızı öğrenin. Google, sayfa hızınız hakkında bilgi alabileceğiniz ücretsiz bir hizmet sunar. Google ayrıca Mobil ve Masaüstü'ndeki yükleme sürenizi iyileştirmek için size bazı öneriler sunacaktır.
Sayfa hızınızı artırmak için, web sitenize yüklemeden önce tüm resimlerinizi sıkıştırarak başlayın. Görüntü dosyası boyutu, yavaş sayfa hızının önde gelen nedenlerinden biridir. Resim sıkıştırma hizmeti veren web sitelerini kullanmak, sahip olduğunuz her web tasarımını önemli ölçüde hızlandırmanıza yardımcı olabilir.
3. Çekici Harekete Geçme Çağrılarını Kullanın
Müşterileriniz, hangi içeriğin kendileri için önemli olduğunu belirlemek için görsel ipuçlarını takip etmeye alışkındır. Bir eylem kelimesiyle açıkça işaretlenmiş eylemlere (CTA) yapılan çağrılar, web sitenizin kullanıcılarının sitenizde daha kolay gezinmesini ve bulmayı bekledikleri yerde tam olarak istediklerini elde etmelerini sağlar.
Web siteniz için düğmeler oluştururken renk ve renk psikolojisi hakkında düşünmelisiniz. Maxmagic tarafından yapılan bir çalışmada, araştırmacılar, renk varyasyonlarını ve aksiyon mesajlarını test ederek Laura Ashley web sitesinin ödeme alanına yapılan tıklamalarda% 11'lik bir artış elde ettiğini görünce şok oldular. Farklı renkler farklı mesajlar uyandırır. Bir kullanıcı için uyandırmak istediğiniz duyguyu düşünün (güven, deneyim, zeka) ve renklerinizi akıllıca seçin.
Dikkate alınması gereken ikinci bir şey, düğmeleriniz için kullandığınız gerçek kelimelerdir. Kelimeler, kullanıcıyı bir şey yapmaya heyecanlandıran bir fiil veya eylem kelimesi içermelidir. Doğru kelimeleri veya psikolojik tetikleyicileri seçmek, kelimenin yönlendirdiği duygusal kimlik düzeyine göre oldukça belirlenir. Duygusal bağlantı olmaması eylem olmadığı anlamına gelir. Öyleyse sözlerini cesur yap, zamana duyarlı ve eylem odaklı.
4. Bağlantıları Farkedilebilir Yapın
Herhangi bir sayfaya bağlantı eklediğinizde, kullanıcının oraya tıklamasını istediğinizi söylüyorsunuz. Bağlantıların görsel ipuçlarla kolayca tanımlanabildiğinden emin olun. Altı çizili metin ve farklı renkli metinler okuyucunun dikkatini çeker ve bunun tıklanması gereken bir bağlantı olduğunu bilmesini sağlar.
Yapılan bir çalışmada, normal web kullanıcısının mavi ve altı çizili metni bağlantı olarak gördüğünü ve üzerlerine tıklamayı bildiğini gösterir. Kullanıcı beklentilerinden ve web'i kullanma hakkında zaten bildiklerinden yararlanmak başarıya denk gelir.
Köprü tasarımının ve görünümünün farklılaşması söz konusu olduğunda, tekerleği yeniden icat etmenize gerek yoktur. Genel eğilimlere bağlı kalmak burada en iyi müttefikiniz olabilir. Bağlantılarınızın ne kadar etkili olduğunu test etmenin basit bir yolu, rengi tasarımdan bulanıklaştırmak ve çıkarmak ve neyin öne çıktığını görmektir.
5. Madde İşaretleri İle Anahtar Bilgileri Segmentlere Ayırın
Madde işareti noktaları, kullanıcının istediği tüm bilgileri hızlı bir şekilde almasını sağlar: faydalar, sorunlarını çözme yolları ve bir ürün/hizmetin temel özellikleri - hepsi kısa sürede. Bu, önerilerinizi daha çekici hale getirecek ve kullanıcınızın ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri almasını sağlayacaktır.. Ek olarak, basit bir daire ile geleneksel rotaya gitmek zorunda değilsiniz.
Dışarıdaki tonlarca harika simge ile, ayrıca merminizle yaratıcı olabilir ve okuyucuya amacınızı temsil eden görüntülerle daha fazla yardımcı olabilirsiniz. Bunu neden yapıyorsun? Çünkü sizi terminolojiye veya ayrıntılara kapılmadan yapmaya çalıştığınız en önemli noktaları izole etmeye zorlar.
Geleneksel olmayan mermilerin harika bir örneği One.org'dan geliyor. Bu sayfada, başarılarını okunması kolay bir şekilde vurgulamak için simgeleri madde işaretleri olarak kullanırlar. Ayrıca, her bölüme odaklanmanıza izin veren mermileri çevreleyen beyaz boşluğa dikkat edin.
6. Görüntüleri Akıllıca Kullanın
İnternetteki insanlar, siteye daha fazla göz atmak isteyip istemediklerine karar vermeden önce şirket web sitelerini değerlendirmede daha akıllı ve daha hızlı hale geliyor. Sitenizi ilk ziyaret ettiklerinde, başka bir yerde gördükleri veya kişisel olmayan stok fotoğrafçılık tarzına benzeyen genel bir stok fotoğrafı kolayca seçebilirler. Stok fotoğrafçılığı kullanmak güveni azaltabilir ve aynı zamanda genel ve benzersiz olmayan olarak öne çıkabilir. Ne yazık ki, bu dernekler işinize de taşınır.
Yapılan bir vaka çalışmasında, bir stok fotoğrafını gerçek hareket ettiren ekibin bir görüntüsüyle değiştirerek bir sayfadaki dönüşümü artırabildiler. Hazır fotoğrafa karşı gerçek hareketli kamyonlarının bir resmini ekleyerek sayfaya dönüşüm ve güvende aynı artışı aldılar. Alt satırda mı? Stok fotoğrafçılığı yüksek kalitede olabilirken, kullanıcı ile marka arasında bir bağlantı kuramaz.
Nihayetinde, hiçbir stok fotoğrafçılık markanızı, hizmetlerinizi ve ürünlerinizi istediğiniz şekilde taşıyamaz. Potansiyel müşterinizle net bir şekilde konuşurken bunu yalnızca kendi gerçek resimleriniz yapabilir. Resimleri stratejik olarak kullanın ve içeriği desteklemek ve kullanıcılara metinden görsel bir mola vermek için web sitenize yerleştirin, ancak alakalı ve genel olmadıklarından emin olun.
7. İyi Tasarlanmış ve Yazılı Başlıkları Dahil Edin
Başlıklarınız ve içeriğiniz, potansiyel müşterilerinizin aradıklarını yönlendirmelidir. Başlığınıza anahtar kelimeler dahil etmek, mesajınızı hedeflemek ve doğru kitleyi çekmek için de çok önemlidir..
Arama motorları genellikle başlıklara diğer içeriklere göre daha fazla ağırlık verir, bu nedenle doğru başlığı seçmek ve öne çıkarmak arama yeteneğinizi önemli ölçüde artırabilir. Ama daha önemlisi, başlıklar kullanıcınıza site boyunca rehberlik eder, doğrudan onlarla konuşan içeriği taramayı ve bulmayı kolaylaştırır.
Tutarlı içeriğe sahip iyi tasarlanmış başlıkların harika bir örneği Tilde"den geliyor. Burada başlıkların boyut ve renkte öne çıktığını ve aşağıdaki içeriği doğru bir şekilde tanımladığını görebilirsiniz.
8. Web Sitesi Sayfalarınızı Tutarlı Tutun
Tutarlılık, her şeyin eşleşmesi anlamına gelir. Başlık boyutları, yazı tipi seçenekleri, renklendirme, düğme stilleri, aralık, tasarım öğeleri, illüstrasyon stilleri, fotoğraf seçenekleri - adını sen koy. Tasarımınızı sayfalar arasında ve aynı sayfada tutarlı hale getirmek için her şey temalı olmalıdır.
Kullanıcınıza sitenizde gezinirken güzel bir deneyim sunmak için, hala web sitenizde olduklarını bilmeleri önemlidir. Bir sayfadan diğerine köklü tasarım değişiklikleri, kullanıcınızın kaybolmuş ve kafası karışmış hissetmesine ve sitenize olan güvenini kaybetmesine neden olabilir.
9. Bulunamayan Sayfaları Yakalayın
Arama motorları yumuşak 404 hataları için sizi ciddi şekilde cezalandırmazken (sayfa bulunamadı), bir kullanıcı. Bir kullanıcı bir bağlantıya veya görüntüye yaklaştığında, bu bağlantının onları gitmek istedikleri bir sonraki yere götürmesini bekliyorlar.
Basitçe söylemek gerekirse, 404 hata sayfasıyla karşılaşmak kullanıcınızı rahatsız eder ve zamanlarını web sitenizde geçirmeyi yeniden düşünmelerini sağlar (muhtemelen daha hızlı bir çözüm için başka bir yere gidebilecekleri zaman). Yavaş sayfa yükleme süresinin yanında, 404'lerle karşılaşmak, bir kullanıcı için son derece sinir bozucu bir olaydır ve web sitenizdeki yolculuklarını tamamen bozar.
404'ünüz olup olmadığını kontrol etmek için web sitenizde Google Web Yöneticisi araçlarını kurabilir ve tarama hatalarını kontrol edebilirsiniz. İşte nasıl. Bu ücretsiz 404 denetleyicisini de kullanabilirsiniz.
Ek bir kaynak olarak, kullanıcınız bir 404'e indiğinde, onlara tekrar yoluna girme seçeneği sunduğundan da emin olabilirsiniz. 404 sayfalık bu harika örneklere göz atın.
10. Duyarlı (Responsive) Mobil Uyumlu Olun
Teknolojiler, mobil olma ihtiyaçlarımızı karşılayacak şekilde gelişti. Web siteleri de bu evrimin önemli bir parçasıdır. Web sitenizin mobil uyumlu olması ve erişmek için ne tür bir cihaz kullanırlarsa kullansın gezinmesi kolay olması zorunludur.
Son günlerde, Google, mobil cihazlar için optimize edilmemiş siteleri cezalandırmaya başladı, yanıt verme ihtiyacını daha da önemli hale getirmek. Bu muhtemelen web sitenizin kullanılabilirliğini artırmanın en değerli yoludur. Web sitenizin mobil olup olmadığından emin değilseniz, bu ücretsiz aracı kullanabilirsiniz.
Umarım bu ipuçları, tam bir yeniden tasarımda paranızı boşa harcamadan web sitenizi daha kullanıcı dostu olacak şekilde nasıl yenileyebileceğiniz konusunda size bazı fikirler vermiştir.